کد خبر: ۲۴۴۹۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خواستار تلاش بیشتر مسؤولان برای رفع مشکلات مردم شد و گفت: انتظار این است که خود رییس جمهور در این زمینه‌ها نقش آفرینی و نظارت بیشتری داشته باشد

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عمر یکساله دولت یازدهم به ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید پرداخت.

 وی گفت: دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال به میدان آمد؛ طبیعی بود که این شعار در برخی موارد فضای مثبت و امیدی را برای عده‌ای که منتظر فضا برای ایفای نقش بودند به وجود آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعارها و وعده‌های دولت برای اقشار مختلف مردم نیز اظهار داشت: هنوز نمی‌توان نمره چندان مثبتی را به مجموع تلاشگران داد.

 

وی افزود: متأسفانه عده‌ای با شعارهای افراطی به میدان آمده و عده‌ای دیگر نیز رفتارهای افراط‌ گونه ای داشتند؛ اقدامات متناسب نظام اسلامی از نظر فرهنگی صورت نگرفت، به گونه‌ای که برخی حرکت‌ها نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام را در پی داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر رعایت مفهوم واقعی اعتدال از سوی مسؤولان نیز بیان داشت: انتظار ما حاکم بودن مفهوم واقعی اعتدال در همه مسؤولان بود تا اجازه افراطی گری‌ها داده نشود؛ متأسفانه آن‌گونه که باید به وجود نیامد.

 

وی تصریح کرد: در مسائل بیرونی و سیاست خارجه نیز علی رغم باز گذاشتن فضا و اجازه رهبر معظم انقلاب برای انجام مذاکرات تا سطحی پاسخی که انتظار می‌رفت دریافت نشد؛ البته اصل مذاکره کار خوب و پسندیده و مورد تایید اسلام است، اسلام باب مذاکره و گفت‌وگو با افراد منطقی و برخوردار از عقل را باز گذاشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که هنوز نمی‌توان نمره‌ای در شأن دولت تدبیر و امید به او داد، اظهار داشت: در مسائل اقتصادی هر چند کارهای خوب و قابل توجهی صورت گرفته و مقداری از تورم مهار شده است، ولی نمی‌توان به طور کلی در مسائلی همانند مهار تورم، حمایت از تولید داخلی و اقتصادی مقاومتی که از سوی رهبری بیان شد نمره مثبتی آن‌گونه که از دولت انتظار می‌رفت داد.

 

وی عنوان کرد: مردم هنوز گرانی‌ها را داشته و مهار تورم را در سفره خود لمس نکرده‌اند؛ البته هنوز باید در تمام مسائل همانند سیاست خارجی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به دولت فرصت و میدان بیشتری داد، ولی مسؤولان بدانند که این فرصت همراه با انتظارات رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خواستار تلاش بیشتر مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم شد و گفت: انتظار این است که خود آقای رییس جمهور در این زمینه‌ها نقش آفرینی و نظارت بیشتری بر امور داشته باشد.

 

وی یادآور شد: آقای روحانی نباید کارها را واگذار کند و بگوید چون از همه طیف‌های فکری در دولت هستند میدان را باز گذاشته و هر گروهی هرگونه که دوست دارد عمل کند؛ این‌ها قطعا نیازمند نظارت و کنترلی در شأن نظام اسلامی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به ابزار نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید درباره مسائل فرهنگی نیز عنوان کرد: مسؤولان با عزم راسخ و پذیرفتن نقدهای دلسوزانه می‌توانند نگرانی‌ها فرهنگی را از بین ببرند؛ رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید از سر دلسوزی برای اسلام و نظام مطالبی را بیان کرده و سخنان آن‌ها براساس نفسانیات نیست.

 

وی تصریح کرد: دیدگاه‌های مراجع تقلید، چهره‌های مؤمن واقعی انقلاب و دلسوزان را نمی‌توان در کنار دیگر نظرات قرار داد، بلکه باید نسبت به این سخنان حساسیت بیشتری داشت و به آن‌ها گوش فرا داد تا بتوان وارد میدان شده و کارها را اصلاح کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در عرصه هنر، نشریات، مطبوعات و سایت‌های مجازی نیازمند اصلاح فرهنگی هستیم؛ نمی‌توان نسبت به مراکزی که خوراک فکری جامعه را تأمین می‌کنند بی‌توجه بود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در فرهنگ ضایعه ایجاد شود نمی‌توان به راحتی با آن مقابله کرد؛ برای نمونه در دورانی نسبت به حجاب تساهل و تسامح شد که همه چیز از دست رفت و با مشکلات زیادی مواجه شدیم و اصلاح آن به سادگی امکان ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها