کد خبر: ۲۴۵۰۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
یکی از نمایندگان ائتلاف الاحرار وابسته به مقتدا صدر گفت: این ائتلاف از حیدرالعبادی (نخست وزیر جدید عراق) هیچ وزارتی را درخواست نکرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری حوزه، جمعة البهادلی عضو این ائتلاف گفت: تمام احزاب سیاسی وزارتخانه های مورد نظر خود را به نخست زیر اعلام کرده اند اما ائتلاف الاحرار تا کنون هیچ وزارتی را از نخست وزیر درخواست نکرده اما این توانایی را داریم که هر وزارتخانه ای را اداره کنیم.

وی افزود: تلاش های بسیار خوبی برای تشکیل دولت صورت گرفته و این تلاش ها به شکل صحیح ادامه دارد و مهلت قانونی که در اختیار العبادی قرار گرفته برای تشکیل دولتی ملی با وزرای تکنوکرات کافی است.

لازم به ذکر است که حیدرالعبادی پیش از این گفته بود که دوست دارد چینش دولت آینده در جهت توزیع متوازن مالی و اداره مؤسسات بر اساس استراتژی جدید و متناسب با چالش های پیش روی کشور باشد.

مراجع دینی عراق نیز روز جمعه گذشته از احزاب سیاسی مجلس خواسته بودند در این شرایط تاریخی و شرایط دشوار در حد مسؤولیت خود ظاهر شوند و با نخست وزیر در جهت تشکیل دولتی قدرتمند و شایسته با برنامه ای روشن برای درمان اشتباهات گذشته و احقاق حقوق شهروندان عراق همکاری کنند.

سید احمد الصافی نماینده مراجع دینی عراق در خطبه نماز جمعه کربلا اعلام کرد که مبارزه با فساد مالی و اداری باید از اولویت های دولت جدید باشد چرا که حجم زیاد فساد دولتی مانع پیشرفت پرونده ها و خدمات رسانی به مردم است.

دفتر رسانه ای نخست وزیر نیز گفته که عبادی رایزنی ها برای تشکیل کابینه خود را از اولین ساعات انتخاب رسمی خود آغاز کرده و از احزاب سیاسی نیز خواسته نمایندگانی را برای گفتگو و توافق بر سر وزارتخانه ها معرفی کنند. وی همچنین از احزاب خواسته نامزدهایی را برای تصدی وزارتخانه ها معرفی کنند که از نیروهای ملی توانا و شایسته باشند و همچنین بر اهمیت حضور زنان در دولت آینده تاکید کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها