أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۵۰۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
مساجد متولی مشخص ندارند و بخش های مختلف مانند دارالقرآن ها، بسیج و ... هرکدام زیر نظر ارگان مربوطه هستند و بعضا مشکلاتی در رابطه با اداه مسجد ایجاد می شود، باید هرچه سریع تر شورای عالی مساجد تشکیل شود.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تبیین جایگاه مساجد در اسلام و ویژگی های مسجد تراز اسلامی پرداخت و گفت: در طول تاریخ اسلام مساجد در محور همه امور بوده اند و حتی برخی از گروه های انحرافی برای مقابله با اسلام در مسجد فعالیت کرده و با تاسیس مساجدی قصد نابودی اسلام را داشتند که از آن جمله می توان به مسجد ضرار اشاره کرد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان قم خاطر نشان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) مساجد نقش اصلی و تاثیرگذاری داشتند؛ به طوری که آغاز  نهضت با روشنگری علما و بزرگان در مساجد همراه بود و براین اساس امام راحل(ره)بارها تاکید داشتند که "مساجد سنگرند و باید سنگرهارا حفظ کرد"، چرا که مساجد همواره بهترین جایگاه برای تبلیغ دین و نشر معارف والای مکتب اهل بیت(ع)بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی در تبیین مسجد تراز اسلامی، گفت: مسجد تراز اسلامی تنها به محل اقامه نماز و عبادت نیست، بلکه کلیه امور جامعه اعم از آموزش، سیاست، اقتصاد، خانواده و دیگر شئون در آن پیگیری می شود، چون فاصله گرفتن از مسجد بر مشکلات جامعه می افزاید.

*به کارکردهای واقعی مسجد برگردیم

این فعال فرهنگی افزود: امروز اگر به کارکردهای واقعی مسجد که در زمان رسول خدا(ص)و اهل بیت(ع) وجود داشته، برگردیم و جامعه ما به خصوص جوانان توجه بیشتری به حضور و فعالیت در مساجد داشته باشند، کمتر شاهد حجم پرونده های قضایی در دادسراها  و دادگاه ها خواهیم بود.

*درب های مساجد را نبندید

مدیر مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) در ادامه با اشاره به آفت هایی که گاهی در بعضی از مساجد مشاهده می شود، گفت: از روزی که زرق و برق به مساجد راه یافت، متاسفانه درب های مساجد بسته شد؛ در حالی که درب مسجد باید در هر ساعت از شبانه روز به روی مردم باز باشد تا بتوانند از فیوضات و معارف معنوی بهره مند شوند. همچنین برای رونق بیشتر مساجد می بایست از خدام خوش نام و خوش اخلاق استفاده شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان قم با اشاره به وظیفه خانواده ها در جذب فرزندان به مسجد، تصریح کرد: پدرو مادر می توانند الگوی بسیار مناسی برای ترغیب فرزندان خود به مسجد باشند و اگر نسبت به حضور و عبادت در مسجد دغدغه کافی داشته باشند، حتما فرزندان نیز علاقه مند خواهند شد.

*نقش کلیدی ائمه جماعات

وی همچنین نقش طلاب، فضلاو ائمه جماعات در جذب مردم به خصوص جوانان به مساجد را کلیدی خواند و ابراز داشت: ائمه جماعات باید با فرهنگ سازی و الگو گرفتن از سیره نبی مکرم اسلام(ص)، در برخورد با مردم حسن خلق داشته باشند تا مساجد بیش از پیش رونق داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی با انتقاد از نبود متولی مشخص برای مساجد، بیان داشت: متاسفانه مساجد متولی مشخص ندارند و قسمت های مختلف مانند دارالقرآن ها، بسیج و ... هرکدام زیر نظر ارگان مربوطه هستند و بعضا مشکلاتی در رابطه با اداره مسجد ایجاد می شود؛ باید هرچه سریع تر شورای عالی مساجد تشکیل شود و دستورالعمل واحد و مشخصی برای این مراکز مهم دینی تدوین شود.

*امام جماعت مدیر مسجد است

این فعال فرهنگی درپایان گفت: امام جماعت باید به طور طبیعی مدیر مسجد باشد و همگان زیر نظر او و با راهنمایی ایشان کارهای فرهنگی و دینی را انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها