يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۵۰۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب گزارش تازه خود در مورد برنامه هسته ای ایران را منتشر کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب تازه ترین گزارش خود در مورد برنامه هسته ای ایران و روند اجرای برنامه مشترک اقدام را منتشر کرد.

در این گزارش که در اختیار اعضای آژانس قرار گرفته و متن آن به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، دیده بان هسته ای سازمان ملل تائید کرده است که ایران اجرای گام های لازم برای عمل به تعهدات خود بر اساس تمدید برنامه مشترک اقدام را آغاز کرده است.

همانطور که انتظار می رفت، آژانس در این گزارش همچنین بر پایبندی ایران به توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ منعقد شد، صحه گذاشته است. توافق موقت ژنو پایان تیر ماه امسال به مدت ۴ ماه تا سوم آذر تمدید شد. آژانس که از سوی طرفین به عنوان ناظر اجرای تعهدات هسته ای ایران در نظر گرفته شده، ماهانه گزارشی را در مورد روند پیاده سازی گام های توافقی، منتشر می کند.

در گزارشی که چهارشنبه شب منتشر شد، اعلام شده است که ایران در طول یک ماه گذشته، حدود ۳.۵ کیلوگرم از ذخایر اکسید اورانیوم با غنای ۲۰درصد خود را برای تولید سوخت، مصرف کرده است. ایران همچنین به آژانس اعلام کرده است که بیش از ۴ تن از ذخایر گاز اورانیوم غنی شده تا سطح حدود ۲درصد را رقیق می کند.

بر اساس تمدید توافق موقت ژنو، ایران متعهد شده است که بخشی از ذخایر اکسید اورانیوم خود را به سوخت تبدیل کرده و میزان زیادی از ذخایر اورانیوم با غنای پائین خود را رقیق کند.

خبرگزاری رویترز ساعتی پیش به نقل از دیپلمات ها گزارش داده بود که آژانس در گزارش چهارشنبه شب خود، پایبندی ایران به توافق ژنو را تائید می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها