يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۵۱۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۳     ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
نتایج یک بررسی نشان می دهد برنامه های سازگار با سیستم عامل آندروید نه تنها اطلاعات گوشی های کاربران را سرقت می کنند، بلکه از یکدیگر هم جاسوسی می کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ سه محقق در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که جاسوسی برنامه های اندرویدی از یکدیگر سرقت اطلاعات کاربران مانند شماره های کارت های اعتباری، عکس های حساس و ... را هم تسهیل می کند.
 
به عنوان نمونه محققان اطلاعات کارت اعتباری کاربری را از برنامه همراه جیمیل و شماره تامین اجتماعی کاربری دیگر را از طریق برنامه همراه H&R Block ربودند. همچنین آنها توانستند از طریق برنامه همراه NewEgg به شماره کارت اعتباری برخی افراد دسترسی پیدا کنند.
 
در میان برنامه های مختلف همراه تنها برنامه همراه سایت آمازون در برابر نفوذ هکرها و جاسوسی مصونیت داشته است. اگر چه این بررسی ها بر روی گوشی های آندرویدی صورت گرفته، اما محققان می گویند ممکن است گوشی های آیفون و سیستم عامل های رومیزی مانند مک و ویندوز هم در برابر سوءاستفاده های مشابه آسیب پذیر باشند.
 
تا پیش از این محققان تصور می کردند برنامه های همراه مختلف تاثیری بر روی یکدیگر ندارند ولی حال مشخص شده تاثیرگذاری این برنامه ها بر روی یکدیگر اثرات مخربی برای کاربران به همراه می آورد. آلفرد چن و مورلی مائو می گویند با توجه به همین مشکلات کاربران باید از نصب برنامه های مشکوک و ناشناخته خودداری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها