کد خبر: ۲۴۵۱۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۴     ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
برخی دانشگاه‌های آمریکایی دانشجویان بورسیه شده خود در سرزمین‌های اشغالی را به دلیل بحرانی شدن اوضاع امنیتی از اسرائیل خارج کردند.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از پایگاه خبری شبکه سی ان ان، نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در خبری نوشته است که برخی از دانشگاه‌های آمریکایی دانشجویان بورسیه شده خود در اسرائیل را به دلیل بحرانی شدن اوضاع امنیتی از سرزمین‌های اشغالی خارج کرده‌اند.
 
موسسات آموزشی آمریکا اعلام کرده‌اند که امنیت بزرگترین اولویت آنان است و در حال حاضر سفر به اسرائیل خطرناک است، همچنین هزینه‌های بیمه، امنیتی و حوادث نیز افزایش یافته است.
 
کارنیت فلوگ رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در هفته‌های اغازین جنگ غزه در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرده بود که خسارات اقتصادی اسرائیل در جنگ غزه 1.4 میلیارد دلار برآورد شده است.
 
وی با اشاره به ارزیابی اولیه اعلام کرد که جنگ یک ماهه غزه برا اقتصاد اسرائیل بالغ بر 1.44 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.‬
 
فلوگ همچنین گفته بود که ارزیابی‌ها بر این است که این هزینه‌ها تا نیم درصد از تولید ناخالص داخلی این رژیم که بالغ بر 5 میلیارد شکل است را در بر بگیرد.‬
 
یک نشریه صهیونیست به نقل از انجمن تولیدکنندگان اسرائیلی گزارش داد که طی 16 روز اول عملیات نظامی علیه نوار غزه مجموع خسارت‌های وارده به بخش صنایع این رژیم بالغ بر 685 میلیون شِکِل (بیش از 200 میلیون دلار) بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها