يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۵۱۸۱
زمان انتشار: ۰۱:۳۹     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
اولین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در شعبه 28دادگاه انقلاب از 11 مرداد آغاز و پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده سوم شهریور ماه اعلام شده است.
به گزارش پایگاه 598؛ پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی سوم شهریورماه اعلام شده است و این در حالی است که اردیبهشت ماه سال گذشته دادگاه وی برگزار و به دلیل وجود نقایصی، پرونده وی از سوی قاضی سراج به دادسرا ارجاع شد.
 



"مهدی هاشمی" پس از جریانات سال 88 از کشور خارج شد، در حالی که اتهامات بسیاری متوجه وی بود که با پیگیری قوه قضاییه سرانجام اوایل مهرماه سال 91 به ایران بازگشت و پس از گذشت 24 ساعت برای آغاز تحقیقات به اوین رفت.




 

قاضی سراج به عنوان قاضی رسیدگی به این پرونده، زمان دادگاه مهدی هاشمی را اردیبهشت ماه اعلام کرد که در نهایت سال گذشته این دادگاه برگزار شد که با اعلام وجود نقایصی در پرونده از سوی قاضی سراج به دادسرا بازگشت.






اولین جلسه غیر علنی دادگاه "مهدی هاشمی" طی 11 مرداد در شعبه  دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه در دو نوبت برگزار شد که در حاشیه آن یاسر هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: اتهامات "مهدی" سیاسی است نه اقتصادی و در مقابل فائزه هاشمی نسبت به اتهامات برادرش اظهار بی‌اطلاعی کرد.




سومین جلسه دادگاه "مهدی هاشمی" در فردای همان روز 12 مرداد ماه برگزار شد و کیفرخواست وی به صورت کامل قرائت شد.

چهارمین جلسه دادگاه "مهدی هاشمی"، برای بیان دفاعیات وی برگزار شد ومحمود علیزاده طباطبایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتهامات وارد شده به مهدی هاشمی مشخص است اما ما هیچ کدام از این اتهامات را قبول نداریم و این اتهامات نه امنیتی است و نه اقتصادی بلکه صرفا سیاسی است.
 



به گفته علیزاده طباطبایی پنجمین جلسه دادگاه "مهدی هاشمی" دوشنبه سوم شهریور ماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۸
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها