امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۴۵۱۹۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۲     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
پیرامون نگاه صحیح وزیر پرکار و بی حاشیه دولت یازدهم:
دکتر سید حسن قاضی زاده وزیر بهداشت از بیمه شدن 5 میلیون ایرانی در طرح تحول نظام سلامت بیمه خبر داد / دکتر قاسمعلی خراسانی رئیس مجتمع بیمارستانی معتقد است که تنها راه حمایت از مردم و بیماران طرح تحول نظام بیمه است / حمایت از پزشکان و کادر درمانی یکی از مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، دکتر سید حسن قاضی زاده وزیر بهداشت از بیمه شدن 5 میلیون ایرانی در طرح تحول نظام سلامت بیمه خبر داد. وزیر بهداشت و درمان در سفر به اردبیل و در حاشیه بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل گفت "از آغاز شروع طرح تحول نظام سلامت تا کنون 5 میلیون نفر که فاقد هرگونه بیمه بودند توسط دولت بیمه شده اند و کماکان افرادی که بیمه ندارد می توانند جهت اخذ دفترچه درمانی اقدام کنند".

هزینه های بسیار گران خدمات پزشکی در جهان باعث شد که دولت ها برای حفاظت از قشرهای آسیب پذیر، بیمه ها را به وجود بیاورند. در کشور ما نیز بعد از انقلاب اسلامی تا کنون چندین طرح بیمه اجرایی شده اما این طرح ها نتوانست به اهداف خود برسد و عملا چندین میلیون ایرانی فاقد هرگونه بیمه بودند. طرح تحول نظام سلامت بیمه طرحی است که با پوشش همه هموطنان ایرانی و با یکپارچه سازی تمامی بیمه ها به دنبال کاهش میزان پرداختی از جیب مردم در بیمارستانهای دولتی می باشد و این مسئله افزایش رضایت مردم را در پی دارد.

دکتر قاسمعلی خراسانی رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) معتقد است که تنها راه حمایت از مردم و بیماران طرح تحول نظام بیمه است "به طور حتم طرح تحول نظام سلامت از جهت هزینه های درمانی حمایت چشمگیری از مردم فاقد بیمه و همچنین از بیماران کشور خواهد کرد. امروزه با توجه به شرایط تورمی در کشور و بالا بودن بیش از حد هزینه های درمان، فشار شدیدی بر معیشت و اقتصاد خانوارهای ایرانی وارد شده که تنها راه رفع این فشار اقتصادی در کشور تحول در نظام سلامت است.

دکتر خراسانی با اشاره به ناتوانی بیمه ها در پوشش خدمات درمانی، بیمه همگانی را بسیار ضروری میداند و بر این باور است که طرح تحول بیمه بسیار کارشناسانه و دقیق طراحی شده "متأسفانه به علت ناکافی بودن درآمد بیمه ها آن طور که باید و شاید بیمه ها نمی توانستند خدمات درمانی را پوشش دهند به همین علت به مرور زمان بخشی از خدمات که به واسطه بیمه ها باید انجام می شد از بیمه خارج شد.

اما طرح تحول نظام سلامت از سوی مسئولان ذی ربط این نقاط ضعف را پوشش می دهد همچنین که این طرح بسیار کارشناسانه و دقیق طراحی شده و با تداوم تخصیص بودجه ازسوی مجلس شورای اسلامی در آینده مشکلی نخواهد داشت"

رسول خضری نماینده مجلس شورای اسلامی نیز رعایت عدالت در سلامت را از جمله نکات مثبت این طرح می داند و معتقد است "با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور انقلاب عظیمی در جامعه ایجاد شده و اجرای این طرح عدالت را در حوزه سلامت به ارمغان خواهد آورد. خضری همچنین در ادامه افزاید"حمایت از پزشکان و کادر درمانی یکی از مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت است و با گنجانده شده این طرح در جامعه، جامعه پزشکی سامان‌دهی می‌شود.

همه کارشناسان حوزه بهداشت بر این باورند که طرح تحول نظام سلامت بیمه یک مسئله ضروری برای اصلاح نظام بهداشتی کشور بوده و توجه ویژه حسن قاضی زاده وزیر بهداشت به این طرح حاکی از نگاه صحیح و بنیادین وزیر بوده و بسیار قابل تقدیر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها