أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۴۵۲۰۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انعقاد قرارداد جدید راه‌اندازی سیستم فیلترینگ هوشمند در کشور و بررسی و مشخص شدن امواج و تشعشعات مضر و بی‌ضرر برای سلامتی افراد خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که در افکار عمومی مطرح شده است که برخی امواج مغناطیسی که در کشور وجود دارد برای سلامتی مضر است، اظهار کرد: به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی با همکاری سازمان انرژی اتمی وظیفه‌ بررسی انواع تشعشعات را با استفاده از دستگاه‌هایی که تجهیزات کامل برای سنجش این تشعشعات دارد شروع کرده بود.

وی با اشاره به این‌که این بررسی‌ها در تهران و برخی از شهرهای دیگر به صورت میدانی در روزها و زمان‌های مختلف صورت گرفته بود، افزود: گروه کارشناسان این امواج و تشعشعات را بسته‌بندی و بررسی کردند و سه نوع امواج بی‌ضرر کمی مضر که قابل پیشگیری است و امواج مضر برای سلامتی را مشخص کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در جلسه‌ای که متشکل از هفت دستگاه حکومتی کشور بود در حضور رییس جمهوری امواج مضر موجود در کشور بررسی شد و مورد بحث قرار گرفت، خاطر نشان کرد: در این جلسه وزیر بهداشت، رییس سازمان محیط زیست، وزیر دفاع و سایر دستگاه‌های ذیربط حضور داشتند.

واعظی با تاکید بر این‌که فرستنده‌های مخابراتی هیچ‌گونه امواج مضری برای سلامتی مردم نداشته‌اند، تصریح کرد: بررسی انواع تشعشعات و میزان ضرر هر کدام کاری بود که از وزارت ارتباطات خواسته شده بود و این وزارتخانه در این رابطه گزارشی را تهیه کرده است که این گزارش پیگیری خواهد شد.

وی افزود: البته تا زمانی که پیگیری‌های مرتبط با این گزارش و تشعشعات مضر به اتمام برسد دنبال آن هستیم که جلوی ضرر امواجی را که مضر تشخیص داده شده‌اند را بگیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که مساله‌ی پیگیری امواج و تشعشعات مضر در کشور مساله‌ای است که با سلامتی مردم مرتبط است، گفت: به همین دلیل تمامی نهادهای امنیتی، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع در تهیه این گزارش همکاری کردند، زیرا نیروی انسانی کشور مهم‌ترین سرمایه است.

واعظی تصریح کرد: امواج فرستنده‌های پارازیت روی گیرنده‌های ماهواره نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین درباره‌ی راه‌اندازی سیستم فیلترینگ هوشمند در کشور اظهار کرد: در این رابطه نیز با سه دانشگاه و پژوهشگاه قرار‌داد جدیدی بسته شده است و کار به طور مرتب در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به این‌که در رابطه با راه‌اندازی فیلترینگ هوشمند بحث نگرانی‌های خانواده‌ها مطرح است، افزود: به دلیل این‌که برخی شبکه‌های اینترنتی محتوای خلاف اخلاق عمومی دارند کار در این زمینه با جدیت پیگیری می‌شود.

واعظی همچنین با اشاره به این‌که پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری تدوین شده است، خاطر نشان کرد: این پیوست به رییس جمهوری ارسال شده و وزارت ارتباطات منتظر تعیین وقت برای تشکیل جلسه‌ای جهت بررسی این پیوست است.

وی با اشاره به این‌که اپراتورها موظفند پس از تصویب پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری تمام ملاحظات این پیوست را رعایت کنند، خاطر نشان کرد: البته تا زمانی که این بسته تصویب نشده است وزارت ارتباطات در تعامل با اپراتورها ملاحظات اساسی را که در بسته‌ آمده است رعایت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه همچنین درباره‌ی اعطای مجوز راه‌اندازی نسل سوم ارتباطی اظهار کرد: در این رابطه مسوولان به صورت تمام وقت در حال مذاکره با اپراتورها هستند و امیدوارم این مذاکرات به نتیجه برسد و تنها 10 درصد از کار برای راه‌اندازی نسل سوم ارتباطی در اپراتور همراه اول باقی مانده است.

واعظی با اشاره به این‌که مجوز نسل سوم ارتباطی به اپراتورهای مخابراتی در کشور واگذار می‌شود، خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات نمی‌تواند برخلاف آنچه که کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی در این خصوص تعیین کرده است عمل کند.

وی با ابراز امیدواری از این‌که نسل سوم ارتباطی در هفته دولت راه‌اندازی شود، گفت: این پروژه، پروژه بزرگی بود که سرمایه‌گذاری زیادی برای آن انجام شد.

وزیر ارتباطات همچنین درباره‌ی تعرفه‌های خدمات اپراتورهای مختلف در کشور اظهار کرد: برای تعرفه خدمات اپراتورها وزارت ارتباطات تنها یک سقف و کف قیمت تعیین می‌کند و این خود اپراتورها هستند که برای جذب مشتری بیشتر باید با یکدیگر وارد رقابت شود.

واعظی با اشاره به این‌که اپراتورها برای جذب رضایت مشترکین مزایای مختلفی از جمله اینترنت، دیتا و کاهش تعرفه‌ها را در نظر می‌گیرند، خاطر نشان کرد: اپراتورهای مخابرات کشور بسته‌های مختلف تعرفه‌ای را به خریداران ارائه می‌دهند و خریداران می‌توانند براساس نوع فعالیتی که می‌کنند از هر یک از این بسته‌ها بهره‌مند شوند و ارائه‌ی این بسته‌های تعرفه‌ای نیز میزان رضایتمندی مشترکان را بهبود داده است.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که طی سال‌های طولانی روی مبحث سرعت اینترنت در کشور سرمایه‌گذاری نشده است، اظهار کرد: از سال گذشته تلاش‌های زیادی از سوی وزارت ارتباطات برای طراحی شبکه ملی اطلاعات و انتقال فناوری‌های خارجی به داخل کشور انجام شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که وزارت ارتباطات در تلاش است که با ایجاد شبکه ملی و تولید محتوا بتواند وضعیت اینترنت در کشور را بهبود بخشد، گفت: امیدواریم در سال‌ آینده پهنای باند افزایش پیدا کند همان‌طور که در سال گذشته در همین موقع از سال پهنای باند 500 گیگابایت بر ثانیه بود و در حال حاضر 1200 گیگابایت بر ثانیه است.

واعظی با اشاره به این‌که مشکل سرعت اینترنت مساله‌ای است که مردم در اقصی نقاط کشور با آن مواجه‌اند، خاطر نشان کرد: امیدوارم با این روندی که وزارت ارتباطات در پیش گرفته است بودجه مورد نیاز برای بهبود سرعت اینترنت و پهنای باند فراهم شود و همچنین با بهره‌گیری از سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی سرمایه لازم برای پژوهش و تولید داخلی و مشارکت مردم در این زمینه تامین شود.

وی با ابراز امیدواری از این‌که مشکل سرعت اینترنت در نیمه دوم سال 1394 حل می‌شود، تصریح کرد: با این حال تا زمانی که این مساله به صورت کامل برطرف شود هرگونه گشایشی که در روند کار به وجود آید در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این‌که نیاز مردم به پهنای باند اینترنتی بیشتر بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: به همین دلیل تا امروز هر افزایشی در پهنای باند ایجاد شده به کسانی که اینترنت نداشته‌اند واگذار شده است.

واعظی دراین باره اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به سه میلیون مشترک از شرکت مخابرات اینترنت دریافت کردند و نزدیک به شش هزار روستا نیز مجهز به سیستم اینترنت شده‌اند.

وی ادامه داد: بنای وزارت ارتباطات براین است که در زمینه‌ی اینترنتی گسترش کمی در کنار ارتقاء کیفی ایجاد شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها