کد خبر: ۲۴۵۳۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، سجاد ریحانی مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی پیرامون سخنان رئیس جمهور در اردبیل، گفت: موضع‌گیری رئیس جمهور در اردبیل در مورد استیضاح وزیر علوم بسیار خوب بوده و موجب شد فضای سنگین سیاسی پیرامون استیضاح از بین برود.

وی گفت: روند حاکم در وزارت علوم اشتباه بوده‌است و این حق نمایندگان مردم است که وزیر علوم خاطی را استیضاح کنند.

ریحانی افزود: در انتخاب مسئولین، بحث اشخاص مطرح نیست بلکه روندهای اشتباهی که وجود دارد، مهم است. ما این انتظار را از فردی که به عنوان وزیر علوم انتخاب می‌شود داریم که به اعتراضاتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد وزیر سابق داشته‌اند توجه کند و اشتباهات گذشته را تکرار نکرده، یعنی در چارچوب قانون و مقررات حرکت کند.

وی گفت: امیدواریم شخصی که انتخاب می‌شود چارچوب‌های قانونی را رعایت کند و افرادی را بر سر کار بیاورد که مورد صلاحیت باشند و به خوبی بتوانند سکانداری مجموعه وزارت علوم را برعهده بگیرند و بتوانند امور وزارتخانه را طبق قانون پیش ببرند و از آن تخطی نکنند.

ریحانی با اشتباه خواندن تکرار رویه گذشته در وزارت علوم گفت: روندی که به تکرار اشتباهات گذشته بیانجامد غلط است و اینکه افرادی از درون دولت بیان می‌کنند که هرکسی که در این مسند قرار بگیرد کار وزیر قبلی را ادامه خواهد داد، در اشتباه محض بسر می‌برند. نمایندگان مجلس شخص را استیضاح نکردند بلکه روند حاکم بر وزارت را استیضاح کردند.

مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به انتصاب نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم گفت: جای سوال دارد که کسی که خود به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده و صلاحیت لازم را نداشته چگونه می‌تواند به عنوان سرپرست در یک وزارتخانه‌ای علمی فعالیت مفیدی داشته باشد.

وی در پایان گفت: برای اینکه اختلافات دولت و مجلس زیاد نشود، دولت باید نسبت به انتخاب خود در این زمینه‌ها توجه کافی را داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها