يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۵۳۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
هیات انتخاب و خرید کتاب با انتخاب 561 عنوان کتاب تازه از ناشران سراسر کشور جهت خرید در شمارگان بی‌سابقه 121 هزار نسخه موافقت کرد.

به گزارش  پایگاه 598 به نقل از مهر، هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه 1 شهریور مصوبه جلسه دو هفته پیش خود را منتشر کرد که بر اساس آن، این هیئت با انتخاب 561 عنوان کتاب دیگر در شمارگان 121 هزار نسخه جهت خرید از ناشران سراسر کشور، موافقت کرده است.

این بی‌سابقه‌ترین خرید کتاب وزارت ارشاد از ناشران کشور بوده است. خرید اخیر در حالی صورت می‌گیرد که سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اخیراً با افزایش اعتبار خرید کتاب از ناشران به میزان بیش از 300 درصد (از 800 میلیون تومان در سال 92 به 3 میلیارد تومان در سال 93) موافقت کرده است.

در این جلسه که پانصد و نوزدهمین جلسه هیئت انتخاب و خرید کتاب به شمار می‌رود، همچنین مصوب شد که اعتبار کتب انتخاب شده برای خرید، 30 آبان 1393 باشد به این معنی که ناشران الزاماً می‌بایست تا این تاریخ نسبت به ارائه کتب مصوب به هیئت مزبور اقدام کنند و در غیر این صورت، خرید آنها منتفی خواهد شد.

نکته قابل ذکر در فهرست منتشر شده از کتب مصوب برای خرید، شمارگان بالای آنهاست؛ در این فهرست عناوین مختلفی به چشم می‌خورند که با انتخاب 500 و حتی 600 نسخه از آنها موافقت شده است.

خبرگزاری مهر فهرست کتاب‌های جدید مصوب از سوی هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منتشر کرده و کاربران می‌توانند آن را اینجا ملاحظه کنند.

بر اساس این گزارش، در جلسات هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌اصغر محمدخانی، حمیدرضا ارباب سلیمانی، محمدکاظم شمس، محمدعلی مهدوی‌راد، علی شجاعی‌صائین، علی‌اصغر سیدآبادی، مصطفی امیدی و علی اوجبی حضور دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها