أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۴۵۳۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
آیت‌الله جوادی آملی در بخشی از پیام خود به همایش عقلانیت در حکمت سینوی بیان داشت: فردی مثل ابن‌سینا بی‌نظیر می‌ماند که نه استاد داشته و نه شاگرد! چند نفری بیش در اسلام این گونه نیستند و ابن‌سینا هم جزو آن‌ها به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ابتدای مراسم همایش عقلانیت در حکمت سینوی که صبح امروز در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز شد، بخشی از پیام آیت‌الله جوادی آملی پخش شد.
 
وی در بخشی از این پیام عنوان کرد: اولین روز جهل ما وقتی است که بگوییم فارغ‌التحصیل هستیم، کسی که بگوید بس اشتباه کرده است تا نفس می‌کشیم قلم به دست می‌گیریم یا باید بخوانیم و یا بنویسیم.
 
وی ادامه داد: شیخ الرئیس سخنی دارند، ایشان با این عظمتشان نه استاد و نه شاگرد داشت، کسی که هم استاد و هم شاگرد دارد، آدم معمولی است، کسی که هزار سال بی‌نظیر می‌ماند که نه استاد داشته باشد نه شاگرد! چند نفر در اسلام این گونه بوده‌اند!.
 
آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: بوعلی می‌گوید من بخش منطقیات را نزد کسی خواندم و بقیه جاها را خودم حل کردم، فلسفه، طب، نجوم و ریاضیات را بی استاد حل کرد و تدریس هم کرد و احدی هم پای او نبود با اینکه برخی فلاسفه قدر در این رشته حضور دارند، اما خیلی با او فاصله دارند، بنابراین اینجاست که شرقی و غربی به او افتخار می‌کنند.
 
وی افزود: ما دارای شناسنامه هستیم؛ یعنی اگر رشد کنیم، بوعلی در کارنامه ما هست، مشکل ما این است که تصور می‌کنیم باسواد شدن گناه است و بی‌سواد شدن و نزدیکی به عوام فضیلت دارد، یک مقدار جلوتر برویم به قول بوعلی یادمان می‌دهد.
 
این مرجع تقلید ابراز داشت: مرحوم بوعلی در شرح حالش آورده و بهمنیار نیز می‌گوید. خود شیخ می‌گوید من هر زمان مشکلی داشتم و مطلبی برایم حل نمی‌شد، وضو می‌گرفتم، مسجد جامع می‌رفتم و با خدا صحبت می‌کردم، می‌گوید من شاگرد این صلاة هستم که عمودالدین است، بهمنیار و دیگران شاگردان فردی چون بوعلی سینا هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها