أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۵۴۱۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
بعد از گذشت ساليان بسيار هنوز رشته پزشکي دورترين و سخت ترين هدف براي شرکت کنندگان در کنکور سراسري است و قوي ترين کساني که در کنکور شرکت مي‌ کنند به قصد پذيرش در دانشکده هاي پزشکي است.
به گزارش "ورزش سه"، با توجه به اینکه عموماً سطح تحصیلات در رشته فوتبال در همه جای دنیا پایین است، تحصیل در رشته سخت پزشکی یک موفقیت بزرگ برای یک فوتبالیست حرفه ای محسوب می شود. به مناسبت روز پزشک پنج فوتبالیست حرفه ای که تحصیلات پزشکی داشتند را معرفی می‌کنیم:

1. دکتر محمدرضا زادمهر: بازیکن سابق تیم‌ملی‌ جوانان و پرسپولیس، سرپرست سابق تیم‌ملی‌، پرسپولیس، سایپا، استیل آذین و راه‌آهن. او در سال 59 مدرک دندانپزشکی خود را از دانشگاه ملی (شهید بهشتی) گرفت. زادمهر بعدها دوره طب ورزشی را هم در ایالت متحده گذراند.

2. دکتر تهمتن یلدا؛ در دهه 40 بازیکن تیم دوم شاهین یعنی فولاد بود که بعد از اخذ درجه پزشکی در تهران به آمریکا رفت و فوق تخصص اولتراسونوگرافی از دانشگاهی در نیویورک گرفت. دکتر یلدا پسردایی اسفندیار بهارمست داور مشهور بازنشسته است، کسی که مدت ها رئیس کمیته داوران کونکاکاف (آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب بود)

3. مرحوم دکتر علیرضا نیک مهر؛ گلر با اخلاق تراکتورسازی در دوره اوج تراکتورسازان مردی که در کنار برادران دین محمدی، حسین خطیبی، کریم باقری، جواد شالچی و ... در تراکتورسازی بود و بر اثر سانحه رانندگی در سال 1382 جان به جان آفرین تسلیم کرد. علیرضا نیک مهر صاحب مدرک دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه تبریز بود.

4. دکتر پرویز سیار؛ دکتر سیار از بازیکنان قدیمی فوتبال و جزو کسانی بود که در سال 1350 به دسته داوران ملی وارد شد. او تخصص ارتوپدی ورزشی گرفت و یکی از پزشکان صاحب سبک در رشته پزشکی است.

5. علیرضا اسدی؛ مرد 52 ساله ای که در سال 65 زمانی که عضو باشگاه بنیادشهید تهران بود توسط زنده یاد پرویز دهداری به تیم‌ملی‌ فوتبال دعوت شد و در مقدماتی المپیک 1988 سئول پیراهن تیم‌ملی‌ را به تن کرد. دکتر علیرضا اسدی مدرک پزشکی عمومی را از دانشگاه تهران دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها