کد خبر: ۲۴۵۴۳۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش "ورزش سه"، محمد رضا ساکت مشاور عالی سازمان لیگ در خصوص حق پخش دیدارهای لیگ، بر خلاف مهدی تاج معتقد است که پس از سالها در این فصل فدراسیون و سازمان لیگ و باشگاه ها دست به دست هم دادند تا اگر صدا و سیما با شرایط در خواستی آنها موافقت نکرد، از ورود دوربین ها به استادیوم جلوگیری می شود.
ساکت که بدلیل ماموریت کاری در جلسه امروز میان تاج و کفاشیان با صدا و سیما حاضر نبود، در این زمینه به خبرنگار ورزش سه گفت:«حق پخش تلویزیونی توسط صدا و سیما پذیرفته شده و مورد تایید خود صدا و سیما هم هست و به نوعی به عنوان حقوق باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون پذیرفته شده است.»
ساکت در این مورد افزود:« در این ارتباط سازمان لیگ در آبان 92، پیش از تدوین بودجه درخواست خودش را طی نامه ای به همراه قیمت پیشنهادی، اعلام کرد. پس از آن هم با نامه نگاری های مکرر، این مساله را پیگیری کرد. چون در گذشته بحث این بوده که باید ما پیش از تصویب بودجه قیمت خودمان را اعلام می کردیم. خب این مهم هم اتفاق افتاد و دیگر امکان نقض آن وجود ندارد.»
مشاور سازمان لیگ ادامه می دهد:«از چند ماه قبل از تدوین بودجه، رقم درخواستی تقدیم آقای لاریجانی در مجلس شد که ایشان هم وصول این خواسته را به کمیسیون فنی مجلس ارجاع دادند. که متاسفانه ما پاسخی در این زمینه دریافت نکردیم.»
ساکت در مورد جزییات این در خواست می گوید:«در حقیقت فدراسیون و سازمان لیگ و باشگاهها دنبال پرداخت حق پخش بازیها هستند. همانطور که می دانید صدا و سیما بالاترین و گران ترین تعرفه را برای تبلیغات پیش از بازی در میان بازی و پس از آن را از تولید کنندگان دریافت می کند که می تواند به اقتصاد باشگاه ها کمک کند و برای همین هم فدراسیون فوتبال آسیا و فیفا عنوان کرده که حاضر است در این زمینه با باشگاهها تعامل لازم را داشته باشد.»
نکته ای که در ذهن همه به وجود می آید این است که آیا زور فدراسیون به صدا و سیما می رسد و می‎تواند از حضور آنها در استادیوم ها جلوگیری کرد . ساکت که به نظر مصمم می رسد می گوید:«سالها قبل صدا و سیما قبول کرد و قرارداد سه ساله ای را منعقد کرد که به آن متعهد بود. اما طبیعی هست که  مالک این مسابقات در درجه اول باشگاه ها و پس از آن سازمان لیگ و فدراسیون هست و همه آنها هم بدنبال احقاق حقوق خودشان هستند.»
چهار هفته از لیگ می گذرد و محمد رضا ساکت معتقد است که با توجه به اینکه امسال میان فدراسیون و صدا و سیما قراردادی وجود ندارد. اگر تعامل لازم میان ذی نفعان با صدا و سیما در زمینه پخش بازیها ایجاد نشود حتما جلوی حضور دوربین ها را می گیریم و در این صورت همه ضرر می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها