أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۴۵۸۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
خاخام «الهانان بک» مدیر سازمان ناتورای کارتا نظرات خود را در خصوص جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این جنگ ابراز داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «ناتورای کارتا» نام اقلیت یهودی ارتدوکس ضد صهیونیست است که در سال ۱۹۳۵میلادی شکل یافت. از این گروه با نام سازمان «اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم» نیز یاد می‌شود و همواره در سرتاسر جهان به فعالیت‌های ضد صهیونیستی مبادرت دارد.

گروه ناتورای کارتا خواستار نابودی رژیم اسرائیل است و به «تلمود» یا کتاب قوانین یهودیت اعتقاد دارد که بر پایه آن تشکیل دولت یهود تا پیش از ظهور «ماشیاخ» یا منجی جهان ممنوع و نامشروع است.

از دید یهودیان ارتودکسی ، صهیونیسم «سمی» است که «یهودیان واقعی» را تهدید می‌کند. این گروه هرگز ماهیت فعلی رژیم اسرائیل را بر اساس آمیزه‌های یهودیت به رسمیت نمی‌شناسد.

اداره کل بین‌الملل و سیاست خارجی خبرگزاری فارس به دنبال تحولات غزه مصاحبه‌ای را با خاخام «الهانان بک»، مدیر سازمان ناتورای کارتا، مستقر در آمریکا انجام داده که به شرح ذیل تقدیم می‌گردد:

نظر شما در زمینه فجایع اخیر رخ داده در غزه چیست؟

خاخام الهانان بک: «ما همبستگی و همدردی خود را با مردم ستمدیده غزه اعلام کرده و اقدام‌های وحشیانه و جنایتکارانه ارتش اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم می‌کنیم. ما همچنین همبستگی خود را با مردم ستمدیده فلسطین اعلام می‌کنیم.

«در ماه گذشته متجاوز از ۱۰۰۰ نفر کشته یا مجروح شدند که بسیاری از آن را کودکان و زنان تشکیل می‌دادند. همچنین هزاران نفر بی‌خانمان شدند و منازل آن‌ها با بمب نابود شد. ما بدین وسیله با مجروحان این حادثه و داغ دیدگان ابراز همدردی می‌کنیم.»

وی در ادامه گفت: «در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا از همه مذاهب و جوامع هم چون یهودیان ارتدوکس تظاهراتی علیه اسرائیل برگزار شد. یهودیان آمریکا، انگلیس و کانادا در اعتراض به اقدامات اسرائیل در غزه و نمایش همبستگی با مردم فلسطین و غزه به خیابان‌ها آمدند.»

خاخام اهلان بک افزود: «اقدامات اسرائیل بر خلاف تورات است و اشغال سرزمین فلسطین که بیش از ۶۰ سال طول کشیده بر خلاف نص صریح تورات می‌باشد زیرا در کتاب مقدس ما آمده است که یهودیان نباید فردی را کشته، مرتکب سرقت شده و یا به دیگران تجاوز کنند. اهالی غزه غالبا آوارگان فلسطینی هستند که در سال ۱۹۴۸ میلادی از مزارع و منازل خود بیرون رانده شدند. از آن موقع تاکنون صهیونیست‌ها مانع بازگشت آن‌ها شده‌اند. در سال ۲۰۰۵ نیز نیروهای صهیونیستی غزه را محاصره کردند و اجازه واردات یا صادرات کالا را به این منطقه ندادند. طی سال‌های گذشته صهیونیست‌ها ۳ مرتبه به غزه حمله کرد‌ه‌اند که در نتیجه آن صدها نفر از غیر نظامیان کشته شدند.»

آیا این تنها دلیل مخالفت شما با ماهیت اسرائیل است؟

خاخام الهانان بک: «خیر. ضرورت دارد تا بگویم که اسرائیل دستورات خدا و تلمود مبنی بر عدم جنگ علیه ملل دیگر و عدم ایجاد کشور مستقل یهودی در هنگام تبعید را نقض کرده است. بر اساس اعتقادات مذهبی ما ۲۰۰۰ سال قبل از سرزمین مقدس اسرائیل اخراج شدیم و به ما هشدار داده شد که نباید از تبعید و اخراج بازگردیم. ما یهودیان همانند اعتقاد فرزند به مادرش به سخنان خدا باور داریم. اما صهیونیست‌ها بر خلاف باورهای یهودیت اراضی خود را گسترش داده‌اند. فاجعه شکل‌گیری صهیونیسم بسیار عمیق است و ما مشتاقانه در انتظار سقوط سریع آن‌ هستیم.»

چه تعداد یهودی مخالف صهیونیسم و ماهیت وجودی اسرائیل فعلی وجود دارند؟

خاخام الهان بک: «یهودیت یک مذهب و نه یک کشور و نژاد است بنابر این یهودیان غیر مذهبی آنچه را که می‌خواهند بیان می‌کنند البته نه به نام یهودیت.»

«تنها یهودیان مذهبی در بحث ما می‌گنجند و در بین آن‌ها بسیاری مخالف تشکیل کشوری به نام اسرائیل هستند. در بین یهودیان ارتودکس مخالفان بسیاری با اسرائیل وجود دارند که رقم آن نزدیک به ۱میلیون نفر می‌باشد. بهترین گواه من همانطور که شاهد بودید نهادهای بسیاری در آمریکا و اروپا بودند و همانطور که ملاحظه کردید هیچ اثری از پرچم صهیونیستی در دستان آن‌ها نبود.»

وی ادامه داد: «در تقویم‌های مذهبی یهودیت به هیچ عنوان روزی به عنوان روز استقلال صهیونیسم یا همان اشغال فلسطین ذکر نشده است بلکه در مغایرت با آن در تقویم‌های مذهبی یهودیت چنین ایامی روز «ماتم» و «روزه گرفتن» یاد شده است. مخالفت با صهیونیسم در بین اکثریت یهودیان مذهبی وجود دارد. حدود نیم میلیون یهودی ضد صهیونیست در بیت المقدس اشغالی زندگی می‌کنند و همگی آن‌ها از پیوستن به ارتش اسرائیل سرباز زده‌اند و حتی درصد بسیاری از آن‌ها انتخابات اسرائیل را تحریم کرده‌اند.

«بزرگترین نهاد مخالف صهیونیست‌ها در داخل اسرائیل «عیدها چاردیس» نام دارد که مقر آن در بیت المقدس اشغالی است و حداقل ۱۰۰۰۰۰ هزار نفر عضو دارد. در بیت المقدس اشغالی حداقل ۱۵% از جمعیت یهودیان را ارتدوکس‌های سنتی تشکیل می‌دهند که همگی ضد صهیونیست بوده و از خدمت در ارتش اسرائیل سرباز می‌زنند.»

وی افزود: «از سوی دیگر یهودیان ارتودکس بسیار دیگری نیز هستند که همانند ارتودکس‌های سنتی زندگی نمی‌کنند اما مخالف صهیونیسم بوده و با ضد صهیونیست‌ها نیز ابراز همدردی می‌کنند. باید بگویم که تعداد یهودیان مخالف صهیونیسم به شدت در حال افزایش است.»

شما غالبا در تظاهرات علیه اسرائیل شرکت دارید. واکنش مسلمانان و اعراب در مواجهه با شما چیست؟

خاخام الهانان بک: «آن‌ها به ما احترام زیادی می‌گذارند و از این‌که می‌بینند یهودیان بسیاری نیز مخالف موجودیت اسرائیل هستند لذت می‌برند. البته صهیونیست‌ها ما را ضد یهود می‌نامند اما این طور نیست بلکه ما تنها مخالف اشغالگری‌های اسرائیلی‌ها و اقدام‌های آن ها هستیم. بسیاری از سران فلسطین هم از حماس و هم از فتح به ما اطمینان داده‌اند که مخالف زندگی مسالمت آمیز با یهودیان و همزیستی با آن‌ها در کشور خود که فلسطین نام دارد نیستند اما با موجودیت فعلی اسرائیل مشکل دارند.»

خاخام الهلنان بک ادامه داد: «اخیرا «خالد مشعل»، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس اعلام کرده بود مخالف اشغالگران صهیونیستی و کسانی که امکان بازگشت فلسطینیان را به سرزمین خویش نمی‌دهند، می‌باشد.»

وی افزود: «آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوای ایران نیز آشکارا تفاوت بین یهودیت و صهیونیسم را بیان داشته‌اند. ایشان همواره برای یهودیان و پیروانشان احترام قائل بوده‌اند. آیت‌الله خامنه‌ای به شدت مخالف صهیونیست‌های اشغالگر فلسطین هستند اما مخالف یهودیت نیستند.»

ارزیابی شما از سرانجام موجودیت اسرائیل فعلی و دوام آن چیست؟

خاخام الهانان بک: «ما مطمئن هستیم که موجودیت فعلی اسرائیل برای مدت زمان طولانی دوام نخواهد داشت. صهیونیست‌ها منافع راستینی را در حمایت از مردم ندارند. آن‌ها جان اسرائیلی‌ها را مواقع ضروری به خطر می‌اندازند. ما دعا می‌کنیم تا بزودی ماهیت صهیونیست‌ها نابود شود البته خواهان کشته شدن مردم نیز نیستیم. ما به رویکرد اعتراضی خود و نشر و ترویج صدایمان در مخالفت با موجودیت صهیونیست‌های اسرائیلی و اقداماتشان ادامه خواهیم داد تا فرق بین صهیونیست‌ها با یهودیان واقعی معین شود. ما همچنان همبستگی خود را با فلسطینیان ادامه خواهیم داد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها