أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۵۹۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی دو از پخش هفت فیلم صد ثانیه‌ای «صندلی سیاه»، «این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است»، «شلیک»، «کودک و پیرمرد»، «قطره قطره»، «آب» و «مسیر مشترک» در قاب «دو درصد» این شبکه خبر داد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، وی افزود: متناسب با مناسبت‌های هفته جاری مثل آغاز هفته دولت، روز کارمند، داروسازی و روز ولادت حضرت معصومه (س) هفت فیلم صد ثانیه‌ای در قاب «دو درصد» شبکه دو پخش خواهند شد.

مهدی کریمی افزود: «این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است» ساخته اکبر علی اصغری با نشان دادن تصاویر افراد از نگاه دوربین‌های مدار بسته ناظر بودن خداوند بر کلیه اعمال انسان را گوشزد می‌کند.

وی تصریح کرد: «صندلی سیاه» به کارگردانی مصطفی ستاری اثری خانوادگی است که تشویش و اضطراب کودکانی را به تصویر می‌کشد که همراه پدر یا مادر به دادگاه خانواده رفته و شاهد درگیری‌ها و اختلافات والدین خود هستند.

کریمی گفت: فیلم صد ثانیه ای «شلیک» هم کاری از محمدرضا شفاه است، این فیلم نشان می‌دهد که بشر چگونه با کارهای معمولی خود مثل ستارت زدن خودرو، موتور، کشیدن سیگار و... آسمان آبی را هدف قرار داده است.

مدیرگروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو تصریح کرد: «کودک و پیرمرد» از دیگر آثاری است که هفته جاری پخش خواهند شد، این فیلم که محسن نوری آن را کارگردانی کرده درباره دانش‌آموزی است که هر روز سر راه خود به نیت کمک به پیرمردی که با ترازو وزن کشی می‌کند، وزن خود را می کشد ... .

به گفته کریمی «قطره قطره» به کارگردانی سیدسجاد موسوی این هفته از شبکه دو روی آنتن می رود، این فیلم با موضوع محیط زیست ساخته شده و پسر بچه‌ای را نشان می دهد که ضمن تلاش در به هدر نرفتن آب، هسته‌ای برای استفاده درست از آب و خاک می‌کارد.

کریمی ادامه داد: فیلم صد ثانیه‌ای «آب» هم کاری از مهدی فلامرزی است که در آن تصاویر زیبایی از آب نوشیدن حشرات و پرندگان و کودکان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: «مسیر مشترک» را محمد آریانی ساخته، این فیلم کوتاه نوجوانی را نشان می‌دهد که در حین دوچرخه‌سواری مشغول خواندن کتاب درسی است. او در مسیر نوجوانی معلول را می بیند که از او کمک می‌خواهد، اما بی‌توجه از کنارش عبور می‌کند ... .

وی به ویژگی‌های فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای که آن را به گزینه‌ای مناسب جهت استفاده در شبکه‌های تلویزیونی تبدیل کرده اشاره کرد و گفت: فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای زودبازده، جذاب و قابلیت جایگیری خوبی در کنداکتورها دارد که این عوامل مثبت در برنامه‌ریزی پخش رسانه‌ها حائز اهمیت هستند.

کریمی افزود: فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای تیزر تبلیغاتی، نماهنگ و یا بخشی از یک فیلم بلند نیست، گونه‌ای از فیلمسازی است که می‌تواند رئال، مستند و یا پویانمایی باشد و هر موضوعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در قالب پخش فیلم‌های صد ثانیه ای اخلاق، فرهنگ کتابخوانی، محیط‌زیست، سبک زندگی اسلامی ایرانی، خانواده، ‌صرفه‌جویی، جمعیت، مناسبت‌های مذهبی و ملی و… به مخاطبان ارائه خواهیم داد.

قاب «دو در صد» حاصل همکاری دبیرخانه جشنواره صد و گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو است که روزانه در قابل سه باکس ۹:۳۰، ۱۷:۳۰ و ۲۳:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها