کد خبر: ۲۴۶۱۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
نمایشگاه رسانه های انقلاب// در گفتگوی ۵۹۸ با بیژن نوباوه وطن:
صداوسیما طبق قانون یک نهاد مستقل با وظیفه مشخص است و خیلی بزرگتر و قویتر از این است که دولت یا هر ارگان دیگری بخواهد برای او تعیین تکلیف کند؛ چرا که اگر رسانه بخواهد مستقل عمل کند و وظیفه اطلاع رسانی را به طور درست و همسو با نیاز مخاطب انجام دهد نباید وابسته به نهادهای غیر تخصصی دیگر باشد./ قوانین صداوسیما توسط این مجمع تشخیص تصویب شده که اگر ایشان زمان نوشتن قانون کمی دقت بیشتری میکرد امروز دست ما هم بازتر بود.

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه پایگاه 598 در نمایشگاه رسانه های انقلاب اسلامی درباره سخنان آقای روحانی درمورد صداوسیما با اشاره به مبنای نظری رسانه گفت: وظیفه رسانه اطلاع رسانی است و باید مخاطب خود را نسبت به اتفاقات و رویدادها آگاه کند. تشخیص اینکه اهمیت یک موضوع تا چه اندازه است و دز پرداختن به آن چقدر باید باشد یک بحث کارشناسی و علمی است که کسانی باید درباره آن اظهار نظر کنند که تخصص رسانه دارند و مطمئن باشید که تصمیمگیران صداوسیما خیلی بیشتر از برخی افراد در این زمینه تخصص و تجربه دارند.

معاون کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اطلاع رسانی همسو در صداوسیما گفت: بنده 34سال است در صداوسیما مشغول کارهستم و تا کنون هیچ دولتی را ندیدم که از صداوسیما راضی باشد، اما همه آنها وقتی میروند نگاهشان تغییر میکند.چرا؟ چون وقتی رسانه یک موضوعی را اطلاع رسانی میکند، طبیعی است که عده ای از آن ناراحت میشوند و موضع میگیرند. ما در رسانه عادت داریم که ازما انتقاد کنند؛ اما رادیو تلویزیون که نمی تواند و نباید برای خوشایند افراد و احزاب و سازمانها کار کند.

کارشناس خبره رسانه و خبرنگار سالهای دور صداوسیما در غلط خواندن اظهارات مشاور رییس جمهور گفت: آقای آشنا جایی گفته اند "ما دلمان میخواهد تصویری که از دولت ساخته میشود را خودمان طراحی کنیم" خب! خیلی آدما خیلی چیزها دلشان میخواهد. این حرف خلاف قانون است چرا که صداوسیما طبق قانون یک نهاد مستقل با وظیفه مشخص است و خیلی بزرگتر و قویتر از این است که دولت یا هر ارگان دیگری بخواهد برای او تعیین تکلیف کند؛ چرا که اگر رسانه بخواهد مستقل عمل کند و وظیفه اطلاع رسانی را به طور درست و همسو با نیاز مخاطب انجام دهد نباید وابسته به نهادهای غیر تخصصی دیگر باشد.

بیژن نوباوه با تاکید بر اشتباه رییس جمهور در مطرح نمودن ادعای "عدم اطلاع رسانی اقدامات دولت" گفت: شاید یک مورد خاص در ذهن رییس جمهور است که ایشان باید بگویند کدام حوزه و کدام عملکرد خوب منعکس نشده است و ممکن است در آنجا حق با ایشان باشد اما اینکه به طور کلی بگوییم که صداوسیما عملکرد دولت را منعکس نمیکند کاملا غلط است. چرا که اگر اقدامی اطلاع رسانی نشود مردم از آن بی خبرند؛ ایشان بگویند کدام اقدام است که مردم از آن اطلاع ندارند؟

ایشان با اشاره به سخنان آقای هاشمی پیرامون انحصار در رسانه ملی گفتند: آقای هاشمی همیشه یک منقد خوب بوده است و این حرف از ایشان بعید بود! چرا که صداوسیما یک دهه در انحصار برادر خود ایشان بود و آن زمان این بحث ها را مطرح نمیکردند؛ از طرفی ایشان رییس مجمع تشخیص مصلحت است و قوانین صداوسیما توسط این مجمع تصویب شده که اگر ایشان زمان نوشتن قانون کمی دقت بیشتری میکرد امروز دست ما هم بازتر بود و میتوانستیم اقدامات بیشتری انجام دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها