أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۶۲۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
احتمال ملاقات روحانی و اوباما در نیویورک ... ابر بدهکار بانکی بازداشت شد ... اعترافات یكی از سركردگان گروهك تروریستی داعش ... نامه‌ بهزاد نبوی به مقامات نظام ... جلسات منظم كارشناسان وزارت اطلاعات باهاشمی رفسنجانی ...
به گزارش پایگاه 598، خبرنگاران جهان نیوز در حین تلاش رسانه ای خود برای کسب خبر، به خبرهایی در پس پرده گفته های رسمی، دست می یابند که منتشر نمی شوند. جهان نیوز هر سه شنبه تعدادی از این خبرها را پس از بررسی صحت و سقم آن منتشر می کند که تا کنون با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

جلسات منظم كارشناسان یک نهاد امنیتی دولتی با هاشمی رفسنجانی

> به گزارش جهان، آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تحلیلی درباره وضعیت عراق مطرح کرده و شرایط عراق را خطرناک خوانده است.

آقای هاشمی ضمن کنایه‌ای گفته است که من گزارش‌های یک نهاد امنیتی دولت را هم در این مدت دیدم و گزارش‌های آن‌ها را دقیق‌تر دیدم و خیلی از پیش‌بینی‌های آن‌ها درست بود؛ اما جاهای دیگر اعلام می‌کردند که اوضاع تحت کنترل است، اما دیدیم که عکس آن در آمد.

بعد از اظهارات هاشمی، یک مقام امنیتی کشور صحبت می‌کند و گزارشی از سفرش به عراق می‌دهد و گفته‌های هاشمی را اصلاح و تعدیل می‌کند.

گفتنی‌است به دستور یک مقام امنیتی دولتی، کارشناسان مرتبط گزارش‌های مخصوصی برای آقای هاشمی آماده می‌كنند و جلسات منظمی دارند.

نامه‌ بهزاد نبوی به مقامات نظام

> خبرنگار جهان با خبر شد به تازگی آقای بهزاد نبوی از عناصر اصلی سازمان مجاهدین انقلاب، نامه‌ ای خطاب به مقامات نظام نوشته و از طریق آقای هاشمی رفسنجانی آن را به مسؤولان رسانده است. ازجزئیات این نامه اطلاعی در دست نیست، اما کلیت آن شامل این بحث است که ما اپوزیسیون نظام نیستیم و داخل نظام هستیم و قصد براندازی نظام را نداریم.

احتمال ملاقات روحانی و اوباما در نیویورک

> اطرافیان رئیس‌جمهور در دولت در تکاپوی آن هستند تا در سفر آینده آقای روحانی به سازمان ملل متحد، قرار ملاقاتی با اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گذاشته شود. به گزارش جهان، برای این موضوع آقای حسین فریدون راهی نیویورک خواهد شد تا مقدمات این دیدار آماده شود.

قصد میركاظمی برای انتشار كتابی ۵۰۰ صفحه‌ای درباره كرسنت

> خبرنگار جهان با خبر شد، آقای مسعود میرکاظمی کتابی ۵۰۰ صفحه‌ای درباره قرارداد کرسنت آماده انتشار کرده است. دولت و وزارت اطلاعات به‌شدت با این اقدام مخالف‌اند و در حال رایزنی هستند تا وی را از این کار منصرف سازند. احتمالاً در این کتاب اسناد فراوانی از دست داشتن مدیران فعلی وزارت نفت در ماجرای کرسنت وجود خواهد داشت.

تقاضای سیدمحمد خاتمی برای رفع ممنوع‌الخروجی

> خبرنگار جهان با خبر شد، آقای سید محمد خاتمی تقاضای خروج از کشور داده و خواسته است تا موضوع ممنوع‌الخروجی‌اش حل و فصل شود. وی علاوه بر سفر حج برنامه‌ای هم برای شرکت در یک سمینار در لبنان دارد.

راه‌اندازی تشكل «حامیان ولایت» توسط زریبافان

> به گزارش جهان، آقای مسعود زریبافان از نزدیکان رئیس‌جمهور سابق، تشکلی از مدیران گذشته را با عنوان «حامیان ولایت» تشکیل داده ‌و اقدام به برگزاری جلسات منظمی می‌کند.

اعترافات یكی از سركردگان گروهك تروریستی داعش

> به گزارش جهان، یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش که بازداشت‌ شده در اعترافات خود گفته است: این گروهک در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نیرو در اختیار دارد که یک‌ سوم آن از عناصر بعثی، یک‌سوم از عوامل خارجی و حدود یک‌سوم نیز از نیروهای عشایر سنی منطقه تشکیل شده است. هدف از انتخاب استان‌های سنی نشین برای عملیات داعش هم دو مسئله عنوان ‌شده ‌است؛ سنی بودن یکدست این استان‌ها و وجود تمایلات ضد شیعی در این مناطق از یک ‌طرف و احتمال قوی حمله دولت به استان‌های تصرف ‌شده و در نتیجه در گرفتن جنگ میان شیعه و سنی از سوی دیگر.

این فرمانده گروه تروریستی داعش می گوید: خودداری دولت مرکزی عراق از حمله به این مناطق موجب شد تا اهداف داعش به ‌تمامی تحقق نیابد و از طرف دیگر اختلافات درونی این گروه تروریستی هم بر سر غنائم و مسئولیت‌ها افزایش ‌یافته است.

اعمال داعشی‌ها مانند تجاوز و دزدی به‌ خصوص در تکریت و موصل تأثیر منفی زیادی بر مردم به‌ ویژه عرب‌ها داشته است. درگیری با اقلیت‌ها هم مزید علت شده ‌است.

عامل وارادت روغن پالم کیست؟

> به گزارش جهان، واردات روغن پالم مربوط به زمان سفارت آقای ف در مالزی بوده است که هم اکنون در دولت مسؤولیت دارد. این مسأله در آن زمان با مخالفت مسؤول وقت بازرسی وزارت امور خارجه، مواجه شد و به این فرد تذكر داده شده ‌بود كه حق فعالیت اقتصادی ندارد، اما گفته می شود وی از طریق واسطه‌هایی واردات پالم به ایران را آغاز می‌کند و تا کنون هم واردات آن در دست همان گروه نزدیك به وی است.

گفتنی است استفاده از روغن پالم در لبنیات ظاهرا ربطی به این مسؤول دولتی ندارد و صرفا واردات آن توسط وی و اطرافیانش انجام شده است.

انتشار ۹ نشریه اصلاح‌طلب از اول مهر

> به گزارش جهان، در پی ملاقات آقایان غلامحسین کرباسچی و سید محمد خاتمی و توافقات مربوط به فعالیت در مراکز استان‌ها، مقدمات کار انتشار ۹ نشریه در استان‌ها آماده ‌شده و قرار است که این نشریات از اول مهر در استان‌ها منتشر شوند.

ابر بدهکار بانکی بازداشت شد

> هفته گذشته آقای غلامحسین محسنی اژه ای از احضار فردی با نام اختصاری "ح ب د" به عنوان بدهکار بزرگ بانکی خبر داد. خبرنگار جهان با خبر شد این فرد که رسانه ها از او به عنوان ابر بدهکار بانکی نام می برند و با جریان اصلاحات و جریان انحرافی در دولت قبل مرتبط بوده، در چند روز گذشته بازداشت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها