کد خبر: ۲۴۶۴۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
تعداد کشته‌شدگان زلزله 6.9 ریشتری که روز یکشنبه جنوب پرو را لرزاند به 149 نفر رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بنا به اطلاعات منتشر شده از طریق نهاد ملی دفاع مدنی پرو تعداد کشته شدگان زلزله در جنوب پرو به 149 نفر رسیده و امدادگران کماکان به دنبال کمک‌رسانی و جست‌و‌جو کشته‌شدگان هستند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: نهاد ملی دفاع مدنی پرو ضمن اشاره به تاثیر مستقیم زلزله بر مردم «آیاکوچو»، منطقه‌ای واقع در جنوب پرو خاطرنشان کرد که تا‌کنون 705 نفر به علت این پدیده طبیعی دچار خسارت شده‌اند.

در گزارش این نهاد آمده که 6 مدرسه و 5 مرکز بهداشت به علت زلزله دیگر قابل سکونت نیستند و حدود 30 خانواده نیز همچنان در خانه‌های غیر قابل سکونت خود به سر می‌برند.

مقامات پرو از مردم خواسته‌اند که در صورت وقوع مجدد زلزله آرامش خود را حفظ کنند و تحت هر شرایطی از مبارزه با این پدیده طبیعی خودداری کنند.

نهاد دفاع مدنی نیز به تمام مردم توصیه کرد که کیف کمک‌های اولیه را آماده داشته باشند؛ کیف نجات زلزله یا کیف کمک‌های اولیه شامل لوازم اولیه امداد و نجات و جعبه‌ای از مواد خوراکی ذخیره شده برای خانواده‌ها می‌باشد که در صورت بروز زلزله بتواند اعضای خانواده را تا 4 روز تامین کند.

روز یکشنبه زلزله‌ای به قدرت 6.9 ریشتر جنوب پرو را لرزاند؛ مرکز زلزله در منطقه جنوبی «آیاکوچو» واقع در 42 کیلومتری منطقه «تامبو» و 471 کیلومتری جنوب شرق «لیما» پایتخت پرو بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها