أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۶۴۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
دبیر اجرایی دومین جشنواره‌ی ساعت‌های آفتابی می‌گوید آثار منتخب این جشنواره در اماکن مذهبی نصب می‌شوند.

محمد عسکری – دبیر اجرایی جشنواره‌ی ساعت‌های آفتابی- در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، فرخوانی برای برگزاری دومین جشنواره‌ی ساعت‌های آفتابی منتشر کرده است که به موجب آن هنرمندانی که می‌توانند ساعت‌های آفتابی زیبا و شکیل تولید کنند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند تا در این رقابت شرکت کنند.

او بیان کرد: هنرمندان می‌توانند فرم ثبت نام را از سایت www.zibasazi.ir ، دریافت کنند و پس از تکمیل فرم، آن را به همراه تصاویر آثار پیشنهادی خود با کیفیت Dpi 300به روی CD زده و از تاریخ 12 تا 14 مهر ماه 1393 به دبیرخانه مراجعه و ثبت نام کنند. انتخاب آثار نیز در تاریخ 16 و 17 مهرماه انجام می‌شود و طرح‌های انتخاب شده برای ارایه‌ی ماکت 19 مهرماه از طریق سایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام خواهد شد.

این هنرمند مجسمه‌ساز همچنین گفت: پس از اعلام نتایج هنرمندانی که آثارشان انتخاب شده است، آثار خود را باید در تاریخ 12 و 13 آبان ماه به دبیرخانه‌ی جشنواره تحویل داده و آثار ارایه‌ شده هم باید برای ورود به نمایشگاه از کیفیت اجرایی خوبی بهره‌مند باشند. در این جشنواره شاخصه‌هایی مانند، نوبودن و اصالت طرح و ایده و کپی و تکراری نبودن آثار،‌ در نظر گرفتن محاسبات علمی در ساخت ساعت آفتابی، داشتن قابلیت استفاده در فضای شهری،‌ توجه به ویژگی‌های ارگونومیک و اصول هنری زیباشناسی و... در انتخاب آثار موثر خواهد بود.

دبیر اجرایی این جشنواره اضافه کرد: این آثار توسط داورانی مانند سیمین اکرامی، ملک دادیار گروسیان، محمدرضا ذبیح الله زاده، دکتر عباس اکبری و رضا قره‌باغی داوری می‌شوند. به پنج نفر از برگزیدگان این جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ چهل میلیون ریال جایزه‌ی نقدی داده می‌شود. ضمن اینکه به تمامی کسانی که آثارشان به جشنواره راه یافته است کمک هزینه‌ی ساخت ماکت به مبلیغ چهل میلیون ریال و گواهی شرکت در جشنواره داده می‌شود.

او افزود: در شهریور ماه امسال هم دو نشست تخصصی جنبی به منظور آشنایی بیشتر هنرمندان شرکت کننده با ساعت های آفتابی، برگزار می‌شود. دو نشست علمی _ آموزشی در روزهای چهارشنبه 12 و چهارشنبه 19 شهریور از ساعت 16 تا 18 در محل دبیرخانه‌ی این جشنواره برگزار خواهد شد.

این هنرمند درباره‌ی تفاوت این جشنواره، با دوره‌ی قبل آن، توضیح داد: در این جشنواره همه‌ی هنرمندانی که مجسمه‌سازی و طراحان صنعتی می‌توانند شرکت کنند و این طور نیست که این جشنواره منحصر به هنرمندان مجسمه‌ساز باشد. این جشنواره از بودجه‌ی مناسبی بر خوردار است که می‌تواند مراحل مختلف خود را منظم و با برنامه پیش ببرد.

او درباره‌ی آثار منتخب اضافه کرد: آثار منتخب این جشنواره در فضای شهر و اماکن عمومی نصب خواهد شد. این آثار برای تزئین صرف نیستند و کاربردی هستند. یکی از مصارف آن‌ها هم نشان دادن اوقات شرعی در اماکن مذهبی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها