يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۶۴۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
نعیم قاسم:
معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: محور فعالیت ما بر در نظر گرفتن دو خطر بزرگ متمرکز است، خطر اول اسرائیل و خطر دوم تکفیری‌ها هستند و ما هیچ یک از این دو را بر دیگری مقدم نمی‌دانیم، بلکه آن را تحت رهبری آمریکا می‌دانیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: محور فعالیت ما نیز مانند حزب الله بر در نظر گرفتن دو خطر بزرگی متمرکز است، خطر اول اسرائیل و خطر دوم تکفیری ها هستند که ما هیچ یک از این دو را بر دیگری مقدم و یا خطرناک تر نمی دانیم، بلکه آن را تحت رهبری آمریکا با یکدیگر آمیخته و ادغام شده می دانیم.

وی تاکید کرد که جهت قطب نمای ما هرگز تغییر نمی کند بلکه همواره به یک سمت یعنی مبارزه با طرح آمریکایی و اسرائیلی تکفیری است اما فعالیت ما با در نظر گرفتن نیازها و شرایط موجود نمودهای مختلفی پیدا می کند.

شیخ نعیم قاسم که در یک مراسم سوگواری سخن می گفت، با اشاره به اینکه هنوز در لبنان کسانی هستند که ماهیت تکفیری و غیر انسانی و خونین داعش را نادیده می گیرند، اظهار داشت: این گروه امیدوارند که با استفاده از داعش بتوانند از کشتار و ایجاد ترس و حشت به دست آنان به نفع خود استفاده کنند، غافل از اینکه داعش از آنان و از بزرگتر از آنان نیز بهره برداری می کند.

وی افزود: داعش علیه آمریکا و حامیان خود نیز سرکشی کرده است از همین رو این گروه باید بدانند که نمی توانند روی این گروه تروریستی سرمایه گذاری کنند، بلکه داعشی ها خطری هستند که همه را بدون هیچ استثناء در معرض خطر قرار می دهند و هیچ کس را به رسمیت نمی شناسند از همین رو از کسانی که به داعش دل بسته اند می خواهیم پیش از این که فرصت از دست برود، به واقعیت پی ببرند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: بیایید با یکدیگر کشور را بسازیم و با پافشاری بر اشتباهات و مواضع خود آن را به ویرانی سوق ندهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در تعامل با عرسال و غیر عرسال داعش جایی ندارد زیرا این گروه خطراست نه راه حل.

شیخ نعیم قاسم در مورد کسانی که در لبنان تکفیری ها را توجیه کرده و به آنان کمک می کنند گفت: شما با چشمان خود شاهد این خطر هستیدو باید بدانید که داعش گروه شما و حامی شما نیست و نمی توانید از آن به عنوان سرپوشی بر اقدامات خود استفاده کنید بلکه داعش خطر و مشکلی برای بشریت است و بازی با آنان شکست خورده است.

جریان 14مارس با فریادهای بیهود در تلاش برای توجیه شکست‌های خود است

وی افزود: به نظر می رسد که راه حل ها به بن بست رسیده است و دلیل آن نیز جریان 14مارس است زیرا همچنان بر بر اتهام زنی ها خود که در فواصل زمانی مختلف آن را علنی می کند، پافشاری دارد و این نشان می دهد که فاقد یک برنامه و طرح سیاسی بوده و اراده سیاسی ندارند و با فریاد کشیدن بی فایده در تلاش برای توجیه مواضع و شکست های خود هستند.

شیخ نعیم قاسم گفت: ما الگویی برای همکاری ارائه دادیم که همان الگوی دولت کنونی لبناناست در حالی که شما پیش از آن دولت نمی خواستید و شرطهایی را علیه ما مطرح کردید و ماهها بدون اینکه بتوانید دولت تشکیل بدهید، وقت کشی کردید و پس از آن  که با ما به توافق رسیدید، توانستیم با هم دولت تشکیل داده و برخی مسائل مردم را به جریان بیندازیم بنابراین ثبات کشور نیازمند همکاری به دور از شرط و شروط و دیکته کردن است.

وی تاکید کرد که بنابراین با توجه به آنچه گفته شد، اگر به دنبال انتخاب رئیس جمهور هستید چاره ای نیست جز اینکه توافق حاصل شود و اگر تا کنون این موضوع به تاخیر افتاده بیایید مسائل کشور را به جریان بیندازیم در غیر این صورت فقط وقت از دست می رود.

وی در ادامه گفت: به آمریکا بنگرید که در ارزیابی های خود تجدید نظر کرده و به اشتباهات خود معترف است و پس از آنکه در براندازی نظام بشار اسد در سوریه و تخریب این کشور ناکام ماند، اکنون تلاش دارد در راستای تعامل با نظام سوریه گام بردارد.

وی در پایان اظهارات ابراز امیدواری کرد که روابط کنونی ایران و عربستان، سرآغازی برای توسعه روابط و تفاهمات هرچه بیشتر بین دو کشور باشد، زیرا چنانچه این روابط مثبت توسعه یابد به حل بسیاری از مشکلات منطقه و آنچه دو کشور می خواهند، کمک خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها