أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۶۴۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام احمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی کریمه برترین دختر امام موسی بن جعفر (ع) بوده است و لقب معصومه (س) به معنای بی‌گناه و پاک را امام رضا (ع) به ایشان نسبت داده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه ایشان در اخلاص و بندگی خداوند اضافه کرد: در مدت زمانی که این بانو در بیت‌النور اقامت داشتند با وضعیت نامناسبت از نظر جسمی به عبادت و بندگی خداوند مشغول بودند.

مسنول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین (ع) قم خاطرنشان کرد: روزی افرادی سوال‌های علمی مختلف و بسیار دشواری داشتند و برای دریافت پاسخ‌های خود در خانه امام موسی بن جعفر (ع) حضور یافتند و حضرت معصومه (س) با سن کم خود توانست به خوبی سوالات را پاسخ دهند.

وی ادامه داد: امام موسی بن جعفر (ع) با شنیدن پاسخ‌های داده شده به سوالات، سه بار جمله پدرت به فدای تو را در وصف حضرت معصومه (س) بیان کردند.

احمدی با اشاره به اینکه در آن دوران مامون خلیفه عباسی، امام رضا (ع) را مجبور به آمدن به مرو کرده بود، ابراز کرد: حضرت معصومه (س) در اقدامی روشنگرانه از مدینه به مرو حرکت کردند و سفر ایشان یک حرکت سیاسی بود زیرا ایشان با حضور در شهرهای مختلف توطئه‌های حکومت عباسی را برای مردم معرفی می‌کردند و به تبیین معارف اهل بیت (ع) می‌پرداختند.

وی حرکت سیاسی ایشان را موثر و بسیار کاربردی دانست و تصریح کرد: حکومت عباسی از میزان تاثیرگذاری روشنگری‌های حضرت فاطمه معصومه (س) آگاه شده بود و به همین علت در ساوه به ایشان و همراهانشان حمله کردند و تمام یاران را به قتل رسانده و این بانوی کریمه را زخمی کردند.

احمدی با اشاره به اینکه وجود حرم حضرت معصومه (س) سبب عظمت گرفتن شهر قم شده است گفت:‌ از قم در روایات به عنوان حرم اهل بیت (ع) نام برده شده است و امروزه حوزه‌های علمیه به برکت این حرم پابرجا مانده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین (ع) قم،‌ حوزه‌های علمیه را صادرکننده علوم و معارف اسلامی به دیگر شهرها و کشورهای اسلامی دانست و بیان کرد: گسترش معارف اسلام و آموزه‌های اهل بیت (ع) سبب تعجیل در فرج امام زمان (عج) خواهد شد.

وی ملاصدرا، محمدتقی بهجت، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) را از ارادتمندان حرم مطهر حضرت معصومه (س) برشمرد و اضافه کرد: علامه طباطبایی روزه خود را با بوسه زدن به ضریح این بانوی کریمه افطار می‌کرد.

احمدی تاکید کرد: فهم و درک انسان‌ها از وصف حضرت معصومه (س) عاجز است و نمی‌توانند ویژگی‌های بی‌شمار ایشان را بیان کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود مذهبی استان قم تصریح کرد: این بانوی کریمه جوانان و نوجوانان را از گناه و آلودگی حفظ کرده‌ و سبب پیشبرد معنوی و اخلاقی آنان شده‌اند.

احمدی در ادامه به بیان گوشه‌ای از ویژگی‌های اخلاقی حضرت معصومه (س) پرداخت و گفت:‌ ایشان الگوی مناسبی برای بانوان هستند و بانوان باید از ایشان الگوبرداری مناسبی در تمام زمینه‌ها به خصوص در زمینه عفاف و حجاب داشته باشند.

وی به حضور پرشور زائران خارجی در شهر قم برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: حرم ایشان در شهر قم ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیاری در این شهر ایجاد کرده است که می‌توانیم بهره‌برداری‌های بسیاری از آن‌ها داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) از حرم حضرت معصومه (س) به عنوان یک کانون فرهنگی نام برد و گفت: مردم مذهبی شهر قم برنامه‌های خود را با محوریت زیارت حرم کریمه اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی می‌کنند و هر اقدامی فرهنگی از این حرم مطهر منشاء خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: وجود حضرت معصومه (س) در قم نعمتی است که ما باید شاکر آن باشیم و در این راستا از هیچ اقدامی دریغ نکنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها