يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۶۴۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
مدیر تالار هنر اصفهان گفت: تالار هنر اصفهان با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اقدام به اکران بهترین آثار مستند سینمای ایران و جهان کرده است.
میثم بکتاشیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اولین هفته برگزاری این برنامه فیلم پدر و پسر ساخته "پاول لوزینسکی" فرزند مارسل لوزینسکی فیلمساز برجسته لهستانی برای نخستین بار پس از اکران در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم سینما  حقیقت در اصفهان به نمایش عمومی در می آید.
مدیر تالار هنر اصفهان با بیان اینکه ماجرای این فیلم ساده و تکنیک ساختش از آن هم ساده‌ تر است، ابراز داشت: در واقع فیلم پدر و پسر روایت مستندی از یک تجربه خانوادگی شجاعانه، دو کارگردان، دو دوربین و یک سفر است.
 وی افزود: این فیلم درباره پدر و پسری است که برای گفتگو با یکدیگر سفری از لهستان به فرانسه خواهند و دو دوربین ثابت در ماشین و زمان توقف‌ بین راهی حرف‌هایشان را ثبت می‌کند.
بکتاشیان تصریح کرد: از‌‌ همان لحظات اولیه فیلم، مخاطب در می یابد که قرار است این دو ناگفته‌های  تمام سالهای زندگیشان را به هم بگویند.
وی ادامه داد: فیلم در میانه مفاهیم ازلی و ابدی سیر می‌کند و  سوالات ساده ای در فیلم مطرح می شود که می‌تواند میان هر پدر و پسری مطرح شود اما ناخواسته انگار تمامی زندگی را روبروی چشم آدم می‌گذارد.

مدیر تالار هنر اصفهان با اشاره به جوایز این فیلم در جشنواره های مختلف تاکید کرد: پدر و پسر در هفتمین جشنواره فیلم مستند ایران توانست جایزه هیئت داوران بخش بین الملل را به خاطر واکاوی یک رابطه شکننده و در عین حال جاودان پدر و فرزندی دریافت کند.
وی اضافه کرد: مچنین موفقیت هایی چون برنده شاخ نقره ای برای بهترین مستند بلند از پنجاه و سومین جشنواره فیلم کارکو، نمایش فیلم در بخش افق های نو لهستان2013، نمایش فیلک در جشنواره فیلم مسکو، روسیه 2013، برنده جورج نقره ای بهترین فیلم مستند در جشنواره فلترتیانا  روسیه، حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم "پیامی به انسان" روسیه، حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کاناس لیتوانی، حضور در جشنواره بین المللی فیلم میسنک لیستاپاد بلاروس نیز در کارنامه این فیلم به چشم می خورد.
بکتاشیان تصریح کرد: برنامه سینما مستند با هدف مرور آثار برتر سینمای مستند جهان در سالن سینما تالار هنر اصفهان برگزار می شود و پس از پخش  فیلم با حضور کارشناسان سینمایی و کارگردانان نقد و بررسی کامل آثار انجام می شود.
به گزارش مهر،  سینما مستند تالار هنر به صورت رایگان و آزاد برای عموم مردم هر هفته شنبه ها از ساعت 19 در سالن سینما  تالار واقع در میدان لاله جنب فروشگاه رفاه برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها