أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۶۴۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
یکی از اصلی‌ترین شعارهای آقای مسجدجامعی، سیاسی نکردن شورای چهارم و همچنین حمایت از شهردار تهران بود، خود ایشان در این خصوص گفتند «با وجود آن‌که آقای قالیباف هم طیف و هم نظر ما نیست ولی از ایشان حمایت خواهیم کرد».

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، پس از انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در سال 1392، اکثر کرسی‌های نمایندگی شورا به دست اصلاح‌طلبان افتاد و بالتبع با اتحادی که بین خود ایجاد کردند، توانستند رئیس شورای شهر تهران «دکتر چمران» را بعد از دو دوره متوالی به یک عضو عادی مبدل کرده و ریاست شورای چهارم را نماینده خودشان «آقای مسجدجامعی» بدهند. یکی از اصلی‌ترین شعارهای آقای مسجدجامعی، سیاسی نکردن شورای چهارم و همچنین حمایت از شهردار تهران بود، خود ایشان در این خصوص گفتند «با وجود آن‌که آقای قالیباف هم طیف و هم نظر ما نیست ولی از ایشان حمایت خواهیم کرد» که می‌توان این جمله را نخستین حرکت برای مرزبندی سیاسی در کار شهر تهران و شهرداری عنوان کرد.

اما در اینجا یادآوری حرکات سیاسی و تخریبی اصلاح‌طلبان شورای چهارم در طول یک سال گذشته خالی از لطف نیست:

1- شاید یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که اصلاح‌‌طلبان در چهارمین دوره شورای شهر‌ ایجاد کرد‌ند، بحث آتش‌سوزی خیابان جمهوری بود که متاًسفانه در طی این حادثه 2 نفر از همشهریان عزیز تهرانی جان خود را از دست دادند. البته می‌توان خرابی تجهیزات آتش‌نشانی را یکی از علل اصلی بروز این حادثه ناگوار دانست ولی شاید بیش از آن‌که نظر اعضای شورا به مرگ دو هموطن عزیز جلب شود به موج سواری بر روی خون این عزیزان و بهره‌برداری سیاسی از این حادثه معطوف شده بود و در حالی که شهرداری تهران نیاز به کمک مبرم شورا برای حل مشکل موجود داشت بحث استیضاح شخص شهردار‌ توسط چند نفر از اصلاح‌طلبان شورا به شدت پیگیری شد ولی در انتها با توجه به گزارش وزارت کشور، صاحب ساختمان که به اخطارهای شهرداری توجهی نداشت مقصر اعلام شد و نخستین سناریو اصلاح‌طلبان شورا برای استیضاح شهردار‌‌‌‌‌‌ منتفی شد.

2- ‌چند وقت بعد از این حادثه ‌ناگوار، حادثه‌ واژگونی اتوبوس مسافربری در یکی از نقاط تهران اتفاق افتاد که متاًسفانه برخی از همشهریان عزیز تهرانی به شدت مصدوم شدند.این بار نیز اصلاح‌طلبان شورای شهر به اعتراض شدید به شهردار تهران پرداختند و بحث اخراج رئیس سازمان اتوبوس‌رانی را پیگیری کردند اما شهرداری تهران که درس عبرتی از حادثه‌ گذشته (آتش‌سوزی خیابان جمهوری) گرفته بود با یک تصمیم جدی بحران پیش آمده را مدیریت ‌و دستور پلمب شرکت اتوبوس‌رانی مربوطه را صادر کرد‌‌ تا سوءاستفاده سیاسی اصلاح طلبان شورا را از این اتفاق خنثی شود.

3- طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران یکی از طرح‌هایی بود که می‌توانست دید سیاسی این گروه را نسبت به عملکرد شهردار تهران و تیم مدیریتی ایشان نشان دهد. اصلاح‌طلبان شورا نخستین گروهی بودند که تکریم بانوان را «‌تفکیک جنسیتی‌» خوانده و با آن به شدت مخالفت کردند بدون آن‌‌‌ که رضایت اکثریت کارمندان را در نظر بگیرند، با این اوصاف اصلاح‌طلبان شورای شهر با موضع‌گیری خود علیه این طرح، توانستند به اجرای این طرح کاملاً اسلامی کمک کنند.

4- آخرین موردی که اصلاح طلبان شورای شهر تهران، سعی در سوء‌استفاده از آن را داشتند بحث قتل یک شهروند توسط کارگران پیمانکار بازیافت شهرداری بود. در مجموع این اتفاق رنج آور اگر چه باعث منقلب شدن حال هموطنان عزیز شد اما با معرفی متخلفان به قوه قضائیه تقریباً این مورد تلخ نیز ختم به خیر شد.

اما ای کاش این جمله معروف امام خمینی(ره) را که فرمودند: «شورای شهر باید برای حل مشکلات شهروندان باشد و سیاسی کار کردن در این مجموعه شرعاً حرام و حق‌الناس است » را سر لوحه شود و سیاسی کاری از این شورا رخت بربندد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها