أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۶۴۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
گروه تروریستی داعش برای آزادی گروگان زن ۲۶ ساله امریکایی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار باج درخواست کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، این زن امریکایی که خانواده‌اش بنابه ملاحظات امنیتی خواستند نامش فاش نشود، سال گذشته میلادی در سوریه  به هنگام فعالیت انساندوستانه به اسارت داعش در آمد.

یکی از دوستان نزدیک خانواده این زن به گروگان گرفته شده در گفت و گویی با شبکه خبر ای بی سی جزئیات باج خواهی داعش و ماجرای ربوده شدن وی را فاش کرد.

این زن ۲۶ ساله امریکایی سومین امریکایی است که از سوی گروه تروریستی داعش به گروگان گرفته شده است.

تکفیری‌های داعش اخیرا تهدید کردند اگر امریکا به بمباران مواضع آن‌ها در منطقه کوهستانی سنجار و اربیل مرکز اقلیم کردستان پایان ندهد، گروگان‌های امریکایی را خواهند کشت.

شبه‌نظامیان داعش  سه‌شنبه گذشته  فیلمی هولناک از بریدن سر جیمز فولی منتشر کردند و کاخ سفید نیز صحت آن را تائید کرد. شبه‌نظامیان داعش می‌گویند فولی را به تلافی حملات هوایی امریکا به مواضع داعش در عراق به قتل رساندند .

به گزارش نیویورک تایمز، گروه تروریستی داعش قبل از سربریدن فولی از امریکا خواسته بود در قبال آزادی وی ۱۰۰ میلیون دلار باج بپردازد اما دولت امریکا از پرداخت آن خودداری کرد.

گروه تکفیری داعش تهدید کرده است اگر خواسته‌های آن‌ها تامین نشود یک گروگان امریکایی دیگر به نام استیون ساتلاف، خبرنگار آزاد نشریه تایمز را خواهد کشت.

در پایان ویدئو بریدن سر جیمز فولی، شبه‌نظامی داعش در حالی که در کنار ساتلاف که دستانش بسته هستند، ایستاده است خطاب به رئیس جمهور امریکا می‌گوید: «اوباما، زندگی این شهروند امریکا به تصمیم بعدی تو بستگی دارد.»

تئو کرتیس خبرنگار مستقل امریکایی نیز که دو سال قبل از سوی گروه تروریستی«جبهه النصره» به گروگان گرفته شده بود در۲۴ اوت آزاد و به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل تحویل داده شد.

جان کری وزیر خارجه امریکا با تایید خبر آزادی کرتیس افزود کاخ سفید از «هر ابزار دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی» برای آزادی دیگر گروگان‌های امریکایی در سوریه استفاده می‌کند.

شماری از کشورهای اروپایی برای این که شهروندان به گروگان گرفته‌شان از سوی داعش به سلامت به کشورهای خود بازگردند، مبالغ هنگفتی به این گروه تروریستی پرداخت کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها