يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۶۶۲۳
زمان انتشار: ۰۰:۴۵     ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
جامعه مسلمانان «انکوریج » واقع در آلاسکا صاحب اولین مسجد دراین شهر شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: «هیتر رابینسون» یکی از مسئولان این پروژه گفت: این مسجد در دو طبقه مجزا ساخته خواهد شد که طبقه اول برای آقایان و طبقه دوم به خواهران اختصاص خواهد داشت.

وی افزود: مابین این دو طبقه یک بالکن قرار خواهد گرفت تا خواهران نمازگزار بتوانند امام جماعت را به هنگام برگزاری نماز و دعا ببینند.

برای چندین دهه مسلمانان انکوریج برای برپایی نمازهای جماعت از یک مکان بسیار کوچک اجاره ای در داخل یک فروشگاه استفاده می کردند، و با گذشت سال ها و رشد جمعیت مسلمانان این شهر، این مکان دیگر ظرفیت پذیرش نمازگزاران را نداشت.

پس از چند سال جمع آوری کمک های نقدی برای احداث اولین مسجد در آلاسکا، سرانجام در سال 2010 ساخت آن آغاز و اکنون بعد از گذشت چهار سال اکنون مسلمانان انکوریج صاحب مسجدی برای اقامه نماز و برپایی دعا شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها