يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۶۶۵۹
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
مردم منطقه سنت لوئیز شهر فرگوسن ایالت میسوری شب گذشته بار دیگر در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست بدست پلیس دست به تظاهرات زده و خواستار بازداشت قاتل وی شدند. تظاهرات شب گذشته در حالی برگزار شد که از ابتدای هفته جاری اعلام شد اعتراضات فرگوسن پایان یافته است.
به گزارش پایگاه 598، تظاهرات مردم میسوری در اعتراض به آزاد بودن قاتل نوجوان سیاه پوست تا بعد از نیمه شب نیز ادامه داشت.

البته جمعیت حاضر در تظاهرات شب گذشته منطقه سنت لوئیز به مراتب کمتر از افرادی بودند که در هفته گذشته در اعتراض به این جریان در خیابان ها حضور داشتند.

تظاهرات شب گذشته در حالی برگزار شد که از ابتدای هفته جاری اعلام شد اعتراضات فرگوسن پایان یافته است.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری بود. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم 6 بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

شدت اعتراضات به حدی رسید که فرماندار میسوری مجبور به کمک گرفتن از گارد ملی آمریکا شد. این اعتراضات تا تاریخ 31 مرداد ادامه داشت و پس از آن جو حاکم بر فرگوسن رفته رفته آرام شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها