يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۶۶۶۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
گفتگوی ۵۹۸ با لاله افتخاری؛
مجلس، دولت را از ارکان نظام میداند و به دنبال تعامل با آن است. شما ببینید، رکورد رای اعتماد مجلس در رای به وزیر اقتصاد کابینه یازدهم شکست و بیشترین رای را همین نمایندگان به وزیر پیشنهادی آقای روحانی دادند؛ همانطور که رهبری فرمودند و همه کارشناسان هم اذعان دارند، مسئله فرهنگ از همه مسایل کشور مهم تر است و مجلس به هیچ عنوان در این موضوع کوتاه نمی آید.

سرکار خانم لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه پایگاه 598 در نمایشگاه رسانه های انقلاب اسلامی از تصمیات فرهنگی دولت ابراز نگرانی کرد و گفت: نمایندگان مجلس، منتخب مردم هستند و دغدغه آنها دغدغه مردم است. امروز مردم، رهبری و نمایندگان نگران اوضاع فرهنگی کشور هستند.

ایشان با تاکید بر اینکه رویکرد مجلس، تعامل با دولت است افزود: مجلس، دولت را از ارکان نظام میداند و به دنبال تعامل با آن است. شما ببینید، رکورد رای اعتماد مجلس در رای به وزیر اقتصاد کابینه یازدهم شکست و بیشترین رای را همین نمایندگان به وزیر پیشنهادی آقای روحانی دادند. این نشان دهنده آن است که مجلس نگاه حزبی و جناحی ندارد.

خانم افتخاری در ادامه به دغدغه نمایندگان در حوزه فرهنگ پرداخت و بیان کرد: آقای جنتی بارها به کمیسیون خواسته شده و دغدغه های مردم و نظام با ایشان درمیان گذاشته شد. مسایلی چون: عدم حمایت از مجموعه های فرهنگی و مذهبی، مجوز دادن به فیلم ها و کتابهای مسئله دار، حمایت از بعضی هنرمندنماها و برخی سخنان مسئله دار خود آقای وزیر یا اطرافیان ایشان.

وی نگرانی های مطرح شده را بسیار جدی دانست و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب افزود: همانطور که رهبری فرمودند و همه کارشناسان هم اذعان دارند، مسئله فرهنگ از همه مسایل کشور مهم تر است و مجلس به هیچ عنوان در این موضوع کوتاه نمی آید؛ البته آقای وزیر تا کنون همکاری داشته و برخی ایرادات را برطرف کردند اما مجلس انتظار دارد که ایشان با اهتمام بیشتری به این موضوعات بپردازد تا نیاز نباشد مجلس از ابزار نظارتی و یا بازدارند خود استفاده کند.

ایشان درباره احتمال استیضاح وزیر فرهنگ در آینده نزدیک گفت: نگاه مجلس نگاه تعاملی است. شما در استیضاح وزیر علوم دیدید که بارها به ایشان فرصت داده شد اما ایشان اصلاح رویه نکرد. درباره وزیر فرهنگ نیز، مشکلات و دغدغه ها مطرح شده و فرصتی به وزیر داده ایم تا رویکردها را اصلاح کند، امیدواریم نیازی به استیضاح و این چیزها نباشد اما اگر رویکردها تغییر نکند، خیلی موضوع دور از ذهن نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها