يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۶۷۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
اعتراف غرب درباره مدیریت فحشاء بر تکنولوژی جدید:
جان آرلیج می نویسد: «بخش فحشاء، در تحقیقات و توسعه ارتباطات نسل سوم، دارای سریع ترین رشد است. اینکه فحشاء و استهجان، یکی از کلیدهای پیش برنده تکنولوژی مصرفی جدید بوده است؛ برای مدتها، راز کثیفی بوده است؛ اما نیاز به کارگیری هر چه سریعتر نسل سوم ارتباطات همراه، از این راز پرده بر می دارد».
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد تغییر اولویت این دولت در حوزه ارتباطات بودیم به طوری که به رغم تصریح قانون به ضرورت پیوست فرهنگی برای نسل سوم تلفن همراه تلاش برای توسعه اینترنت آمریکایی پرتابل پر سرعت شدن گرفت و همچنین مبحث اینترنت ملی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان نظام بود از اولویت افتاد.

در همین خصوص پایگاه 598 با بازنشر تنها دو نمونه از اعترافات غرب درباره سطح نفوذ نسل جدید تلفن همراه برای ایجاد جریان ضدفرهنگی در جهان می پردازیم.

ژنرال آمریکایی، جیمز هاس کارترایت در مرکز بررسیهای استراتژیک و بین‌المللی، درباره چگونگی دگرگونی جنگ به وسیله فناوری‌ اطلاعات گفت: «با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، چیزی که بیشترین تاثیر را در طولانی مدت بر فرهنگ این کشور می‌گذارد، همین شبکه ۴جی و نسل جدید گوشی‌های همراه در آنجا است؛ چون این فناوری از کوهها و موانعی اجتماعی عبور خواهد کرد».

همان طور که در ادامه خواهیم دید، جیمز کاترایت، ژنرال ارتش آمریکا در افغانستان، اعلام می‌کند که از تمام هزینه هایی که برای تغییر هویت افغانستان و به قول خودشان ملت سازی کرده‌اند، تنها چشم امیدشان به شبکه نسل سوم تلفن همراه است. اکنون جای سوال است که چرا تکنوکرات های فرهنگی ایران، اقدام به راه‌اندازی همان چیزی کرده اند که آمریکایی ها آن را «جنگ فناوری اطلاعات برای تغییر هویت مردم افغانستان» می‌دانند؟ بستر پرمخاطره‌ای که رایتل فراهم کرده است، به معنای آن است که حق راهبانی تمام بزرگراه ها و راههای اصلی سایبری کشور که با سرمایه این مملکت ایجاد شده است، در اختیار پنتاگون و nsa قرار بگیرد؛ چیزی که حتی با قرارداد رویتر هم قابل قیاس نیست.


ژنرال جیمز کارترایت می‌گوید: «ماندگارترین و شاید مهمترین میراث جنگ یازده ساله آمریکا در افغانستان چه چیزی می‌تواند باشد؟ پاسخ این سوال، شبکه نسل چهارم تلفن‌های همراه با توانایی پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند است. بنا به گفته جیمز هاس کارترایت، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا که از معاونت ستاد مشترک ارتش آمریکا در اوت سال ۲۰۱۱ استعفا داد، گوشی‌های هوشمند مهمترین چیزی است که غرب در افغانستان رواج داده است»۱.

کارترایت در خلال سخنرانی خود در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، پیرامون چگونگی دگرگونی جنگ توسط فنآوری‌ اطلاعات گفت: «با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، چیزی که بیشترین تاثیر را در طولانی مدت بر فرهنگ این کشور می‌گذارد، باقی گذاردن این شبکه و این گوشی‌های تلفن همراه در آنجا است. چرا که این فناوری از کوه‌ها و موانعی اجتماعی عبور خواهد کرد که این فرهنگ تاکنون نتوانسته از آن عبور کند. نمی‌دانم که آنها کجا از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد؛ ولی رایج ساختن استفاده از آن، احتمالاً ماندگارترین و موثرترین فعالیتی است که ما در افغانستان انجام داده‌ایم»۲.

«وی با اشاره به قدرت انقلابی و واقعی تلفن‌های همراه و ابزار رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک – که نقش مهمی در بهار عربی ایفاء کرد-گفت: ما هنوز به قدرت واقعی این ابزار پی نبرده‌ایم»۳.

«کارترایت در ادامه افزود: تنها مشکلی که در این میان وجود داشت، این بود که آکادمی ملی علوم ایالات متحده پیش‌بینی می‌کرد که مهارت یافتن مردم عمدتاً بیسواد افغانستان در استفاده از گوشی‌های همراه - در شبکه‌ای که ایالات متحده و ناتو در آن کشور ایجاد کرده‌اند - یک تا دو سال طول خواهد کشید. ولی عملکرد آن، نتایج به مراتب بهتری را نشان داد»۴

«از این رو ما تصمیم گرفتیم آیفون‌ها را اینجا امتحان کنیم. ما هزاران عدد آیفون داشتیم و آن را در بخش عظیمی از این کشور در اختیار افراد قرار داده و مسابقاتی برگزار کردیم – مانند نسخه افغانی برنامه امریکن آیدل که در آن افغان‌ها با استفاده از گوشی‌های همراه خود به رقبای شرکت کننده در آن رای می‌دادند-و آن را در گوشی‌های آیفون اجرا کردیم و حدود دو هفته یا بیشتر طول کشید تا افغان‌ها با پیام کوتاه و انتقال داده‌ها آشنا شوند. و بدین ترتیب آیساف توانست نیروهای افغان را با گوشی‌های هوشمند آشنا سازد»۵.

«کارترایت اظهار داشت: بنابراین تمامی میلیاردها دلاری که جامعه بین‌المللی در روند «ملت‌سازی» برای ایجاد راه‌ها، مدارس، کمک‌های نظامی و هر بخش دیگری هزینه کرده است را فراموش کنید. چیزی که موجب بیشترین تغییر شده، تبادل اطلاعات میان افرادی است که از طریق کامپیوترهای جیبی با یکدیگر مرتبطند»۶.

«تکمله سایت killer apps: در حالی که کارترایت می‌گوید که آمریکا نسل چهارم تلفن‌های همراه را در افغانستان راه‌اندازی کرده است، یکی از خوانندگان که در زمینه شبکه‌های تلفن همراه در افغانستان فعالیت دارد، رایانامه‌ای به "killer apps" نگاشت تا نشان دهد چنین شبکه‌ای در این کشور وجود ندارد. وی می‌گوید: در عوض، شبکه‌های نسل دوم تلفن همراه با نوزده میلیون کاربر و نسل سوم شبکه‌ - که در حال راه‌اندازی است -در افغانستان وجود دارد. وزارت ارتباطات افغانستان پیش‌بینی کرده است که نسل سوم شبکه موبایل، اینترنت همراه را طی ۵ سال در بین ۸۵٪ از مردم این کشور توسعه دهد»۷.

همچنین چندی پیش نیز  روزنامه گاردین (Guardian) چاپ انلگستان در مقاله ی John Arlidge درباره مدیریت فحشاء بر تکنولوژی جدید اتلفن همراه به این موضوع شاره می کند. اینک به گوشه هایی از آن اشاره می شود که ناظر به فناوری نسل سوم ارتباطات سیار است؛ چیزی که اخیراً به اسم «رایتل» فضای تبلیغاتی ایران را پُر کرده است. عنوان مقاله چنین است: «فحشاء؛ راز کثیفی که تکنولوژی جدید را جهت دهی می کند»[8].

جان آرلیج می نویسد: «بخش فحشاء، در تحقیقات و توسعه ارتباطات نسل سوم، دارای سریع ترین رشد است»[9]. وی به عنوان یک فرد آگاه در حوزه صنعت می افزاید: «اینکه فحشاء و استهجان، یکی از کلیدهای پیش برنده تکنولوژی مصرفی جدید بوده است؛ برای مدتها، راز کثیفی بوده است؛ اما نیاز به کارگیری هر چه سریعتر نسل سوم ارتباطات همراه، از این راز پرده بر می دارد». وی با استناد به گفته های متخصصین درگیر در این مسأله می گوید: «تحلیل گران بر این باورند که درخواست دریافت خدمات مستهجن از طریق موبایل در بریتانیا، به حدّ یک میلیارد پوند در سال 2005 است. برخی معتقدند آینده نسل سوم ارتباطات همراه، وابسته به سکس است»[10]..

نویسنده سپس با نفوذ استهجان از طریق نسل سوم ارتباطات تلفن همراه می پردازد و در بخش دیگری از مقاله می گوید: «هم شرکت های فحشاء و هم شرکت های تلفن همراه، معتقدند که نسل سوم گوشی های تلفن همراه، بزرگترین فرصت پایدار را برای فروش محصولات مستهجن فراهم می آورند»[11]. نویسنده روزنامهگاردین چاپ انگلیس می افزاید: «نسل سوم تلفن همراه، موبایل را با اینترنت تلفیق کرده است و شما همواره به اینترنت متصل هستید و اینترنت در جیب های شما است؛ و اگر بدانی که چه تعداد از مردم از اینترنت برای فحشاء استفاده می کنند، دیگر لازم نیست خیلی ذکاوت به خرج بدهی که بدانی آنها چگونه از تلفن جدیدشان استفاده خواهند کرد»[12].

------------------------------------

[1]."what will the longest-lasting and perhaps most important legacy of the united states' 11-year war in afghanistan be? a 4g cell phone network capable of supporting smartphones. that's right, according to retired marine corps gen. james "hoss" cartwright, who stepped down as vice chairman of the joint chiefs of staff in august 2011, smartphones are the most important thing the west has introduced to afghanistan”. +

[2]. "as we leave afghanistan, the thing that will most affect that culture over the long term is leaving behind that network and those cell phones because they are talking across mountains and social barriers that heretofore have never been crossed by that culture," said cartwright today at the center for strategic and international studies during a speech on how information technologies are changing war. "i don't know where that's going to take them, but the introduction of that technology is probably far more lasting than anything else that we're going to do in afghanistan and far more influential." +

[3]. "we don't yet understand the power of these tools," he added, pointing out the literally revolutionary power of cell phones and social media tools like twitter and facebook, which played a role in the arab spring”. +

[4]."the only problem was that the u.s. national academy of sciences estimated that it would take the largely illiterate afghan population one to two years to be fully able to use smartphones on the network that the u.s. and nato had already put in place, according to cartwright. but it wound up working better than that”. +

[5]. "so we took iphones and we say ok, let's try something here; we had a thousand iphones and we handed them out across a broad part of the country and we moved to a game [in which afghans vote for contestants on afghanistan's version of american idol using their mobile phones] … and ran that on iphones, and it was more like two weeks to be comfortable with sms text and moving data.that's how isaf got the afghan troops comfortable with using smartphones”. +

[6]. "so forget all the billions in roads, schools, military aid, and everything else the international community has spent on "nation-building" in afghanistan. the thing that will bring about the most change is the exchange of information between a population connected by pocket-size computers, according to cartwright”. +

[7]."update: while cartwright said that there was a "4g network that we've already put in place in that country," a reader working on cell networks in afghanistan emailed killer apps to clarify that there isn't a 4g network there. instead there are "robust 2g networks" with 19 million subscribers and a "3g network coming on line at this time." the afghan ministry of communications expects the 3g network to bring "mobile internet" to roughly 85 percent of the country in five years, according to the reader”. +

[8]. "The dirty secret that drives new technology: it's porn”.

[9]. "Sex is the fastest-growing area of third-generation mobile telecommunications research and development”.

[10]. "As one senior industry figure put it: 'For years it has been a dirty secret that one of the key drivers of new consumer technology is sex, pornography. The need to make 3G technology work - and work fast - is exposing that secret.' Analysts estimate that demand for sex services delivered via mobile phones could be worth as much as £1 billion a year in Britain by 2005. Some believe that the future of third-generation mobile communication depends on sex”.

[11]. " Both the sex industry and mobile-phone firms believe that third-generation handsets represent the biggest-ever opportunity to sell sex”.

[12]. " '3G phones combine the mobile phone and the internet. You're online all the time. It's the net in your pocket. And if you see how many people use the net for sex, you do not have to be a genius to see how they will use their new phones
'”.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها