أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۶۸۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
اندر حکایت ژست جدید هالیوودی سینماگران ایران:
گويا اين هنرمندان ما با مسايل اطراف خود چندان ارتباط ندارند و از جامعه دور هستند شايد نمي‌دانند مردم به‌خصوص بچه‌ها در منطقه زلزله‌زده مورموري استان ايلام زير چادر بسر مي‌برند و شرايط شان خوبي نيستند يا آن‌سوتردر غزه زنان و بچه‌ها آب وغذاي كافي ندارند و تمام دنيا را به تكاپو انداخته‌اند آن وقت هنرمند ايراني به فكر برگزاري بازارچه خيريه براي منافع حيوانات است!!
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، در خبري آمده بود يكي ازبازيگران نام آشناي زن قراراست تا اولين بازارچه خيريه را براي كمك به حيوانات در شمال تهران راه‌اندازي كند او درصفحه اينستاگرام خود مردم را دعوت كرده بود تا در بازاچه خیریه‌اي‌ حضور يابند كه عواید آن به نفع حیوانات جمع‌آوری می‌شود وهر كس تمايل دارد مي‌تواند هر گونه كمك جنسي يا فيزيكي خود را  به بازارچه بياورد و در اين امر خير شركت داشته باشد...

 قطعا كمك‌رساني به هر موجود زنده‌اي كاري پسنديده و نيكوست؛ چه اين‌كه در روايات متعددي دين اسلام هم به اين مسئله تاكيد كرده است، زيرا كمك كردن به حيوانات هم نوعي صدقه محسوب مي‌شود اما آن‌چه ما را واداشت تا اين مطالب را بنويسيم اين بود كه گاهي از اصل به فرع و از متن به حاشيه مي‌رويم به نوعي اولويت‌ها را فراموش مي‌كنيم و شاهد كارهايي هستيم كه جاي تامل دارد؛ چنان‌چه در راستاي همين‌گونه كمك‌رساني اهالي هنر، چند وقت پيش هم يكي ازخانم‌هاي بازيگر با ژستي مهربانانه درصفحه اجتماعي خود فروش چهار توله سگ كوچولو را تبليغ مي‌كرد؟!

گويا اين هنرمندان ما با مسايل اطراف خود چندان ارتباط ندارند و از جامعه دور هستند شايد نمي‌دانند مردم به‌خصوص بچه‌ها در منطقه زلزله‌زده مورموري استان ايلام زير چادر بسر مي‌برند و شرايط شان خوبي نيستند يا درچند قدمي‌شان جنوب تهران، بچه‌هاي كار وضعيت خوبي ندارند و مجبورند براي تهيه لقمه ناني هر كار سختي را به جان بخرند يا آن‌سوتردر غزه زنان و بچه‌ها آب وغذاي كافي ندارند و تمام دنيا را به تكاپو انداخته‌اند آن وقت هنرمند ايراني به فكر برگزاري بازارچه خيريه براي منافع حيوانات است!! آن هم درجايي كه عده‌اي مرفه‌نشين، حيواناتي را در خانه حبس كرده‌اند و فارغ از مسايل شرعي با آنها انس گرفته‌اند.

 اي كاش اين هنرمندان كمي دورتر از اطراف خودشان را هم مي‌ديند و ديد و نگاهشان را عميق‌تر مي‌كردند؛ اي كاش مي‌دانستند اينجا ايران است و بايد اولويت‌ها را درنظرداشته باشند  شايد هم اين افراد تنها مقصر نباشند زيرا الگو‌هاي‌ شان اغلب هاليوودي‌ها و كمپين‌هاي تبليغاتي آنهاست چه آن‌كه وقتي دركشورهاي ديگرمردم از گرسنگي و فقر شديد مالي مي‌ميرند، مثلا فلان هنرپيشه آمريكايي براي حمايت ازسگ يا گربه‌اي فعاليت تبليغاتي مي‌كند. بازهم تاكيد داريم كمك كردن به حيوانات كاري خوب است حتي اگر روايات زندگي شهدا به‌خصوص سردار شهيد قربانعلي عرب را مرور كرده مي‌بينيم كه چقدر با حيوانات مهربان و دلسوز بود حتي شب عمليات هم غذا دادن به حيوانات را قطع نمي‌كرد.

در غرب هدف از بزرگ كردن اين نوع فعاليت‌ها فراموش كردن انسانهاست. بركسي پوشيده نيست فعاليت‌هاي سري نظامي و آزمايش‌هاي خطرناك آمريكا درسطح اقيانوس‌ها  كه تاثيرات زيادي برمحيط‌ زيست و زندگي آبزيان جهان داشته است اما رسانه‌هاي غربي به‌جاي نشان دادن سرمنشا حوادث، دغدغه مردم را به نجات اين حيواناتي كه نابودشده‌اند معطوف مي‌كنند؛ چنان‌چه زماني ريگان رييس جمهور اسبق آمريكا از يك طرف دستور حمله به كشور كوچك و فقيري مانند گرانادا را صادر كرد و از طرف ديگر براي فريفتن افكارعمومي دستور داد تا سه وال را كه در آبهاي يخ‌زده شمال آلاسكا درمنطقه‌اي به نام بارو گير كرده بودند نجات دهند و حدود 5ميليون و 800 هزار دلار هزينه اين برنامه كرد درحالي‌كه همزمان ‌ي واقع در روبروي اداره آتش‌نشاني بارو طعمه حريق شد و سه كودك سوختند كسي هم درايستگاه‌هاي نشاني نبود تا آنها را نجات دهد همه براي كمك  به سه وال رفته بودند.

قطعا اين نوع نگاه به غرب و سبك زندگي غربي با نگاه به حيوانات در اسلام بسيار متفاوت است كه متاسفانه بين اهالي سينما وتلويزيون رايج شده است افرادي كه تماما از طريق ارگانها و نهادهاي دولتي پرورش يافته‌اند؟! تا آنجايي كه مردم جامعه ازاين باصطلاح هنرمندان انتظاري ندارند تا براي فاع ازحريم اهل بيت(عليهم‌السلام) حتي يك كاركوچك مانند دردست گرفتن برگه‌اي در حمايت از امام هادي (عليه‌السلام) و اعلام شيعه بودنشان ببينند گاه اين فضاي شديد سكولار و تقليدي بعضا متاثر از مديراني است كه بويي ازدين يا هنر نبرده‌اند اما باواسطه حزب و وابستگي به قدرت بركرسي مديريت هنري نشسته‌اند و جاي خوش كرده‌اند.

اگر امروز بازيگران سينما و تلويزيون جمهوري اسلامي بيشتر از قبل ارتباطشان با جامعه قطع مي‌شود چنين ايده‌هاي سخيفي مي‌دهند و نوع زندگيشان كم كم انسان را به ياد بازيگران طاغوت مي‌اندازد همه بيانگر ضعف شديد فرهنگي مديران عرصه فرهنگ وهنر است كه باافراط و تفريط‌هاي خود  و فارغ از هنرمديريت بر مسند مديريت نشسته‌اند كه به قول فرمايش امام علي(عليه‌السلام) نشستن بر آن مسند برايشان حرام است و قطعا محصول باغباني آنها از درختاني كه با آب وخاك وكود بيت‌المال مسلمين پرورش يافته‌اند، نخواهد بود يعني چيزي كه در شان هنر ايران اسلامي باشد.

* معصوم طاهری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱۰
* نظر:
ارسال نظرات
اصحاب کهف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
کاش اسمش رو میآوردید ، حداقل میرفتیم بابت این کار خوبشان ازش تشکر میکردیم . جای تخریب(وقاحت از وب سایتتان میبارد)
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها