يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۶۹۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید قبول کنیم کشورمان با شرایط کم‌آبی مواجه است؛ بنابراین باید واژه خشکسالی را فراموش کنیم و خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم.

پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان 110 هکتار آبیاری تحت فشار و یک صد طرح بخش کشاوزی استان تهران محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که در زمینه طراحی و تربیت نیروی انسانی در کشور فراهم شده، و در قبل آنها را نداشتیم هم اکنون ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای انجام بسیاری از امور را در اختیار داریم.

وی افزود: پی‌بردن به ارزش آب از نظر فرهنگی یک ظرفیت جدید علاوه بر ظرفیت‌های قبلی است زیرا دیروز بهره‌برداران و مسئولان ما کمتر به ارزش این ماده حیاتی پی برده بودند.

حجتی تصریح کرد:‌اگر یک خشکسالی نسبی ایجاد می‌شود لطف خداست و این اتفاقات برای پی بردن به ارزش حیاتی آب است.

وی افزود: در مجلس فقط 1000 میلیارد تومان علاوه بر ردیف‌های جاری به منابع آب تحت فشار اضافه شد و با پیگیری‌های ریاست جمهوری و عنایت ویژه مقام معظم رهبری بیش از این منابع در اختیار ما قرار گرفته که می‌توان به منابع اختصاص یافته به طرح خوزستان و ایلام اشاره کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با منابعی که در اختیار داریم به راحتی می‌توانیم سالانه 400 هزار هکتار بهبود بهره‌وری حاصل کنیم.

حجتی افزود: اگر 20 سال پیش این پول یا مشابه آن در اختیار ما قرار می‌گرفت نمی‌توانستیم از آن بهینه استفاده کنیم زیرا امروز امکانات و دانش و نیروی آموزش دیده در اختیار داریم.

وی اظهار داشت: امیدواریم پشتیبانی دولت، مجلس و کمک مردم با یک خیزش عمومی وضعیت بهره‌بری از آب را در یک دوره کوتاه مدت به یک حالت قابل قبول برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی با ذکر نکته‌ای به کشاورزان و بهره‌برداران، گفت: باید قبول کنیم که وضعیت آبی مملکت اینگونه است و باید تلاش کنیم که خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم.

حجتی افزود: نباید هر سال بگوییم دچار خشکسالی هستیم؛ کم کم باید لفظ خشکسالی را فراموش کنیم و خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم.

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی استان تهران جای کار بسیار داریم و علیرغم تمام مسئولیت‌های خاک و آب و استفاده از منابع کشاورزی استان تهران و کشت گلخانه‌ای و فشرده و همچنین در دسترس بودن بازار می‌توانیم ضایعات را کاهش داده و ارزش افزوده بیشتری را حاصل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف بزرگترین دغدغه کشاورزان و مصرف‌کنندگان است که باید به این موضوع نیز پرداخته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها