أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۴۶۹۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فرهنگ نیوز، چندی پیش در تارنمای رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند عنوان خبر و حاشیه نگاری مراسمات و نیز سخنرانی ایشان درج گردیده که حواشی زیادی ایجاد نمود. در این نوشتار بر آن هستیم تا با پرداختن به این حواشی تحلیلی از گفتمان تارنمای اطلاع رسانی دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی ارائه نماییم.

* وقتی بیداری اسلامی مضر می‌شود!

در یادداشتی که با عنوان حواشی دیدار مردم همدان با آیت الله هاشمی منعکس شد (۱)، نویسنده این مطلب، بیداری اسلامی را بی فایده و مضر دانسته و عنوان می‌دارد: «نه خیری از بیداری اسلامی دیدند نه خیری از بهار عربی» انگار این نویسنده از جایگاهی در حال گفتگو است که با بررسی حوادث منطقه در چند سال اخیر، عامل اصلی حضور داعش و نیز سرکوب مردم را بیداری اسلامی دانسته و این بیداری را دست نشاندهٔ دولت قبلی { دولت نهم و دهم } و ایجاد کنندهٔ آن را این دولت دانسته است. القا گری که همه این حاشیه را در بردارد و به آن اشاره می‌نماید. اما این خبرنگار محترم باید حداقل نیم نگاهی به حوادث منطقه و مطالعه ای در این باب می‌داشت.

انقلابی که در کشورهای مختلف غرب آسیا صورت پذیرفته بود، انعکاس صدور رفتار انقلاب اسلامی در منطقه بود. اما این صدور با استقامت جریان استکباری و ژاندارم آن در منطقه { رژیم صهیونیستی } روبرو گردید. رفتاری که به فرمودهٔ رهبری معظم انقلاب این چنین تحلیل می‌شود: «حالا ما گفتیم بیداری اسلامی در منطقهٔ شمال آفریقا و منطقهٔ عربی، علیه این تعبیر جبهه‌گیری شد که نه، این بیداری اسلامی نیست، ربطی به اسلام ندارد؛ معلوم شد که چرا، کاملاً ربط به اسلام دارد؛ خب، حالا به حسب ظاهر [آن را] خاموش کردند اما خاموش شدنی نیست. وقتی احساس وظیفهٔ اسلامی در یک ملتی به وجود آمد، احساس هویت اسلامی وقتی در یک ملتی به وجود آمد، به این آسانی‌ها نمی‌شود این را از بین برد؛ حالا گیرم یک دولتی سرکوب بشود یا برکنار بشود - یا با کودتا، یا با هر عارضهٔ دیگری - لکن آن روحی که در مردم به وجود می‌آید، آن خودباوری و خود بازیابی هویت اسلامی، این به این آسانی‌ها از بین نخواهد رفت و از بین هم نرفته است. امروز در همان مناطقی و در همان کشورهایی که بیداری اسلامی به وجود آمده بود، همچنان مثل دیگ جوشانی در حال غَلَیان است؛ این جور نیست که این بیداری از بین رفته باشد. این هم یکی از واقعیت‌های دنیا است؛ استقامت اسلامی اوج گرفته.»(۲) این فرموده مشخص می‌کند که رفتار این خبرنگار و نویسنده حاشیه ساز نه تنها در حمایت از گفتمان بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی نیست، بلکه بلعکس مشکلات و آسیب‌های منطقه را در صدور انقلاب اسلامی و مقابله با نه شرقی و نه غربی دانسته است.

* تقلب کلید واژه فراموش نشده

نویسنده حاشیه فوق در بخشی دیگر از نوشتهٔ خود، اشاره به حوادث فتنهٔ سال ۱۳۸۸ دارد و بیان می‌کند: «مردم ... حساب خود را با «حق‌الناسی با شورای نگهبان دارند»، صاف کنند!.»(۳) استفادهٔ نویسنده محترم از کلیدواژهٔ حق‌الناس اشاره به بیانات رهبری در قبل از انتخابات سال ۱۳۹۲ و حق‌الناس بودن رأی مردم دارد. بیانی که این نویسنده به آن تکیه کرده و اشاره نموده از تضعیف رأی مردم از سوی شورای نگهبان است. هرچند این حاشیه نگار، اشاره مستقیم به هیچ یکی از رأی‌های مردم در نزد شورای نگهبان ندارد، ولی این شبهه را القا می‌کند که هنوز اعتقاد به تقلب شدن و نگه داشتن رأی ملت در نزد شورای نگهبان وجود دارد و هنوز جریان سبز اسرائیلی – امریکایی زنده است و بدنهٔ جامعه آن را به رسمیت می‌شناسد!

حال باید این نویسنده مشخص کند کدامین رأی در نزد شورای نگهبان مانده و کدامین حق‌الناسی از سوی این شورا صورت گرفته است؟؟ گفتمانی که نوشتار سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال آن است، می‌تواند همان رفتار و کردار سران فتنه را به ذهن معطوف نماید و هم صدا با آنان هنوز به تخریب دستگاه انقلابی شورای نگهبان می‌پردازد.

اما آنچه که باید در نتیجهٔ این نوشتار اشاره کرد. توهین آشکار نویسندهٔ این تارنما به صدور انقلاب اسلامی، گفتمان اصلی انقلاب، بیداری اسلامی و شهدای این عرصه و نیز عدالت و تقوای شورای نگهبان است.

انتظار از تارنمای اطلاع رسانی آیت الله هاشمی آن بود که تارنمای مذکور با این حاشیه پرداز برخورد و مطلب مذکور را از صفحه خود حذف و همگان را به موضع اصلی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی که آرمان امام امت و رهبری معظم انقلاب بود معطوف نماید، کاری که ظاهراً اکنون انجام شده است و خبری از مطلب مذکور در سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست.

اما لازم است به گردانندگان آن درگاه اینترنتی متذکر شد که با انتشار چنان مطالب سخیفی، شان ریاست مجمع تشخیص و جمهوری اسلامی را به بازی نگرفته و جهت کسب بازدید و خوش‌آمد برخی جریانات خاص سیاسی، اقدام به انتشار هرگونه مطلبی با هر تیتر و محتوایی ننمایند؛ که حاصل آن به هیچ عنوان به نفع هیچ فرد معتقد به انقلاب اسلامی نیست.

پی نوشت:
۱) مسلمانان خیری از بیداری اسلامی ندیدند
(http://www.hashemirafsanjani.ir/content/%D۹%۸۵%D۸%B۳%D۹%۸۴%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۹%۸۶%D۸%A۷%D۹%۸۶-%D۸%AE%DB%۸C%D۸%B۱%DB%۸C-%D۸%A۷%D۸%B۲-%D۸%A۸%DB%۸C%D۸%AF%D۸%A۷%D۸%B۱%DB%۸C-%D۸%A۷%D۸%B۳%D۹%۸۴%D۸%A۷%D۹%۸۵%DB%۸C-%D۹%۸۶%D۸%AF%DB%۸C%D۸%AF%D۹%۸۶%D۸%AF)
منبع جایگزین: http://www.bornanews.ir/Pages/News-۲۱۰۳۲۷.aspx
۲) پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري : ۱۵/۱۲/۱۳۹۲
۳) مسلمانان خیری از بیداری اسلامی ندیدند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها