أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۶۹۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۴     ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی شجاعی صائین پیرامون کتاب کرسنت گفت:‌ ما از اداره کتاب برای کتاب آقای میرکاظمی هنوز ابلاغی صادر نکرده‌ایم ضمن اینکه این اثر به وزارت ارشاد ارائه شده است.

صبح امروز نشست خبری معاون فرهنگی وزارت ارشاد در سالن شورای فرهنگ عمومی کشور، برگزار شد.

سیدعباس صالحی در این نشست به همراه جمعی از مدیران زیرمجموعه‌اش ابتدا گزارشی ارائه کردند و سپس به سؤالات پاسخ گفتند.

علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد در پاسخ به این سؤال فارس که این روزها شاهدیم کتاب‌های نویسندگان ضدانقلابی چون رضا براهنی و آثار پیرامون اسماعیل خوئی منتشر شده، استدلال شما این است که ما به کتاب نگاه می‌کنیم تا شخص، درحالی این استدلال درستی نیست، از سوی دیگر نیز اخباری بر مقاومت ارشاد در برابر چاپ کتاب آقای میرکاظمی درباره «کرسنت» شنیده می‌شود، استدلال وزارت ارشاد برای انتشار کتاب خوئی و براهنی و توضیح شما برای مقاومت در برابر کتاب آقای میرکاظمی با موضوع کرسنت ، توضیح داد: ‌استنباط ما مبنی بر نقد قانون است و فکر می‌کنیم قانون نگاه به متن دارد ضمن اینکه این روزها دیدگا‌ه‌هایی در برخی دیدگاه‌ها پیرامون این رسانه‌ها دیده می‌شود ما نیز این دیدگاه‌ها را به هیأت نظارت و نشر ارائه می‌کنیم اگر تایید کردند و رویه درست بود که هیچ اما اگر دیدگاه متفاوتی ارائه شده باید بررسی شود و در نهایت اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: تسریح قانون نگاه ما بر کتاب است اما حتما این دیدگاه‌ها را به هیأت نظارت ارجاع می‌دهیم.

مدیر اداره کتاب پیرامون کتاب کرسنت گفت:‌ ما از اداره کتاب برای کتاب آقای میرکاظمی هنوز ابلاغی نکرده‌ایم ضمن اینکه این کتاب به وزارت ارشاد ارائه شده است.

صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز در ادامه اینگونه توضیح داد: کتابی که از آن یاد کردید پیرامون کتاب خویی است نکته دیگر اینکه نسبت به این مسئله یقین داشته‌ایم که بر اساس متنی که در ضوابط آمده و با نگاه به محتوا کتاب بررسی می‌شود. ما کاری به نویسنده نداریم بلکه با توجه به فهم از ضوابط نشر می‌خواهیم به مُر قانون عمل کنیم چرا که باید بدانید قانون بد بهتر از بی‌قانونی است ولی احتیاج به تشویق آن داریم و فهم از ضوابط نشر تا الان این بوده که محتوا را بنگریم.

وی ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند باید به مولد هم نگاه کنیم و ما این بحث و فهم را به هیأت نظارت ارجاع می‌دهیم چون ساختار قانونی بهترین فصل الخطاب است و نباید بحث‌ها را به سمت لجاجت برد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: اگر نظر، همین نظر اداره کتاب بود رویه ادامه می‌یابد اما اگر مخالف بود ما تمکین می‌کنیم در این مسیر نه لجاجت و نه پیش‌داوری خواهیم کرد چرا که بحث قانون و فهم آن مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این فهم تأیید شد، ادامه می‌یابد و اگر ابطال شد، نگاه جدید مبنی خواهد بود.

صالحی همچنین در پاسخ به سئوالی پیرامون اینکه برخی‌ها زمانی از شما پیرامون عدم مجوز به کتاب آقای دولت‌آبادی سؤال می‌کردند، اما امروز از اینکه برخی آثار مجوز داده‌اید، سؤال می‌کنند آیا این فشارها در تصمیم‌گیری شما تأثیر دارد، گفت: تا وقتی من باشم این فشارها تأثیر نخواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها