کد خبر: ۲۴۶۹۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
مهاجم سابق صبای قم گفت: «خودم خیلی دوست دارم وقتی به پرسپولیس برگردم که این تیم به من نیاز داشته باشد و خودم احساس کنم که می‌توانم به این تیم کمک کنم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، آخرین آقای گل پرسپولیس، محسن خلیلی بود که از چند روز پیش به این تیم برگشته؛ البته فعلا فقط برای تمرین کردن!

 

بدون شک خلیلی بدش هم نمی‌آید که جای خالی نوروزی مصدوم را در خط حمله پرسپولیس پر کند و شایعه‌ها هم می‌گویند بازگشتش به همین منظور بوده است که البته خود او چنین چیزی را گردن نمی‌گیرد.

 

* دایی بالاخره چطور رضایت داد برگردی پرسپولیس؟

- خوشبختانه رابطه من و دایی خیلی خوب و عمیق است. انگار نه انگار که چند سال کنار هم نبودیم. البته من با پیروانی و منافی هم ارتباط خوبی دارم.

 

* اما قطعا بازگشتت به خاطر آنها نبوده؛ حتما به پرسپولیس آمده‌ای تا شانست را برای بازی کردن به جای نوروزی امتحان کنی!

- این حرف‌ها نیست. من 5 ماه با مربی بدنسازم تمرین کردم اما دیگر از تمرین انفرادی خسته شده بودم و احساس می‌کردم به کار با توپ و تمرین تیمی نیاز دارم تا شرایط خوبی داشته باشم و دوباره بتوانم بازی کنم. به همین خاطر از علی دایی خواستم اجازه دهد با پرسپولیس تمرین کنم که ایشان هم استقبال خوبی کرد و من ممنونش هستم که اجازه داد از امکانات و شرایط تیمی پرسپولیس استفاده کنم.

 

* یعنی واقعا به خاطر بازی کردن در پرسپولیس نیست که برگشته‌ای؟

- من قبل از شروع فصل می‌خواستم این کار را انجام بدهم و نظرم این بود که در تمرین سایپا یا پرسپولیس شرکت کنم اما پیش خودم گفتم شاید احساس شود که برای تست دادن به تمرین رفته‌ام. بعد دیدم در پرسپولیس راحت‌ترم و با علی دایی صحبت کردم.

 

* حالا شرایط بدنی‌ات راضی‌کننده هست؟

- از نظر قدرتی و فیزیکی شرایط خوبی دارم اما چون چند ماه از شرایط تیمی دور بودم، باید روی زمین چمن بازی کنم و کار با توپ را بیشتر انجام بدهم که فکر می‌کنم تا یکی دو هفته دیگر شرایطم خیلی خوب خواهد شد.

 

* برخورد دوباره‌ات با بازیکنان پرسپولیس چطور بود؟

- خب چند تا از بچه‌ها را از قبل می‌شناختم و با هم در تیم ملی و پرسپولیس بازی کرده بودیم اما به صورت کلی تیم جوان شده. من با همه بچه‌ها رابطه خیلی خوبی دارم و جوان‌ها هم به من احترام می‌گذارند. من به جوان‌ها علاقه دارم چون می‌بینم که با انگیزه کار می‌کنند.

 

* برنامه تمرینی خاصی را دنبال می‌کنی یا نه؟

- روزهای پیش از بازی‌ها که تیم سبک تمرین می‌کند، من بعد از تمرین، بدنسازی اختصاصی انجام می‌دهم و روزهای بازی هم به تنهایی در درفشی‌فر تمرین می‌کنم اما بقیه روزها با تیم هستم.

 

* یعنی هیچ برنامه ویژه‌ای برای تمرین گلزنی نداری؟

- مگر می‌شود زیر نظر دایی تمرین کنی و گلزنی را بی‌خیال شوی؟ اتفاقا روی کاشته‌ها و پنالتی‌ها حسابی برای هم کری می‌خوانیم اما برای من جای تعجب دارد که علی دایی هنوز مثل جوانی‌هایش کاشته می‌زند و تقریبا تمام توپ‌هایش در چارچوب دروازه است. کل فوتبال ایران را بگردید چارچوب شناسی بهتر از دایی پیدا نمی‌کنید. او هنوز از همه مهاجمان ایران بهتر است.

 

* پرسپولیس از نظرت چقدر تغییر کرده؟

- تغییر که زیاد بوده و بازیکنان جدیدی به تیم آمده‌اند. تیم شاداب است اما بی تجربه که شاید زیر بار این همه فشار نتوانند کیفیت خودشان را نشان بدهند. استرس در گام‌های این بازیکنان دیده می‌شود و در این شرایط حمایت هوادار خیلی مهم است.

 

* اما پرسپولیس با این بازیکنان آینده نگران‌کننده‌ای دارد!

- اتفاقا برعکس، کادر فنی پرسپولیس آینده‌نگری کرده و این تیم در سال‌های آینده با همین جوان‌ها به روزهای خوبش برمی‌گردد.

 

* امسال چطور؛ امیدی به پرسپولیس هست؟

- چرا نباشد؟ اما به نظر من تنها کسی که در این شرایط می‌تواند تیم را از بحران و از زیر این فشار خارج کند، کسی نیست جز علی دایی.

 

* تو زمانی که در پرسپولیس بودی چند کیلو وزن داشتی و الان چند کیلو وزن داری؟

- عکس‌های من را ندیده‌ای؟ من اضافه وزن ندارم. شاید حتی وضعیت فیزیکی‌ام از آن زمان خیلی بهتر باشد. من 5 ماه تمرین قدرتی داشتم و با بدنساز خودم کار کردم. تنها مشکل من این بود که کار با توپ انجام نداده بودم. من آن زمان در پرسپولیس 81-80 کیلو بودم و الان 83-82 کیلو هستم. این هم اضافه وزن نیست بلکه حجم عضلاتم بیشتر شده. مشکلم هم واضح است چون از فوتبال دور بوده‌ام که یکی دو هفته دیگر اوکی می‌شود. طبیعی است که تمرین در زمین چمن با سالن فرق داشته باشد.

 

* کریم انصاری فرد که مثل تو آقای گل لیگ برتر شده به تیم دسته دومی اوساسونا پیوست. خیلی‌ها می‌گویند کریم انتخاب خوبی نکرده.

- در مورد انتخاب تیم نمی‌شود به هیچ بازیکنی خرده گرفت و باید از خودش پرسید. یک زمانی از خود من هم انتقاد کردند که چرا نرفتی امارات. گفتند اگر می‌رفتی آنجا یک میلیارد و دویست میلیون تومان می‌گرفتی. اما من ماندم در پرسپولیس و 250 میلیون تومان قرارداد بستم. خیلی‌ها گفتند اشتباه کردی اما من واقعا دوست داشتم با پرسپولیس باشم تا هم تیم ملی‌ام را از دست ندهم هم اینکه یک سال دیگر لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنم و بعد به اروپا بروم. الان هم باید ببینید کریم چه پیشنهادهایی داشته و چه انتخاب‌هایی می‌توانسته انجام دهد که اوساسونا را انتخاب کرده است.

 

* حتما صحبت‌های علی دایی در کنفرانس قبل از بازی با صبا را در مورد خودت شنیده‌ای. نظرت چیست؟

- مسلما وقتی من با علی دایی صحبت کردم نگفتم می‌خواهم برگردم پرسپولیس. من فقط گفتم می‌خواهم تمرین کنم. قبل از آن بین سایپا و پرسپولیس مردد بودم اما هم در پرسپولیس راحت‌تر بودم هم اینکه در تمرین پرسپولیس بیشتر دیده می‌شدم و همه می‌فهمیدند آماده ام. وقتی در پرسپولیس تمرین می‌کنی مربیان دیگر دقیقا از شرایطت خبردار می‌شوند و راحت‌تر می‌توانند بفهمند آماده‌ای چون می‌شنیدم که برخی فکر می‌کردند آماده نیستم و به همین خاطر پیشنهاد نمی‌دادند. بعد احساس کردم اگر بیایم سر تمرین و چند هفته که بگذرد چون بازیکن آزاد هستم پیشنهادهایی به من می‌رسد و راحت جابه‌جا می‌شوم چرا که دوست ندارم یک ماه بعد از تمرین مسابقه بدهم. بعد به علی دایی گفتم و او هم استقبال گرمی کرد. به خاطر تعریفی که علی دایی از من کرده از او ممنونم اما اینکه من دوست دارم برگردم یا نه، نه من در موردش صحبت کرده‌ام نه ایشان با من حرف زده است. این مساله برمی گردد به آمادگی من. خودم خیلی دوست دارم وقتی به پرسپولیس برگردم که این تیم به من نیاز داشته باشد و خودم احساس کنم که می‌توانم به این تیم کمک کنم وگرنه دلیلی نمی‌بینم محبوبیت خودم را به خطر بیندازم. اگر آمادگی‌ام بالا نباشد و پرسپولیس من را نخواهد لزومی ندارد این انتقال انجام شود و به تیم‌های دیگر می‌روم. این مساله هم به تشخیص علی دایی و کادر فنی‌اش مربوط می‌شود. البته با شرایط موجود من نه. من یکی دو هفته یا نهایتا سه هفته زمان نیاز دارم تا به شرایط مسابقه برگردم.

 

* برخی می‌گویند سن خلیلی بالا رفته و چند سال است در لیگ بازی نمی‌کند.

- خودم هم دیده‌ام که در شبکه‌های اجتماعی از این حرف‌ها می‌زنند و می‌گویند محسن 37-36 سال سن دارد و 5-4 سال هم هست که بازی نکرده. نمی‌دانم این اطلاعات را از کجا در آورده‌اند و بهتر است بروند اطلاعات‌شان را زیاد کنند. من فقط یک و نیم فصل بازی نکردم آن هم در شرایطی که با صبا قرارداد داشتم. الان هم نزدیک 6 ماه است که تمرین اختصاصی دارم و 6 روز هفته مداوم تمرین می‌کنم. وقتی در تمرین حاضر شدم همه فکر می‌کردند به لحاظ فیزیکی چاق شده‌ام و تغییر کرده‌ام. فکر می‌کردند یک آدم ناآماده را می‌بینند اما همه از آمادگی‌ام تعجب کردند. من فقط به کار با توپ نیاز دارم که ان‌شاءا... تا یکی دو هفته دیگر اوکی می‌شوم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها