يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۷۰۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: مقایسه کردن حرکت صادقیان با حرکتی که سوارز انجام داد اشتباه است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده درباره مدت محرومیت ها و چگونگی برخورد با متخلفان اظهار داشت: قاعده ای در مجازات و در مقام قضاوت و یا تنبیه کردن وجود دارد که متناسب با عمل شخص متخلف صادر می شود. به عنوان مثال در دستگاه قضایی چند فرد را برای یک جرم می آورند اما برای تمامی آنها یک جریمه صادر نمی شود. قاضی پس از رسیدگی، به تناسب جمیع جهات، سقف و یا کف مجازات را برای افراد در نظر می گیرد.


وی افزود: در فوتبال نیز همین گونه بوده و واکنش افراد هم به آرای صادره به همین منوال است. عده ای که طرفدار یک تیم یا بازیکن هستند رای را سختگیرانه و عده ای که موافق تیم دیگری هستند، رای را عادی و عادلانه می دانند. عناصری که برای تناسب رای با تخلف اتفاق افتاده وجود دارد به نوع رفتار و نوع برخورد فیزیکی فرد خاطی بستگی دارد.


رئیس کمیته انضباطی صحبتهای خود را با مثالی در این رابطه ادامه داد و گفت: پیام صادقیان، بازیکن پرسپولیس به دلیل تخلفی که داشت و طی آن داور مسابقه را هل داد، به سه ماه محرومیت محکوم شد. اگر با دو دست هل می داد این نوع حرکت برخورد فیزیکی محسوب می شود و اگر جراحتی رخ می داد بدون شک محرومیتهای سنگین تری برایش در نظر گرفته می شد.


وی افزود: درست است که او سرمایه فوتبال ایران است و برای تیم های ملی امید و بزرگسالان نیز بازی کرده، اما باید بر رفتارش مدیریت کند و ما نیز وظیفه ای داریم تا این سرمایه ها را با تنبیهات مناسب به فوتبال بر گردانیم.


حسن زاده تصریح کرد: گروهی از افراد این حرکت وی را با تخلفی که سوارز در جام جهانی مرتکب شد مقایسه کرده اند که به نظر من اشتباه است. زمانی که از سوی سوارز تخلف رخ داد او در بزرگترین فستیوال جهانی فوتبال و جایی که تمامی دنیا مسابقات را زیر نظر داشتند، اخراج شد. آیا این اخراج، بر روی تیمی که قرار است در آن بازی کند و یا رقم قراردادش تاثیر نخواهد داشت؟


وی ادامه داد: راهکاری که فیفا برای این بازیکن در نظر گرفت طول درمان بود. همانطور که علی پروین، پیشکسوت فوتبال نیز به این موضوع اشاره و اعلام کرد که باید با صادقیان بیشتر صحبت شود و در بحث کنترل رفتار به او مشاوره دهند تا دیگر با مشکل مواجه نشود. متاسفانه این موضوع در حیطه اختیارات کمیته انضباطی نیست که به بازیکن متخلف در این گونه موارد توصیه ای داشته باشد.


رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون باشگاه و یا بازیکنی در مورد آیین نامه انضباطی مشاوره ای از کمیـته انضباطی گرفته است یا خیر و یا درخواست دوره آموزشی داشته اند، گفت: تاکنون هیچ باشگاهی از کمیته انضباطی درخواست برگزاری دوره های آموزشی نداشته است. اگر چه در سال گذشته همزمان با بازی تیم ملی ایران با کره جنوبی که بازیکنان سه باشگاه لیگ برتری حضور داشتند، توصیه کردم که به مدت 50 دقیقه در خصوص موارد انضباطی با آنها صحبت کنم و این اتفاق رخ داد اما پس از آن دیگر هیچ باشگاهی درخواست دوره آموزشی نداشته است.


وی افزود: بعد از آن، متولیان سه باشگاه و بازیکنان آنها به خاطر برگزاری یک نشست 50 دقیقه ای تشکر کردند چرا که بر نحوه عملکردشان بسیار تاثیرگذار بود. در طول فصل نیز کاملا آنها را زیر نظر داشتیم و معتقدم که این نشست بسیار برایشان مفید بود. مدیران باشگاهها نیز سوالات انضباطی، حقوقی و یا ورزشی که دارند را از ما می پرسند اما برای یادگیری مقررات، به قدری بی انگیزه هستند که به گمانم تمامی مسائل در هیاهو و زرق و برق کاذب فوتبال گم می شود.


حسن زاده تاکید کرد: در ابتدای ورودم به فدراسیون فوتبال از رئیس فدراسیون خواستم تا نشستهایی را با مسئولین باشگاهها برگزار و برایشان درباره موارد انضباطی صحبت کنیم و اگر باشگاهها با این کمیته رابطه ای تنگاتنگ داشته باشند، نیمی از مشکلات رفع خواهد شد که با استقبال کفاشیان مواجه شد. اما متاسفانه این اتفاق بطور کامل و جامع به دلیل عدم همکاری باشگاهها عملی نشد چرا که با توجه به حاشیه هایی که در فوتبال وجود دارد حضورمان در هر باشگاهی با جنجال و هیاهو رو به رو می شد. از این رو، برنامه مورد نظرمان را اجرا نکردیم. هر چند که می دانم این امر به ضرر فوتبال ایران است.


رئیس کمیته انضباطی درباره این سوال که آیا واقعا تذکر کتبی و درج در پرونده در رای های جدید تاثیر دارد یا خیر؟ گفت: زمانی که در گذشته سجل انضباطی نداشتیم و به صورت سنتی فعالیت صورت می گرفت نیز به سوابق مراجعه می کردیم اما زمانی که یک رای را صادر می شد دقیقا نمی دانستیم که چه زمانی رای صادر شده است. برهمین اساس با ایجاد سجل انضباطی از این پس بلافاصله با مراجعه به پرونده بازیکنان، وضعیت وی را ارزیابی می کنیم.


وی افزود: همچنین این سجل انضباطی به یک باشگاه کمک می کند که در خریدهای پیش از فصل یا نیم فصل خود دقت لازم را داشته باشد. به عنوان مثال اگر باشگاه سپاهان قصد خرید یک بازیکن از ابومسلم مشهد را دارد و اگر بازیکن مورد نظر دارای تخلفات انضباطی باشد، در نوع قرارداد، نحوه قرارداد و شرایط حضور بازیکن تاثیر گذار خواهد بود.


وی افزود: از این پس سجل انضباطی به طور کامل تر با نرم افزاری که به همت مسئولین فدراسیون فوتبال مراحل نهایی خود را طی می کند، در اختیار خواهیم داشت تا برای صدور رای به مشکل نخوریم. در واقع از مزیت های این نرم افزار این است که با مراجعه به آن می توانیم وضعیت بازیکن مورد نظر خود را ارزیابی کرده تا طبق سوابقش برایش رای صادر کنیم. مرجع رسمی فدراسیون فوتبال، سایت خبری آن است.


رئیس کمیته انضباطی گفت: رسانه در فوتبال اهمیت زیادی دارد. بخصوص رسانه هایی که به طور تخصصی این رشته را دنبال می کنند، قطعا زمینه رشد این رشته را فراهم می کنند. از رسانه ها درخواست دارم که از این پس ارتباط خود را با روابط عمومی فدراسیون فوتبال بیشتر کرده تا اطلاعات مورد نظر را از این بخش دریافت کنند. مرجع رسمی فدراسیون فوتبال، سایت خبری آن است که رسانه های گروهی اعم از صدا وسیما، روزنامه ها و سایت های مختلف با مراجعه به آن می توانند بخش اعظمی از اخبار خود را دریافت کنند.


وی افزود: زمانی که رای صادر می شود در اولین زمان ممکن روابط عمومی فدراسیون رای را بر روی خروجی سایت قرار می دهد و توضیح دادن به هر رسانه برای بازگویی یک رای امری تکراری است. زمانی هم که رسانه ها نیاز دارند تا پاسخ سوالات مختلفی را در اختیار داشته باشند، با برگزاری نشست مطبوعاتی به سوالاتشان پاسخ خواهیم داد.


حسن‌زاده تاکید کرد: از رسانه هایی که برای مصلحت فوتبال قلم می زنند تشکر می کنم و معتقدم زمانی که اخبار انضباطی بر روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار می گیرد باعث می شود تا با آرامش بتوانیم به ادامه فعالیتهایمان بپردازیم.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها