کد خبر: ۲۴۷۰۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، ایران براساس آمارها با برخورداری از 33.6 تریلیون مترمکعب ذخیره گاز کشف شده، دارای بزرگترین ذخایر گازی جهان است.

دولت نیز تلاش کرده با گسترش شبکه سراسری توزیع گاز ضمن بهره مند کردن خانوارها از این نعمت، از گاز طبیعی برای چرخاندن چرخ صنایع نیز استفاده کند.

در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد خانوارهای تحت پوشش گاز طبیعی 51 هزار خانوار و تعداد نیروگاه های استفاده کننده از گاز نیز 2 واحد بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روند گازرسانی سیر صعودی قابل توجهی یافت به طوری که تعداد مشترکان به بیش از 21 میلیون خانوار افزایش یافت.

جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی نیز 95 درصد می باشد که قرار است در دو سال آینده این میزان به 97 درصد افزایش یابد.

در میان طرح های متعدد گازرسانی در کشور، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان در اولویت وزارت نفت قرار گرفته زیرا اکثر شهرهای این استان فاقد شبکه گازرسانی هستند.

کمبود منابع انرژی در این استان، علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای خانوارها، باعث کاهش مزیت اقتصادی شده به طوری که صنایع عمده این استان با صرف هزینه های گزاف از سوخت های مایع استفاده می کنند که این امر سبب افزایش هزینه های تولید و فعالیت اقتصادی می شود.

براین اساس، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با حدود 2 میلیارد دلار هزینه در بسته اقتصادی دولت قرار گرفته است که تحقق آن باعث توسعه متوازن در این استان خواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت چندی پیش از در اولویت قرار گرفتن گازرسانی به استان سیستان وبلوچستان به ویژه مناطق کنارک، ایرانشهر، چابهار و زاهدان، خاش و زابل خبر داد و خاطرنشان کرد: گازرسانی به این استان، جزیی از بسته حمایت 100 میلیارد دلاری وزارت نفت می باشد که قرار است براساس بند ˈقˈ تبصره 2 قانون بودجه سال 93 انجام شود.

گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان قرار است با انشعاب از خط لوله صادراتی به پاکستان انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها