أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۷۰۵۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۵     ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
پرویز شیخ طادی درگفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه ۵۹۸:
کارگردان سریال"کابوس نتانیاهو" با اشاره به روند غلطی که در سینمای و فرهنگ ما وجود دارد افزود: یک ایراد ساختاری در فرهنگ ما وجود دارد که موجب میشود این افراد میدان دار باشند؛ آن هم این است که کارشناسان علوم انسانی اسلامی در راس کار فرهنگی ما نیستند. دور میز وزیر ارشاد بیشتر از آنکه کارگردان باشد باید فیلسوف و جامعه شناس اسلامی بنشیند.
پرویز شیخ طادی کارگردان مطرح سینما و تلویزیون در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار فرهنگی پایگاه 598، به موضوع نحوه حضور روشنفکران در سینما پرداخت و گفت: جریان روشنفکری برای تسخیر جامعه آمده و در این زمینه با هوشمندی، حوزه علوم انسانی را انتخاب نموده است؛ چرا که علوم انسانی روح و جان جامعه است؛ DNA است.

وی در ادامه با بیان ابزارها و شیوه عملکرد جریان منحط روشنفکری گفت: بروز و تبلور علوم انسانی کجاست؟ سینما، ادبیات، معماری و... که شما در همه اینها میبینید جریان غرب زده نفوذ کرده است. دانشکده های علوم جامعه شناسی و روانشناسی و فلسفه به همان اندازه مملو از تفکر روشنفکری است که دانشکده سینما و معماری.



شیخ طادی بیان داشت: این جماعت اولین کاری که بعد از حضور در عرصه میکنند، شریعت زدایی است به این معنا که از یک طرف میگویند که حجاب آنقدرهم لازم نیست، بودن مسایل جنسی آنچنان هم بد نیست، خوردن مشروب و کشیدن سیگار چه عیبی دارد و خلاصه حدود شریعت را زیرسوال میبرند. از طرف دیگر هم افراد متدین و متشرع را با انگ هایی چون امل، عوامزده و غیره از میدان بیرون میکنند.

کارگردان سریال"کابوس نتانیاهو" با اشاره به روند غلطی که در سینمای و فرهنگ ما وجود دارد افزود: یک ایراد ساختاری در فرهنگ ما وجود دارد که موجب میشود این افراد میدان دار باشند؛ آن هم این است که کارشناسان علوم انسانی اسلامی در راس کار فرهنگی ما نیستند. دور میز وزیر ارشاد بیشتر از آنکه کارگردان باشد باید فیلسوف و جامعه شناس اسلامی بنشیند. کارگردان و تهیه کنندگان ما بیشتر از آنکه با همکاران خود رفاقت داشته باشند باید با نخبگان علوم انسانی رفت و آمد و دوستی کنند.

ایشان در ادامه راهکار عبور فرهنگ انقلاب از موانع غبزدگی را حضور نخبگان دینی و اندیشمندان علوم انسانی دانست و افزود: ما اگر میخواهیم از این وضعیت رهایی پیدا کنیم باید به جان هنر و DNA جامعه برگردیم، باید نخبگان علوم انسانی اسلامی را تربیت کرده و ارتباط آنها با هنرمندان و مراکز تصمیم ساز را تقویت کنیم. چرا که ما در استفاده از ابزار و تخصص در ساخت مشکل چندانی نداریم، نهایت آن است که به فیلمبردار و کارگردان و صدابردار آموزش های تخصصی بیشتری می دهیم، اما مشکل ما در محتواست که آن را باید از طریق ارتباط قوی نویسنده و کارگردان و غیره با متخصصان علوم انسانی اسلامی برطرف نماییم.

شیخ طادی با مطرح نمودن عملکرد سینماهای مطرح دنیا گفت: در تمام دنیا این موضوع مرسوم است، به کارگردانان و فیلمنامه نویسان و سازندگان مطرح دنیا نگاه کنید، اغلب آنها یا فلسفه خوانده اند یا جامعه شناسی و یا با این افراد ارتباط نزدئیک دارند، سینمای ایران هم باید از وجود کارشناسان علوم انسانی اسلامی تاکید میکنم اسلامی بهره ببرد. شما به سینمای آمریکا نگاه کنید؛ پروانه نمایش را چه کسی میدهد؟ کارگردانان؟ دولت؟ نه! یک شورای متشکل از متخصصان تشکیل شده از کارشناسان علوم انسانی است.

*گفتگو: سیدهادی آیت


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها