کد خبر: ۲۴۷۰۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، به مناسبت سالروز تولد «سید حسن نصرالله» و سالروز ربوده شدن «امام موسی صدر» در روز نهم شهریور ماه هجری شمسی مصادف با 31 آگوست میلادی، هنرمند لبنانی به نام «محمود طیل» اقدام به طراحی و انتشار پوسترهایی در صفحه خود در شبکه اجتماعی کرد.

علاقمندان می‌توانند برای مشاهده مجموعه پوسترها به آدرس  www.moqawama.ir مراجعه کنند.

بنا براین گزارش، امام موسی صدر در روز 14 خرداد سال 1307 هجری شمسی در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم آیت الله سید صدرالدین صدر، جانشین مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود.

امام موسی صدر در اواخر سال 1338 و به دنبال توصیه حضرات آیات بروجردی، حکیم و شیخ مرتضی آل یاسین، وصیت مرحوم آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین رهبر متوفی شیعیان لبنان را لبیک گفت و به عنوان جانشین آن مرحوم، سرزمین مادری خود ایران را به سوی لبنان ترک کرد.

اصلاح امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه شیعیان لبنان از یک سو، و استفاده از ظرفیت‌های منحصر به فرد لبنان جهت نمایاندن چهره عاقل، عادل، انساندوست و با زمان مکتب اهل بیت به جهانیان از سوی دیگر، اهداف اصلی این هجرت را تشکیل می داد.

امام موسی صدر اگر چه لبنان را محل اصلی فعالیتهای خود قرار داده بود، اما هیچگاه از دیگر مسائل جهان اسلام غافل نبود. انقلاب اسلامی ایران، امنیت حوزه های علمیه، اتحادی عربی اسلامی جهت مبارزه با اسرائیل و گسترش تشیع در آفریقای سیاه، مهمترین دغدغه های خارج از لبنان ایشان را تشکیل می دادند.

امام موسی صدر در 3 شهریور سال 1357 هجری شمسی و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی، و در روز 9 شهریور ربوده شد.
 
سید حسن نصرالله در 31 اوت سال 1960 در محله  کرنتینا در بخش شرقی بیروت متولد شد. در 16 فوریه سال 1992 سید عباس موسوی دومین دبیر کل حزب‌الله که از مراسم سالگرد شهادت شیخ راغب حرب از شهرک جبشیت به بیروت باز می‏گشت، در میان راه و در نزدیکی روستای تفاحتا مورد حمله هلیکوپترهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. در این اقدام تروریستی همسر و دو تن از فرزندان سید عباس موسوی نیز شهید شدند. در پی این حادثه، سید حسن نصرالله، به اتفاق آرای اعضای شورای مرکزی حزب و در حالی که تنها 32 سال داشت، به دبیر کلی حزب‌الله انتخاب شد.

سید حسن نصرالله از سال 2000 تا کنون در بدترین و بحرانی‌ترین شرایط لبنان نقش به‌سزایی در تحکیم همبستگی ملی در میان فرقه‏های لبنان این کشور داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها