أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۷۱۹۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
در گفتگو پایگاه ۵۹۸ با نویسنده کتاب "رازقطعنامه" بررسی شد:
کامران غضنفری افزود: همان دوران و پس از آنکه قرار شد کسی جایگزین آقای محلاتی در نیویورک شود، نام آقای ظریف نیز مطرح شد. اما آقای محتشمی پور –وزیر کشور دولت میرحسین موسوی- در جلسه هیات دولت مطرح میکند که ظریف [دل بسته] به آمریکاست و جالب اینکه کابینه میرحسین دلایل محتشمی پور را می پذیرند و نام ظریف از گزینه های تصدی گری نمایندگی ایران در نیویورک حذف میشود.
کامران غضنفری نویسنده کتاب "راز قطعنامه" در گفتگو با سرویس سیاسی پایگاه 598 با تاکید بر نقش محمدجواد ظریف در روند مذاکرات مربوط به جنگ می گوید: زمستان سال 66 آقای ظریف -که آن زمان یک کارمند محلی در نمایندگی ایران بوده است- نامه ای به تهران ارسال میکند و در آن مدعی میشود که نمانده شوروی در سازمان ملل به ما گفته است: شوروی دیگر از ایران حمایت نخواهد کرد و درصورتی که قطعنامه ضد ایرانی به رای گذاشته شود، به آن رای مثبت خواهند داد.

نوسنده کتاب راز قطع نامه به طرح آمریکا برای تحریم بیشتر ایران اشاره میکند و می افزاید: پس از آنکه ایران قطع نامه 598 را نپذیرفت –چون تماما خواست آمریکا بود- ایالات متحده تلاش زیادی داشت تا ایران را وادار به پذیرش آن  کند به همین جهت پیشنویس طرحی را آماده کرد که تحریم های بیشتری را علیه ایران به تصویب برساند اما چون شوروی و چین از این پیش نویس حمایت نمیکردند احتمال رای آوری آن بسیار کم بود.



وی در ادامه با اشاره به تاثیر نامه جواد ظریف میگوید: پس از آنکه نامه آقای ظریف به تهران رسید، آقای ولایتی با تصور صحت محتوای نامه نگران این موضوع شد که اگر شوروی و چین از ما حمایت نکنند و قطعنامه جدید علیه‌مان در شورای امنیت تصویب شود، کار جنگ بسیار دشوار تر خواهد شد. از این رو در تاریخ 9 اسفند 66 نا مه ای به دبیر کل سازمان ملل ارسال میکند و در آن رسما اعلام میکند که ایران حاضر به پذیرش 598 است. پس از آن نیز در تاریخ 13 اسفند66 یک یاداشت رسمی به رییس شورای امنیت نوشته و در آن رسما اعلام میگردد که ایران 598 را خواهد پذیرفت.

ایشان با اشاره به اطلاعات غلط در نامه ظریف به تهران میگوید: پس از مدتی یک هیات بلند مرتبه از سرویس های اطلاعاتی شوروی به ایران می آید و در یک دیدار رسمی به مقامات ایرانی میگویند که آقای ظریف به شما صحیح نگفته است و ما همچنان حامی شما هستیم و اجازه تصویب قطعنامه علیه ایران را نخواهیم داد. اما دیگر کمی دیر شده بود و وزارت خارجه موضوع پذیرش قطع نامه را رسما مطرح کرده بود.

غضنفری در ادامه با رد ادعای ظریف درباره علت حضور هیات بلند مرتبه شوروی میگوید: آقای ظریف در دفاع از خود مدعی شده که هیات اطلاعات شوروی میخواسته مرا تخریب کند!! اما این ادعا بسیار مضحک است زیرا آقای ظریف در آن زمان یک کارمند محلی بوده و حتی به عضویت رسمی وزارت خارجه نیز در نیامده بوده است. چگونه میتوان تصور کرد که هیاتی رسمی از سازمان های اطلاعاتی شوروی در سطح عالی به ایران سفر کنند تا یک کارمند محلی ما را تخریب کنند. آیا این باور کردنی است؟

وی با تاکید بر این نکته که همان زمان نیز ادعای جواد ظریف پذیرفته نشد افزود: همان دوران و پس از آنکه قرار شد کسی جایگزین آقای محلاتی در نیویورک شود، نام آقای ظریف نیز مطرح شد. اما آقای محتشمی پور –وزیر کشور دولت میرحسین موسوی- در جلسه هیات دولت مطرح میکند که ظریف [دل بسته] به آمریکاست و جالب اینکه کابینه میرحسین دلایل محتشمی پور را می پذیرند و نام ظریف از گزینه های تصدی گری نمایندگی ایران در نیویورک حذف میشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها