کد خبر: ۲۴۷۱۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۳۵     ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن حمایت از مواضع دولت و رئیس‌جمهور در محکوم کردن تحریم‌‌‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهارداشت:‌ در کشور ما نقطه نظرات مختلفی وجود دارد اما در مباحث سیاست خارجی دولت نشان داده که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بر خلاف توافق ژنو است؛ آمریکایی‌ها به دنبال این نیستند که نتایج مذاکرات به سمت حل مسائل پیش برود به همین خاطر دست به تحریم می‌زنند.

عضو کمیسیون امنیت میلی مجلس در ادامه تصریح‌کرد: جمهوری اسلامی ایران جدی بودن خود را در مذاکرات هسته‌ای نشان داده و اینگونه نیست که آمریکا و غرب مرتب تصمیمات خود را بگیرند و جمهوری اسلامی اقدامی انجام ندهد، ایران این حق را برای خود قائل است که بر اساس مصالح کشور اقدام کند.

احمدی در واکنش به سخنان هاشمی که گفته است برای اعتمادسازی می‌توان به موازات رفع تحریم‌ها، ایران پروتکل الحاقی را بپذیرد گفت:‌ موضع‌گیری بعضی افراد منفعلانه است و نه عزت‌مندانه. این در حالی است که مواضع سیاست خارجی ما باید بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد و ما باید از منافع مردم و دستاوردهای هسته‌ای حراست کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ پذیرش پروتکل الحاقی اینگونه نیست که برخی افراد در اظهارات خود آن را بیان می‌کنند چرا که پذیرش پروتکل الحاقی بر عهده مجلس است و مجلس زیر بار پروتکل الحاقی نمی‌رود چراکه طبق منافع ملی اقدام می‌کند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد برای برخی ارتباطات آنچه که در ذهن دارند را بیان می‌کنند اما دولت نشان‌داده است مطابق با نظرات مقام معظم رهبری عمل کرده و اینگونه اظهارات منفعلانه در آن تاثیر نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها