کد خبر: ۲۴۷۲۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
معاون مهندسی آبفای کشور با اشاره به فعالیت کمیته ویژه پایش وضعیت تامین آب کلانشهرها که به دستور وزیر نیرو فعالیت می کند گفت: ۷ کلانشهر اراک، بندرعباس، قزوین، قم، کرج، مشهد و همدان از حالت تنش آبی خارج شده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حمیدرضا تشیعی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه پایش وضعیت تامین آب کلانشهرها در ابتدای سال‌ جاری گفت: این کمیته با دستور وزیر نیرو و و به ریاست قائم‌ مقام وزیر تشکیل شد و در نشست‌های اردیبهشت‌ ماه برای مجموعه عملکردها و فعالیت‌ های مورد نیاز تامین آب این شهرها، تصمیماتی اتخاذ و اجرایی شد.

معاون مهندسی آبفای کشور اظهارداشت: با توجه به پایش ماه به ماه وضعیت آب این شهرها و کنترل وضعیت موجود، اقدام شرکت‌ های آب و فاضلاب در دو بخش تامین اضطراری و مدیریت منابع برنامه‌ ریزی و آغاز شد.

تشیعی ادامه داد: با مجموعه این اقدامات و برنامه‌ ها در ۱۲ شهر مواجه با تنش آبی در شهرهای اراک، بندرعباس، قزوین، قم، کرج، مشهد و همدان به وضعیت پایدار رسیده‌ ایم و در حال حاضر فقط در اصفهان و کرمان نیاز به تمهیدات ویژه داریم.

وی گفت: با اجرای طرح‌های اضطراری، تامین آب در بیشتر کلانشهرهای مواجه با تنش آبی به وضعیت پایدار رسیده‌ و پیک گرمای تابستان را بدون مشکل پشت سر گذاشتیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به دستاوردهای مهم این کمیته در بخش تامین اضطراری ادامه داد: در این بخش تاکنون حفر و تجهیز ۲۱۳ حلقه چاه، اجاره و بهسازی ۵۰ حلقه چاه کشاورزی، ۶ طرح بازسازی و ارتقای سامانه‌ های تصفیه، احداث ایستگاه پمپاژ اضطرار با ظرفیت ۵۴۰۰ لیتر، راه‌ اندازی ۳۱۱ هزار مترمکعب مخازن تامین آب، ۱۹۳ کیلومتر خطوط انتقال اضطراری، بازسازی و بهسازی ۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.

تشیعی با اشاره به فعالیت‌ های دفتر تخصصی پیگیری و رصد وضعیت بحران در شهرها تصریح کرد: کارشناسان این دفتر از سال گذشته وضعیت شهرهای مواجه با تنش آبی را پیش‌ بینی کرده‌ اند و به‌ طور دام سامانه کنترل مصرف آب با شهرهای مواجه با تنش، آمار مربوط به تولید و مصرف و تغییرهای منابع تامین‌ کننده آب شهرها چه سطحی و زیرزمینی و چه کمی و کیفی رصد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌ های کمیته بحران موجب ایجاد تعامل و همکاری مناسبی بین شرکت‌ های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ ای در بخش حفظ ذخیره سدها و اعمال مدیریت مصرف سفره‌ های آب زیرزمینی و سدها، ایجاد حساسیت در شرکت‌ های آبفا و انجام اقدامات پیشگیرانه تامین کسری آب موردنیاز برای فصل تابستان شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها