يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۷۲۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه بیان موضوعاتی توسط برخی اشخاص درباره پرونده هسته‌ای جایگاه رئیس‌جمهور را تضعیف می‌کند و دوگانگی در کشور به وجود می‌آورد، گفت: پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد.
به گزارش پایگاه 598، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به اظهارنظر برخی شخصیت‌ها مبنی بر اینکه «اگر واقعاً مشکل غرب عدم اعتماد است، می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که به موازات رفع تحریم‌ها علیه ایران و پذیرفتن پیوست الحاقی توسط ایران، اعتماد دو طرف تأمین شود»، اظهارداشت: پرونده هسته‌ای در کشور ما در شورایعالی امنیت ملی قرار دارد و در آن شورا درباره ابعاد مختلف این پرونده تصمیم‌گیری می‌شود و رئیس‌جمهور نیز رئیس شورایعالی امنیت ملی است.
 
وی افزود: طبق اصل 176 قانون اساسی مصوبات شورایعالی امنیت ملی بدون تأیید مقام معظم رهبری اعتباری ندارد، بنابراین روشن است که هم طبق اصل 110 قانون اساسی مسئولیت سیاست خارجی کشور بر عهده رهبر معظم انقلاب است و هم طبق سایر اصول قانون اساسی، مسائلی سیاست خارجی و موضوعات مهمی مانند پرونده هسته‌ای بدون نظر ایشان توسط هیچ مقامی قابل پیگیری نیست.
 
این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: البته رهبر معظم انقلاب نیز همواره مشی‌شان بر این بوده که به دولت‌ها اختیار می‌دادند در موضوعاتی بتوانند سیاست‌گذاری کنند اما در کل باید موضوعات کلان به تأیید ایشان برسد؛ قانون اساسی نیز بر این موضوع تصریح دارد و عرف حکومتی ما در 35 سال گذشته اینگونه بوده است که مسائل کلان با توجه به مسئولیت رهبر معظم انقلاب در نظام ولایت‌فقیه با ایشان است که البته این موضوع نیز نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی تأکید کرد: اگر این مسائل کلان کشور، خارج از حیطه اختیارات مقام معظم رهبری بود، بسیار خطرناک و قطعاً تاکنون بارها به کشور صدمه وارد می‌شد، آمریکا به عنوان یک رژیم بدعهد و ناقض همه توافقات بین‌المللی که بارها نیز ثابت شده، کشور قابل اعتمادی نیست، آنان در فریب‌کاری، بدعهدی و تزویر شیطان را هم درس می‌دهند، اینکه امام (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، این فقط یک لفظ نیست بلکه یک واقعیت است، آمریکا در همه عرصه‌ها شیطنت می‌کند و یکی از عرصه‌های شیطنت آمریکایی‌ها این است که خواسته‌های خودشان را اگر نتوانند از طریق فشار، تهدید و تحریم به دست آورند آنان را با تشر زدن پای میز مذاکره دنبال می‌کنند.
 
دهقان یادآور شد: سیاست چماق و هویجی که آمریکایی‌ها از ابتدا در برابر کشورهای دیگر اعمال کردند، نشان‌دهنده همان تزویر این کشور است که می‌خواهند به خواسته‌هایشان برسند.
 
*کسی نمی‌تواند مواضعی را درباره مسائل هسته‌ای بدون داشتن جایگاهی از خودش ابراز کند
 
نماینده طرقبه و چناران در مجلس بر همین اساس متذکر شد: اگر رهبر معظم انقلاب در این سال‌های متمادی که ما در حال نبرد با آمریکایی‌ها بودیم، نبودند، تاکنون ضربات سنگینی متحمل شده بودیم بنابراین این موضوع نقطه قوت نظام است.
 
دهقان با تأکید بر اینکه آقای روحانی رئیس‌جمهور و دولت با توجه به تصمیمی که در نظام گرفته شده اختیار پیگیری مسائل هسته‌ای را در نظام دارند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور مسئول پیگیری موضوع هسته‌ای است و این وظیفه بر عهده آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور گذاشته شده است.
 
*سایر مقامات باید خودشان را با آقای رئیس‌جمهور هماهنگ کنند
 
این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه توضیح داد: در حوزه‌های سیاست‌گذاری این آقای رئیس‌جمهور است که می‌تواند با هماهنگی نظام، تصمیم‌گیری کند و سایر مقامات کشور باید خودشان را در این زمینه‌ها با آقای روحانی هماهنگ کنند و نمی‌توانند تصمیمات منفرد بگیرند و مواضعی را بدون آنکه جایگاهی داشته باشند، از خودشان ابراز کنند که به تضعیف نظرات و تصمیمات آقای رئیس‌جمهور منجر شود.
 
*پذیرش پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد
 
محمد دهقان در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با فارس با اشاره به اینگونه اظهار نظرات برخی اشخاص مبنی بر اینکه «اگر آمریکایی‌ها همزمان تحریم‌ها را لغو کنند، ما هم پروتکل الحاقی را می‌پذیریم»، تصریح کرد: بیان این موضوعات نه در حیطه اختیارات و حوزه مسئولیت آنهاست و نه حتی آقای رئیس‌جمهور می‌تواند در این زمینه به تنهایی اظهارنظر کند چون پذیرش پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و وکلای ملت به عنوان نمایندگان مردم باید در این زمینه نظر دهند.
 
*برخی اظهارنظرات جایگاه رئیس‌جمهور را تضعیف می‌کند
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین اینگونه اظهار نظرات جایگاه رئیس‌جمهور را در کشور تضعیف می‌کند و یک دوگانگی را در کشور به وجود می‌آورد که به نفع نظام، انقلاب و پرونده هسته‌ای نیست، به ویژه برخی شخصیت‌ها که به تدریج مشهور به وادادگی شدند و مواضع محکمی در سال‌های اخیر بیان نکردند و البته برخی مواضع آنان منجر به سوءاستفاده دشمن نیز شده است، لذا این افراد باید در این زمینه‌ها و هنگامی که صحبت می‌کنند، دقت بیشتری داشته باشند تا به منافع کشور ضربه وارد نشود.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها