أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۷۳۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
آلیا:
نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز شگفتی از موضع‌گیری‌های خارج از چارچوب اختیارات رئیس مجمع تشخیص گفت: این سخنان برای مجلس و دیگر مسئولان زحمت ایجاد می‌کند چرا که باید آن را رفع و رجوع کنند.
به گزارش پایگاه 598 ، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در مورد اظهارات روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر فنلاند درباره پذیرش پروتکل الحاقی از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: اساساً کلیه معاهدات به لحاظ عملیاتی طبق قانون اساسی باید در مجلس تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه اگر مجلس به پروتکل و پیوستی رأی نداد، ملحق شدن به آن هیچ اعتباری ندارد، اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌‌تواند در مورد پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی هدایت، جهت‌دهی به مسئولان کشور و چراغ سبز به مقامات دیگر کشورها نشان دهد.

آلیا در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: به لحاظ تعیین سیاست‌های کلی نظام هم در عرصه بین‌الملل، این صرفاً در حوزه اختیارات رهبری و ولایت فقیه است و هیچ‌کس دیگری وجاهت و اعتبار اظهارنظر در این باره را ندارد.

وی با ابراز شگفتی از موضع‌گیری‌های خارج از چارچوب اختیارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بعضی از این سخنان برای مجلس و دیگر مسئولان زحمت ایجاد می‌کند چرا که باید موضع‌گیری‌های نابهنگام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را رفع و رجوع کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند ماه اخیر مشاهده کردیم که آقای هاشمی تلاش می‌کند با توسل به خواب و ... مواضع امام راحل را تحریف کند و در مورد پروتکل الحاقی نیز نظر شخصی اعلام می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کسی نمی‌تواند به خود اجازه دهد که هم مجلس باشد، هم دولت و هم قوه قضاییه، ادامه داد: گویا ایشان به دلیل کبر سن احساس می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد اما بهتر است این جلب توجه را در حوزه‌های دیگر که برای نظام هزینه ندارد صرف کند.

آلیا افزود: مثلاً ایشان می‌‌توانند برای محاکمه مفسدان مالی از خود مایه بگذارند؛ الان که بحث محاکمه فرزند ایشان مطرح است ظاهرا ایشان می‌خواهد توجهات را از این پرونده منحرف کرده و حاشیه درست کند که البته همه این حاشیه‌سازی‌ها برای مجلس زحمت ایجاد می‌کند چرا که بعد نمایندگان و اعضای کمیسیون‌های تخصصی باید پیامدهای ابراز نظرهای خارج از چارچوب اختیارات ایشان را حل و فصل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان از جایگاه حقیقی خود می‌تواند هر نظری ابراز کند اما در جایگاه حقوقی نمی‌تواند مواضع نامربوط اتخاذ کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
درود بر بانوی فرهیخته و آگاه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
درود بر نمایندگان فعال و مردمی
درود بر خانم دکتر آلیا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها