کد خبر: ۲۴۷۴۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
نظر وزیر بهداشت دولت نهم درباره وزیر بهداشت دولت یازدهم؛
دکتر باقری لنکرانی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه 598 با تقدیر از عملکرد وزارت بهداشت در دولت یازدهم افزود: این روزها شاهد یک تحول در نظام سلامت کشور هستیم که حاصل پیوند سه امر مبارک است/ البته مانند هر طرح دیگر ممکن است نواقصی داشته باشد که به مرور باید شناسایی و برطرف گردد.
دکتر باقری لنکرانی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه 598 با تقدیر از عملکرد وزارت بهداشت در دولت یازدهم افزود: این روزها شاهد یک تحول در نظام سلامت کشور هستیم که حاصل پیوند سه امر مبارک است. یکی آنکه سیاست های کلی نظام در بخش سلامت توسط رهبرحکیم انقلاب ابلاغ شد و نقشه راه نظام سلامت مشخص گردید. دیگری آنکه مجلس محترم بودجه 2/5 برابر را برای بخش سلامت کشور تصویب نمود که این مسئله راهگشای بسیاری از مشکلات است و دیگر آنکه وزیر بهداشت –جناب آقای هاشمی- فردی متخصص و دلسوز است که توانسته با برنامه ریزی مناسب اقدامات خوبی در حوزه سلامت کشور به اجرا در آورد.



وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره بر رضایت رهبر انقلاب از برخی اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت گفت: کاهش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم که در طرح جامع نظام سلامت دیده شده یکی از اقدامات خوبی است که ما در این مدت کوتاه ثمرات آن را میبینیم و مورد تقدیر رهبر انقلاب نیز قرار گرفت. البته مانند هر طرح دیگر ممکن است نواقصی داشته باشد که به مرور باید شناسایی و برطرف گردد.

این استاد برجسته دانشگاه، نواقص موجود در طرح را قابل حل دانست و افزود: سه نقصان مهم در این طرح خوب وجود دارد: یکی تامین بودجه است. آن روشی که امروز در نظر گرفته شده کمی شکننده به نظر میرسد و ممکن است در برخی سالها و در برخی شرایط قابل تحقق نباشد. که این یک خطر محسوب میگردد چرا که برداشتن قدمهای بلند، توقعات مردم را نیز افزایش میدهد.

وی حضور شبکه های رانت خواری را از آسیب های دیگر این طرح دانست و گفت: یکی دیگر از نواقص این طرح، امکان حضور واسطه ها و رانت خواران است؛ به ویژه در بخش تجهیزات پزشکی که مافیاهای اقتصادی روی آن تمرکز دارند. باید برخی مفاد این طرح به گونه ای اصلاح شود که امکان به وجود آمدن رانت از بین برود.

ایشان مسئله عدالت را سومین نقص موجود در این طرح خوب دانسته و اظهار داشت: عدالت مسئله مهمی است که باید به آن بیشتر توجه کرد. نیازهای یک خواهر و برادر ما در شهرستان سرباز –جنوب شرق کشور- با نیازهای یک مادر و فرزند در خامنه –شمال غرب کشور- با نیازهای دختر و پسرمان در تهران –مرکز کشور- کاملا متفاوت است؛ همچنین که ظرفیت و توانمندی های این مناطق نیز باهم تفاوت دارد. در یک طرح جامع باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که امکانات و بودجه به نسبت نیاز و ظرفیت هر منطقه توزیع گردد و اینکار نیازمند شناخت درست از کشور و برنامه ریزی دقیق است.

باقری لنکرانی حل این مشکلات را شدنی دانست و گفت: بنده آقای هاشمی -وزیر بهداشت- را از قبل به صورت دورادور میشناختم، ایشان یک متخصص بسیجی و مردمی است که امیدوارم با تدابیری که بکار میگیرد، در آینده نزدیک بتواند تحولی واقعی در نظام سلامت به وجود آورد. ما نیز در این زمینه اگر کاری بتوانیم انجام دهیم حتما به ایشان کمک خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها