يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۷۴۵۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۲     ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، محمد مایلی‌کهن که به صراحت لهجه شهرت دارد، صحبت‌های عادل فردوسی‌پور در برنامه نود شب گذشته را تاب نیاورد و یکبار دیگر سکوتش را شکست. محمد مایلی‌کهن از جمله کارشناسان و مربیان فوتبال است که وامدار گروه و جناح خاصی نیست. سرمربی سابق تیم ملی با همان هیجاناتی که از او سراغ داریم دست به افشاگری می‌زند. مایلی‌کهن در گفتگوی اختصاصی با بانک ورزش، درخصوص شکایت دایی، برنامه نود شب گذشته، کی‌روش و همچنین وزارت ورزش و مهرعلیزاده مسایلی را عنوان کرد که می‌تواند برای مخاطبان فوتبال مملکت‌مان باشد. 


ماجرای شکایت دایی از شما به کجا انجامید؟
من از زندان رفتن ترسی ندارم. نگران آن هستم که این آقا مرا با قمه نزند وگرنه ابایی از زندان رفتن ندارم... بالاخره نفهمیدیم این آقا آنجایی که نیاز باشد می‌گوید لیسانسم را از شریف گرفتم. اما موقعی که لازم باشد باید بترسیم که ما را با قمه نزند. نمی دانیم درس خواندنش در دانشگاه شریف را باور کنیم یا شاگرد خلف چاله میدان بودنش را.

برنامه 90 دیشب را دیدید؟ به نظر شما این برنامه چقدر در ماندن کی‌روش تاثیرگذار عمل کرد؟
در مورد تمدید قرارداد کی‌روش باید بگویم به هر حال آنهایی که متوجه شدند، می‌دانند برنامه 90 هدایت شده عمل کرد و آقای کی‌روشی‌پور (فردوسی‌پور) در یک برنامه خودجوش با یک نظرسنجی عوام‌پسند خواست تا کی‌روش را در ایران نگه دارد. شما به من بگویید کجای دنیا برای تعیین سرمربی نظرسنجی عام می‌گذارند. مگر می‌شود سرمربی تیم ملی را با نظرسنجی عام انتخاب کرد. در مورد سرمربی تیم ملی باید کارشناسان نظر بدهند نه مردم که بر اساس احساسات و عواطف نظر می‌دهند. متاسفانه کی‌روشی پور به طور خودجوش به دنبال آن بود تا کی‌روش را نگه دارد و رسانه ملی هم در جهت سیاست‌های این برنامه عمل کرد. نمی‌دانم چرا برای یک کار کاملا تخصصی نظرسنجی می‌گذارند و وقت مردم را می‌گیرند. یا خود ایشان در برنامه‌اش حمایت می‌کند یا کی‌روش با دوستان مصاحبه می‌کند و می‌گوید کار تمام شده است.

گویا صحبت‌های وزیر ورزش هم به مذاق برنامه 90 و کی‌روش هم خوش نیامده؟
شما به من بگویید کی‌روش چطور می‌تواند بگوید که چرا وزیر مصاحبه کرده است؟ ببینید کار را به کجا رسانده اند که وزیر مملکت ما را هم کی‌روش زیر سوال می‌برد. یکی نیست از کی‌روش بپرسد در موزامبیک به او اجازه می‌دهند در مورد رییس درجه سه یک اداره نظر بدهد؟ چطور می‌شود به خودت اجازه می‌دهی در مورد وزیر ورزش صحبت کنی؟ مگر سه سال پیش همین کی‌روش به دفتر رییس سازمان تربیت بدنی نرفت و قراردادش را در آنجا امضا نکرد یا برانکو در زمان مهرعلیزاده در دفتر رییس سازمان قراردادش را امضا نکرد... کی‌روش آن زمان نمی‌دانست که پولش را دولت می‌دهد و حق نظارت بر پول‌هایی که می‌گیرد را دارد؟ شما ببینید در طول سال این آقا چند روز در ایران حضور دارد. باور کنید بیشتر از 80 روز در ایران نیست.

یکی از دلایلی که می‌گویند زودتر قرارداد کی‌روش امضا شود به خاطر زمان کمی است که تا جام ملت‌ها باقی مانده.
دوستانی که می‌گویند دیر شده، مگر بازی‌ها را هم نگاه می‌کنند. خودتان در برنامه‌تان نشان دادید که خواب است... کی‌روش اگر لیگ را می‌دید نمی‌آمد برای تیم ملی 4 دفاع راست دعوت کند. خسرو حیدری، پژمان منتظری، حسین ماهینی و بیت آشوری که از آن ور دنیا آوردش و روی نیمکت نشاندش. نخوردیم نون گندم اما دیدیم دست مردم. مگر می‌شود در تیم ملی که 23 بازیکن بیشتر ندارد 4 دفاع راست داشته باشیم و از آن ور دنیا بازیکن را بیاوریم و روی نیمکت بنشانیم.

اگر مربی ایرانی هم چنین شرایطی داشت، باز هم انتقاد می‌کردید؟
چطور بگویم تا همه متوجه شوند که من با مربی خارجی مشکل ندارم. مگر همین تیم ملی بسکتبال عالی عمل نمی‌کند. به خدا قسم مربی خارجی که به مملکت‌مان خدمت کند، دستش را هم می‌بوسم. اما خداوکیلی کی‌روش کسی نیست که به فوتبال ما کمک کرده باشد. مگر نمی‌گوید لیگ ما بد است، الان هم لیگ ما همان لیگ است. پس مطمئن باشید توجهی به لیگ ما ندارد. فردا هم که در جام ملت‌ها نتیجه نگیرد می‌گوید ایراد از لیگ شما بود.

خیلی‌ها می‌گویند قرارداد کی‌روش با فوتبال ایران شبیه قرارداد ترکمانچای است.
صد رحمت به ترکمانچای. من می‌خواهم بگویم مگر زمانی که کی‌روش به ایران آمد قراردادش را چه کسی بست. مگر مسبب آن قرارداد همین آقای ترابیان نبود که بعدها از مدیریت روابط بین‌الملل هم عزل شد. دقیقا در قرارداد گذشته که با کی‌روش بسته شد همین ترابیان نقش داشت. الان مسوول روابط بین الملل فدراسیون فوتبال جمالی است. نمی‌دانم چرا دوباره ترابیان برای عقد قرارداد با کی‌روش آورده اند؟ در حالی که فردی مثل دکتر غفاری که فردی کاربلد در امور بین الملل به حساب می آید و در دوران صقایی فراهانی رییس کمیته بین الملل بوده و سال ها در آمریکا زندگی کرده کنار می ماند. غفاری بر قوانین بین الملل و هم چنین زبان انگلیسی تسلط دارد اما نمی دانم چرا از او استفاده نمی شود.

به نظر شما رقمی‌ که با کی‌روش به توافق رسیده اند، صحیح است؟
این پول‌هایی که می‌گویند با کی‌روش بسته‌اند روآبی است! باید پول‌های زیرآبی که به او می‌دهند را ببینید. سالی 20 بلیط First class می‌گیرند که پولش را فدراسیون باید بدهد. حتی این بلیط‌ها نباید نوع بیزینس یا معمولی باشد فقط باید First class باشد. اگر الان بخواهیم چنین بلیطی تهیه کنید، فرق بلیط پرواز این آقا با نوع معمولی اش برای هر سفرش 5000 دلار است. حالا بماند که آپارتمانی که برای او گرفته اند، بالای میلیارد خرجش شده و بارها وسایلی که تهیه شده را نپسندیده و دوباره یک سری وسایل دیگر برایش تهیه کرده‌اند. می‌دانید مشکل کجاست؟ کی‌روش اصلیتی موزامبیکی دارد و موزامبیک مستعمره پرتغال بوده، او می‌خواهد هر بلایی که پرتغالی‌ها سر موزامبیک آورده است، سر ایران بیاورد. اما باید بداند که ایران کشور بزرگی است. ایران خاک دلیران است. متاسفانه بعضی از آقایان چنان صحبت می‌کنند که اگر فدراسیون یا فلان باشگاه را دو ماه به آنها بدهند، چنان و چنین می‌کنند. اما من دنبال این چیزها نیستم.

شما اگر بخواهید فنی‌تر در این باره صحبت کنید فکر می‌کنید کی‌روش چیزی به فوتبال ما به لحاظ فنی اضافه خواهد کرد؟
اتفاقا حرف من هم همین است. من متخصص در اموری که کار کرده‌ام، هستم. شاید هزاران عیب داشته باشم اما کسی نمی‌تواند بگوید استعدادیاب نیستم. من می‌دانم چه نگین‌های درخشانی در این فوتبال داریم. اگر قدر این استعدادها را می‌دانستیم می‌توانستیم سه تا تیم ملی بسازیم که از این تیم ملی که در جام‌جهانی حضور داشت، بهتر باشند. صد رحمت به ماجرای کاپیتالاسیون سال 42!  کاری که کی‌روش با فوتبال ما می‌کند کمتر از آن ماجرا نیست. باز هم درود به شرف وزیر ورزش که آمد و جلوی این قضیه ایستاد.

اتفاقا خیلی‌ها می‌گویند وزیر با صحبت‌هایش استقلال فدراسیون را زیر سوال برده است.
من عاشق جوان‌های کشور هستم و در کار خود می‌دانم چه استعدادهایی داریم. اما یک سری‌ها نمی‌گذارند. متاسفانه برنامه 90 دیشب طوری عمل کرد که الان به خود کی‌روشی پور هم شک کردم. دیشب هم به او اس ام اس دادم که نمی‌خواهم بیشتر از این در موردش صحبت کنم. همه می‌دانند من اهل خط و خطوط نیستم. من دست و پای این دولت را هم که اگر برای مردم کار کند را می‌بوسم. برای من فرقی ندارد. می‌خواهد رفسنجانی، روحانی یا خاتمی ‌باشد. همین آقای هاشمی وزیر بهداشت واقعا در کار خود عالمانه عمل می‌کند. کاری که خوب است را باید بگوییم خوب است. به خدا من عضو هیچ گروه و جناحی نیستم. به معنای واقعی اگر وضع مملکت خوب باشد، می‌گویم خوب است. یادم نمی‌رود چه بودم و الان کجا هستم. کشور من پول و ثروت دارد، مدیر عالم کم دارد. دوره اول و دوم به آقای احمدی نژاد به او رای دادم اما این دلیل نمی‌شود که به دوره آقای احمدی‌نژاد انتقاد نداشته باشم. من دو دوره هم به آقای خاتمی رای دادم! در دوره آقای احمدی‌نژاد بعد از شش ماه که از حضور علی‌آبادی گذشت، گفتم اگر الان استعفا دهد، در تاریخ نامش ماندگار می‌شود.

گویا شما جلسه‌ای هم با وزیر ورزش داشته‌اید. آن جلسه باعث شد که اکنون از وزیر حمایت کنید؟
من وامدار هیچ شخص و جناحی نیستم. اتفاقا در جلسه‌ای که با وزیر داشتیم، حتی از او دلخور شدم. معیار من در خوب بودن یا بد بودن افراد این نیست که با من خوب هستند یا نه. اگر کسی به جامعه بدی کرده ولی با من خوب باشد، باز هم می‌گویم که بد کار کرده است. به نظر من گودرزی در رابطه با قرارداد کی‌روش باهوش عمل کرد. حرف حق می‌زند و می‌گوید بی‌جهت به کی‌روش پول داده نشود. خیلی‌ها در یک جناح هستند اما برای هم می‌زنند...

می‌شود در این رابطه بیشتر توضیح دهید؟
نمی‌خواهم از این شاخه به آن شاخه بروم. اما همین مهرعلیزاده و هاشمی‌طبا در یک جبهه بودند و در شرایطی که هاشمی‌طبا به خاطر لیاقت و شایستگی اش بالاترین پست بین المللی ورزش ایران را در IOC (کمیته بین المللی المپیک) داشت، مهرعلیزاده باعث شد این پست را از او و ورزش ایران بگیرند. نمی‌دانم چرا این مهرعلیزاده ورزش را ول نمی‌کند. حالا هم ول کن فدراسیون باستانی نیست. مهرعلیزاده امیرحسینی را هم قبول ندارد. در صورتی که امیرحسینی عصاره ورزش است. خاطره ای برایتان می‌گویم تا بهتر مهرعلیزاده را بشناسید. هنگام ریاستش در سازمان تربیت بدنی، یک روز  به اردوی تکواندو سر می‌زند و هنگام ترک اردو دستش را روی شانه‌های بدنساز تیم ملی تکواندو، دکتر بهرامی‌نژاد می‌گذارد و می‌گوید خدا قوت آقای ساعی! کسی که حتی‌ هادی ساعی را نمی‌شناسد، آن وقت در مورد امیرحسینی صحبت می‌کند. اگر می‌گویم گودرزی خوب عمل کرده به خاطر این است که او استاد دانشگاه تربیت بدنی است و در این مدت عالمانه کار کرده است و ابایی ندارد از اینکه پستش را از او بگیرند.

خیلی‌ها می‌گویند برای وزارت ورزش کسی مثل ظریف لازم است.
مثل این افراد که در دولت حضور دارند هستند کسانی که برای مردم کار می‌کنند مثل وزیر بهداشت و اقتصاد که نگران از دست دادن پست‌شان نیستند. به نظر من گودرزی تا حالا خوب کار کرده و نگران فشارهایی که وارد می‌شود، نیست. وقتی برنامه آقای کیروشی پور برای یک نفر سه بار نظرسنجی می‌گذارد، عملا می‌خواهد روی وزارت ورزش فشار بیاورد. هفته گذشته اعلام کرد یک نظرسنجی در سایت برنامه 90 گذاشته که کی‌روش بماند یا برود. در بحبوهه بعد از جام‌جهانی هم برای او نظرسنجی گذاشت و این هفته هم بار دیگر یک نظرسنجی دیگر. این یعنی فشار روی وزارت ورزش...
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها