أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۷۴۷۸
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
چند ماه رکوردشکن براي شياطين سرخ و يک بازسازي سراسيمه در کاتالونيا را پيش از اعمال محروميت نقل و انتقالات براي آبي‌اناري‌ها شاهد بوديم. اما ديگر کدام تيم‌ها پول زيادي خرج کرده‌اند؟
به گزارش پایگاه 598، به گزارش "ورزش سه"، نکته‌ی جالب در این فهرست این است که غیر از یک تیم، همه انگلیسی و اسپانیایی هستند. دو تیم آلمانی بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ به‌ترتیب در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم قرار می‌گیرند.

منچستر یونایتد

آن‌ها دست‌به‌جیب‌ترین تیم در تابستان امسال بودند و سایر غول‌های فوتبال را در سرمایه‌گذاری پشت سر گذاشتند. آن‌ها که نیاز داشتند تا ترکیب تیمی را که به رتبه‌ی نازل هفتم رسیده بود بازسازی کنند، ۲۰۰ میلیون یورو را برای جذب آنخل دی‌ماریا، مارکوس روخو، آندر هره‌را، لوک شاو، دالی بلیند و رادامل فالکائو (به صورت قرضی) پرداخت کردند.

بارسلونا

با پرداخت‌هایی که برای جذب سوارز و سایرین انجام دادند پس از یونایتد رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص دادند. سر آبی‌اناری‌ها در این تابستان بسیار شلوغ بود؛ آن‌ها کلاودیو براوو و مارک اندره تر اشتگن را در درون دروازه جذب کردند، داگلاس و توماس فرمائلن را در دفاع، ایوان راکیتیچ را در خط میانی و مهاجم اوروگوئه‌ای را در نوک حمله به خدمت گرفتند. جمع مخارج آن‌ها در این تابستان ۱۷۴/۸ میلیون یورو بود که آن‌ها را جلوتر از لیورپول در رده‌ی دوم قرار داد.

لیورپول

قرمزها مبلغ هنگفت ۸۸ میلیون یورو را از محل فروش سوارز و نیز بازگشتشان به لیگ قهرمانان به‌دست آوردند و در طول تابستان همواره جاه‌طلبی خود را حفظ کردند. آدام لالانا، دژان لوورن و ریکی لمبرت هر سه از ساوت‌همپتون به این تیم پیوستند، لازار مارکوویچ را با قیمتی بالا از بنفیکا به خدمت گرفتند و امره جان هم از بایر لورکوزن به این تیم پیوست و این‌ها همه پیش از معامله‌ی ۲۰ میلیون یورویی با میلان برای جذب بالوتلی بود. جمع مخارج آن‌ها به ۱۶۸/۶ میلیون یورو رسید و در لیگ برتر پشت سر یونایتد در رتبه‌ی دوم جای گرفتند.

رئال مادرید

مادریدی‌ها با پرداخت ۱۳۶/۴ میلیون یورو در جای چهارم این فهرست قرار می‌گیرند. غول‌های اسپانیایی در این تابستان با کی‌لور ناواس، تونی کروس و خامس رودریگز قرارداد بستند (قیمت خامس ۸۰ میلیون یورو بود) و خاویر هرناندز را به صورت قرضی به خدمت گرفتند.

اتلتیکو مادرید

رقبای همشهری رئالی‌ها تنها کمی از آن‌ها عقب‌تر هستند. قهرمانان لالیگا مهره‌های کلیدی ترکیب اصلی خود را در این تابستان از دست دادند، اما جاه‌طلبی خود را در بازار با جذب ماریو مانجوکیچ، آنتوان گریزمان، آلسیو چرچی و چند بازیکن دیگر حفظ کردند و در مجموع ۱۲۳/۷ میلیون یورو پول خرج کردند.

چلسی

یکی از تیم‌هایی که استعدادهای جدید ویسنته کالدرون (ورزشگاه اتلتیکو مادرید) را به تاراج بردند آبی‌های لندنی بودند که دیگو کاستا و فیلیپه لوییس را از پایتخت اسپانیا به اردوگاه خود آوردند. جذب سسک فابرگاس از بارسلونا و لوییک رمی از QPR جمع خرج‌کرد تابستان آن‌ها را به ۱۱۸/۸ میلیون یورو رساند.

آرسنال

هنوز از لندن خارج نشده‌ایم. آرسنالی‌ها با خرید بازیکنانی مثل الکسیس سانچس، کالوم چمبرز، متیو دبوشی، داوید اوسپینا، و در دقایق پایانی دنی ولبک با رقم کلی ۱۰۸ میلیون یورو در رتبه‌ی ششم این فهرست ایستادند.

ساوت‌همپتون

آن‌ها بسیاری از بازیکنان خود را در این تابستان از دست دادند، اما خودشان هم با جذب دوسان تادیچ، شین لانگ، گراتسیانو پله، توبی آلدرْویرِلد، سادیو مانه و دیگران بیش از ۸۵ میلیون یورو خرج کردند. با این حال آن‌ها تنها تیمی در این فهرست هستند که تراز مثبتی در مجموع خریدها و فروش‌ها داشته‌اند و با وجود این هزینه‌ی بالا ۵۱/۶ میلیون یورو هم سود برده‌اند.

منچستر سیتی

با وجود این‌که خرج‌کردشان توسط مقررات فیرپلی مالی محدود شده بود، ۷۲/۹ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید پرداختند که بخش عمده‌ی آن صرف خرید الیاکیم مانگالا و فرناندو از پورتو شد.

رم

آخرین نام در این فهرست ده‌تایی رم است که برای جذب خوان ایتوربه و کوستاس مانولاس و سایرین جمعاً حدود ۶۳ میلیون یورو پرداختند تا با اختلاف در صدر جدول پرخرج‌ترین‌های ایتالیا باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها