يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۷۵۲۹
زمان انتشار: ۰۰:۲۹     ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
گروه داعش تصاویری از بریدن سر یکی دیگر از گروگان‌های آمریکایی خود را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، گروه تروریستی داعش تصاویری از بریدن سر، استیون ساتلوف، یکی دیگر از روزنامه‌نگاران آمریکایی در بند خود را منتشر کرد.

براساس گزارش‌ها ساتلوف پیش از کشته شدن درباره سیاست خارجی آمریکا صحبت کرده و از دولت آمریکا انتقاد کرد.

ساتلوف در این ویدئو، علت مرگ خود را، «پرداخت هزینه» تصمیم دولت اوباما برای حمله به داعش ذکر کرده است.

 

چندی پیش مادر این فرد با انتشار یک پیام ویدئویی، خواستار آزادی پسر خود شده بود.

کسی که ساتلوف را به قتل رساند هم همانند ویدئوی قبلی با لهجه انگلیسی صحبت می‌کرد.

کاخ سفید: نمی توانیم این فیلم را تائید کنیم

بلافاصله پس از انتشار این فیلم، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه «نمی‌توانیم صحت ویدئوی منتشر شده را تایید کنیم» گفت: ما تهدید داعش را کاملا جدی گرفتیم.

وی با بیان اینکه اوباما درباره توسل به زور قاطع است اما کم سخن گفتن در این باره برای دفاع کردن از آمریکا است تاکید کرد که ما تلاش کردیم که آقای ساتلاف را نجات دهیم.

همچنین «جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه و «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم ساعتی پس از انتشار این خبر با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کردند که نمی‌توانند این فیلم را تائید یا رد کنند.

خانم جنیفر ساکی در این باره گفت: تصمیم جدیدی در خصوص عراق نداریم.

آقای کربی هم ابراز داشت که گفت:‌ پنتاگون پیش از حمله داعش به موصل، تحرکات این گروه را به دقت زیر نظر داشت، البته سرعت پیش‌روی آنان غیرمنتظره بود.

کامرون: فیلم سر بریدن خبرنگار آمریکایی منزجر کننده است

دومین واکنش توسط دیوید کامورن نخست وزیر انگلیس منتشر شد و وی تاکید کرد که فیلم سر بریدن خبرنگار آمریکایی عملی شنیع و منزجر کننده بود.

داعش: قربانی بعدی انگلیسی خواهد بود

در ادامه فیلم سر بریدن ساتلوف داعش با پخش تصاویری تهدید کرد که «دیوید هاینز» شهروند انگلیسی را که به گروگان گرفته است را به قتل می‌رسانند.

داعش با خطاب قرار دادن مقامات انگلیسی تصریح کرد که به دولت‌ها هشدار می‌دهیم از «اتحاد شیطانی» با آمریکا علیه داعش اجتناب کنند.

ساتلوف که بود؟

استیون جوئل ساتلوف یک روزنامه‌نگار آزاد آمریکایی است که از ماه اوت سال 2013 در شهر حلب در سوریه مفقود شده و گروه تروریستی داعش، مسئولیت ربودن وی را بر عهده گرفته است.

 

این خبرنگار 31 ساله، اهل میامی بود و پیش از این از خانواده وی خواسته شده بود، در رسانه‌ها در خصوص ربوده شدن وی صحبتی نکنند.

«ساتلوف» که فارغ التحصیل دانشگاه مرکزی کالیفرنیا است، تا پیش از ربوه شدن، به عنوان خبرنگار آزاد در کشورهای مصر، سوریه و لیبی فعالیت داشت و اخبار این کشورها را برای مجله‌های معتبری چون «تایم»، «کریستین ساینس مانیتور» و «فارن پالیسی» پوشش می‌داد.

دو هفته پس از فولی نوبت به ساتلوف رسید

گروه تروریستی داعش چند هفته پیش، تصاویر بریده شدن سر جیمز فلوی، دیگر خبرنگار آمریکایی را نیز منتشر کرده بود.

پس از انتشار فیلم سر بریدن فولی بود که آمریکا تصمیم گرفت حملات هوایی خود به تروریست‌ها در عراق را آغاز کند و با چندین حمله هوایی به مواضع تکفیری‌ا در مناطق شمالی عراق و اطراف سد موصل پاسخ داعش را دادند.

داعش در ویدئوی سر بریدن جیمز فولی اعلام کرده بود که در صورت تغییر نکردن سیاست‌های آمریکا، دومین آمریکایی را به قتل خواهد رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها