امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۴۷۵۳۲
زمان انتشار: ۰۰:۴۸     ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال
هشت مسابقه هفته هفتم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و استقلال صدرنشین در شهر مسجد سلیمان به میدان می‌رود و پرسپولیس میزبان تراکتورسازی است.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود، در حالی که پدیده  تیم تازه وارد به لیگ برتر شانس صدرنشینی دارد. نگاهی به بازی‌های این هفته می‌اندازیم؛

گسترش فولاد تبریز- نفت تهران؛ جبران ناکامی

گسترش فولاد هفته گذشته شکست سنگینی را مقابل استقلال پذیرا شد و اکنون باید در خانه به دنبال جبران آن شکست باشد. نفت هم با علیرضا منصوریان اگرچه در رده ششم جدول است اما با تیم دوازدهم جدول که گسترش باشد فقط 2 امتیاز اختلاف دارد و اگر در این مسابقه شکست بخورد به رده‌های پایین‌تر جدول سقوط می‌کند. بنابراین شاگردان منصوریان برای برد به تبریز می‌روند. مهدی ‌تارتار هم نمی‌خواهد در خانه بازنده شود و دو باخت متوالی داشته باشد.

*سپاهان - ملوان؛ برد راحت برای زردپوشان؟

سپاهان که هفته گذشته دو امتیاز حساس در دربی اصفهان از دست داد برای اینکه همچنان در کورس قهرمانی بماند باید قوی سپید انزلی را قربانی کند هرچند زردپوشان در صورت پیروزی در این مسابقه هم در هفته هفتم لیگ برتر صدرنشین نخواهند شد ولی شانس رسیدن به رتبه دوم را دارند. ملوان هم بعد از انتقادهای تند سیروس محجوب؛ مالک باشگاه از سرمربی شرایطش ناآرام است ضمن اینکه این تیم پنج بازیکن مصدوم هم دارد. ایمان صادقی، مازیار زارع، علیرضا رمضانی، مهرداد اولادی و صادق محرمی در این تیم مصدوم هستند. بنابراین می‌توانیم یک برد راحت را برای سپاهان پیش‌بینی ‌کنیم. مگر اینکه بازیکنان جوان ملوان در نصف جهان شگفتی خلق کنند.

*نفت مسجدسلیمان - استقلال؛ حفظ صدر در برخورد با قعرنشین؟

اولین حضور یکی از دو تیم پرطرفدار ایران در مسجد سلیمان شهری که مشهور به اولین‌هاست و اکثر مردمش عاشق فوتبال هستند جالب توجه است. آبی‌پوشان که در صدر جدول لیگ قرار دارند برای حفظ صدرنشینی کار سختی ندارند. حریف آنها تیمی است که تازه به لیگ برتر صعود کرده و هنوز بردی هم نداشته و در رده شانزدهم جدول است. با این حال امیر قلعه‌نویی از این مسابقه به عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های تیمش یاد می‌کند اما تیمی که فقط یک گل در 6 مسابقه به ثمر رسانده بعید است بتواند برای بازیکنان اسم و رسم‌دار استقلال دردسرساز شود. استقلال در این مسابقه حنیف عمران‌زاده و امیرحسین صادقی، خسرو حیدری و یعقوب کریمی را در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد که خط دفاع استقلال همچنان مشکل داشته باشد. با این حال نفت تیمی است که با 9 گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی را دارد و به نظر می‌رسد آبی‌پوشان بتوانند صدر جدول را حفظ کنند. در برخورد صدر و قعر جدول در شهر فوتبال‌خیز ایران که هواداران استقلال هم فراوانند به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی ششمین بردش را به دست بیاورد مگر اینکه نفتی‌ها شگفتی خلق کنند.

*استقلال خوزستان - پدیده؛ رویای صدرنشینی؟

پدیده نتایج بسیار درخشانی در لیگ برتر این فصل گرفته است و اکنون در رده سوم جدول قرار دارد. پدیده در صورت پیروزی مقابل استقلال خوزستان و شکست استقلال و توقف تراکتورسازی شاید صدرنشینی در لیگ برتر را در هفته هفتم تجربه کند اتفاقی که اگر رخ بدهد یک اتفاق رویایی برای پدیده است. استقلال خوزستان با عبدالله ویسی هنوز نتوانسته بردی به دست بیاورد و می‌خواهد اولین بردش را مقابل پدیده کسب کند و شاگردان ویسی اگر در این بازی بازنده شوند شرایط بحرانی پیدا می‌کنند.

سایپا - ذوب آهن؛ گل‌محمدی به دنبال اولین برد

نارنجی‌پوشان سایپا بعد از یک مساوی مقابل فولاد خوزستان این مرتبه باید از تیم بحران‌زده ذوب آهن پذیرایی کنند. شایعه‌های زیادی در مورد وضعیت کادر فنی و حتی مدیریتی این باشگاه منتشر شده که سعید آذری مدیرعامل باشگاه، تمام آنها را قویا تکذیب کرده با این حال یحیی گل‌محمدی اگر می‌خواهد در ادامه لیگ حضوری مطمئن داشته باشد باید اولین برد خود را در کرج به دست بیاورد. مجید جلالی هم از ابتدای فصل همچنان زیر تیغ انتقادها قرار دارد و خودش می‌گوید که تاوان انتقاد از کی‌روش را پس می‌دهد. به هر حال جدال جلالی با گل‌محمدی که یکی از گزینه‌های دستیاری کی‌روش شده هم در نوع خود جالب توجه است.

پرسپولیس - تراکتورسازی؛ جدال سرخپوشان

سرخپوشان تهرانی بعد از شکست دادن صبا به آرامش رسیدند و اکنون می‌خواهند از رتبه هشتم جدول هم جدا شوند و کم کم خود را به جمع مدعیان برسانند با این حال تراکتورسازی حریف آسانی برای شاگردان علی دایی نیست. پرسپولیس با بازیکنان جوانش کم کم خود را در لیگ برتر پیدا کرده‌ و چهره واقعی‌اش را نشان داده است. تراکتورسازی که در رده دوم جدول است برای باختن به تهران نمی‌آید و آنها هم در این بازی برد می‌خواهند. جدال تاکتیکی رسول خطیبی و علی دایی دیدنی است و شاید بتوان این مسابقه را دربی قرمزپوشان ایران بنامیم. روی سکوها هم شاهد حضوری پرشمار و پرشور خواهیم بود جایی که پرشورهای تبریزی با تمام وجود تیم‌شان را تشویق می‌کنند و هواداران پرسپولیس هم می‌خواهند نشان بدهند که حامی واقعی تیم‌شان هستند.

پیکان - فولاد؛ پیکان روشن می‌شود؟

پیکان در 6 هفته اول لیگ نه گلی زده و نه پیروزی داشته با این حال بازیکنانش بیانیه‌ای احساسی را منتشر کردند و مدعی شدند که در ادامه لیگ نتایج درخشانی کسب می‌کنند. حریف آنها تیم یکدست و قدرتمند فولاد است که شاید مهم‌ترین ایراد فولاد این باشد که بازیکنانش به راحتی پنالتی را هدر می‌دهند! هفته گذشته آنها دو پنالتی مقابل سایپا از دست دادند تا برد را با مساوی عوض کنند. با این حال باید دید که رکوردهای منفی پیکان در این هفته پاک خواهد شد و موتورش روشن می‌شود یا همچنان پیکان منصور ابراهیم‌زاده در انتهای جدول قرار می‌گیرد.

راه آهن - صبای قم؛ نبرد شکست خوردگان

این مسابقه جدال شکست خوردگان است. راه آهن با شاهکار مدافعانش سه گل از پدیده خورد و صبای قم هم در خانه‌اش سه امتیاز به پرسپولیس داد. اکنون صمد مرفاوی و حمید استیلی باید برای این سه امتیاز تمام هنر مربیگری خود را به کار بگیرند. هر دو مربی سابقه حضور در استقلال و پرسپولیس را دارند. هر دو برای رسیدن به شرایط بهتر تلاش می‌کنند.

برنامه هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 13/6/93

سپاهان - ملوان بندرانزلی -ساعت 18:50-ورزشگاه فولاد شهر

نفت مسجد سلیمان - استقلال -ساعت 18:50-ورزشگاه بهنام محمدی

گسترش فولاد تبریز‌ - نفت تهران -ساعت 17:30-ورزشگاه یادگار امام

استقلال خوزستان ـ پدیده خراسان-ساعت 19-ورزشگاه غدیر اهواز

جمعه 14/6/93

پیکان تهران ـ فولاد خوزستان--ساعت 18:50-ورزشگاه دستگردی

راه آهن ـ صبای قم--ساعت 18:50-ورزشگاه تختی

سایپای البرز- ذوب آهن- ساعت 17:30-ورزشگاه انقلاب کرج

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز ـ ساعت 18:50-ورزشگاه آزادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها