أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۷۵۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
مجتبی میرزاجان‌پور: با شروع خوب برنده شدیم/ امیر غفور: بازی مهم و اصلی را بردیم/ عادل غلام: کارهایی که مربی می خواست را انجام دادیم/ سید محمد موسوی: برای اولین بار تا آخر بازی مقابل امریکا در زمین بودم
به گزارش پایگاه 598 به نقل از به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مجتبی میرزاجان‌پور درباره دیدار مقابل آمریکا گفت: دو ست اول بازی امروز خیلی خوب شروع کردیم. با سرویس و دریافت خوب نتیجه را به نفع خودمان تمام کردیم. بعداز ست دوم که برگشتیم بچه‌ها به خیال اینکه بازی را برده‌اند، بی‌خیال شدند و در عوض آن‌ها خوب سرویس زدند و دریافت ما هم نرسید و دو ست بعد را واگذار کردیم. البته تغییر ارنج هم بی‌تاثیر نبود. اگر تغییر ارنج نبود ما ۳ بر صفر برنده بودیم. وی افزود: والیبال است دیگر نمی‌شود گفت ما ۳ برصفر بردیم یا باختیم. ما چون دو ست گرفته بودیم فکر می‌کردیم بازی را گرفته‌ایم و تمام شد. خدا راشکر زود به خودمان برگشتیم و ست پنجم را گرفتیم، دریافت‌ها دوباره رسید و همه چیز به خوشی تمام شد.
دریافت کننده تیم ملی والیبال گفت: در والیبال از قبل معلوم نیست کدام تیم برنده است و کدام تیم بازنده. اکنون سطح والیبال بالا رفته و نمی‌توان گفت ما امریکا را می‌بریم یا آن‌ها مدعی شکست دادن ما شوند. برای گرفتن نتیجه باید پوئن به پوئن جنگید. باید بازی کنیم با حرف نمی‌توانیم برنده باشیم.

سید محمد موسوی نیز پس از دیدار مقابل امریکا گفت: خدا را شکر که پیروز شدیم. به همه مردم تبریک می‌گویم. چرا که والیبال ورزشی عمومی و همگانی شده و تنها مختص والیبال دوستان نیست. از پیرمرد ۷۰-۸۰ ساله گرفته تا بچه کوچک.
وی افزود: خدا را شکر می‌کنم که بردیم. وقتی حریف ارنجش را عوض کرد شرایط سخت شد. ما پیش بینی می‌کردیم حتی با این ارنج کار کنند. واقعا با تغییر ارنج، بازیکنان امریکا در زمین عالی کار کردند و با سرویس خیلی خوب دریافت ما را متزلزل کردند. ولی در ست پنجم با همدلی ورق را به نفع خودمان برگرداندیم
محمد موسوی که در دو بازی رسمی گذشته مقابل امریکا مصدوم شد گفت: برخلاف دو بازی قبلی که مقابل امریکا مصدوم شدم، برای اولین بار تا آخر مقابل امریکا بازی کردم. البته اول بازی پایم پیچ خورد اما خوشبختانه مشکلی پیش نیامد.


عادل غلامی نیز درباره پیروزی مقابل آمریکا گفت: بازی خوبی بود. خیلی خوشحالم که برنده بازی شدیم. ما امروز مثل بازی با ایتالیا خیلی خوب کار کردیم و واقعا یکی از محاسن تیم ما در این دو بازی، بازی تیمی بود. به نظر من دلیل اصلی پیروزی تیم ما جدای از تاکتیک و... همدلی بچه‌ها بود. نشان دادیم هروقت همدل بودیم و تیمی کار کردیم و روحیه بخش، نتیجه گرفته‌ایم. در این دو بازی هم علت بازی خوب تیم هم به همین مساله برمی گردد.

وی افزود: البته روی هیچ بازی از قبل نمی‌شود حساب کرد که برنده‌ای یا بازنده. باید خوب بازی کنی تا برنده باشی. ما انگیزه زیادی داشتیم تا بازنده نباشیم. کارهایی که مربی می‌خواست را انجام دادیم و در همه فاکتور‌ها خوب بودیم و خدا را شکر برنده بودیم. بازی امروز هم ربطی به حالگیری ندارد. والیبال حالگیری نیست و رقابت است. اگر ضعیف باشی می‌بازی، برعکس قوی و خوب کار کنی برنده‌ای.

غلامی درباره برتری امریکا در ست سوم و چهارم گفت: امریکایی‌ها در ست سوم پشت خط زن سوم را آوردند و اندرسن بازیکن اصلی خودشان را برای دریافت گذاشتند و دربازی قبل هم با همین تغییر بلژیک رابردند. با این تغییر درحمله قوی‌تر شدند و دو ست را بردند اما ست پنجم، ستی است که هر تیمی کمتر اشتباه داشته باشد، پیروز می‌شود و در ست پنجم اشتباه کمتری داشتیم برنده شدیم.

امیر غفور نیز گفت: امریکا واقعا تیم خوبی است. در تدارکاتی و لیگ جهانی اصلا با این تیم خوب بازی نکردیم. خیلی راحت هم می‌باختیم. انگیزه زیادی داشتیم برای اینکه ثابت کنیم می‌توانیم از آن‌ها ببریم. بازی‌هایی که مهم نبود و باید می‌باختیم را باختیم و بازی مهم را در اینجا بردیم.


وی با تاکید بر قطعی شدن صعود ایران به دور دوم با کسب دو پیروزی مقابل ایتالیا و امریکا افزود: دو تا بازی را بردیم که برای ما حکم چهار برد را دارد. خیلی هم مهم بود. اگر ما با برد بلژیک، پورتوریکو و فرانسه به دور دوم می‌رسیدیم، اما به ایتالیا و امریکا می‌باختیم در دور بعد امیدی برای صعود نداشتیم. اما با این شرایط تقریبا صعودمان قطعی است. حتی اگر سه بازی دیگر را ببازیم به خاطر اینکه امریکا و ایتالیا به دور بعد می‌آیند و پوئن‌های دور مقدماتی هم به حساب می‌آید در واقع ما چهار بازی را انجام داده‌ایم. با این شرایط ما حالا دو برد برای دور دوم در جیبمان داریم. البته انشاءا... سه بازی دیگر را هم جدی بگیریم. به خاطر اینکه احتمال صعود فرانسه به دور دوم زیاد است و نباید بعد از آن همه تلاش بازی را مقابل این تیم آسان بگیریم و خدای ناکرده ببازیم. چرا که بعداز این همه تلاش حیف است. اگر فرانسه را هم ببریم شانس زیادی برای صعود به جمع شش تیم بر‌تر پیدا می‌کنم.
شت خط زن تیم ملی والیبال افزود: این بازی به خاطر اینکه امریکا بود و دفاع‌های بلندی دارد، برای زدن اسپک به ویژه دریافت‌هایی که دو دفاع جفت شود باید بیشتر می‌پریدم. بالای دفاع زدن هم خیلی فشار می‌آورد، مخصوصا که امروز خیلی پاس گرفتم که باعث شد واقعا در اواخر بازی خسته شوم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها