أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۷۵۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
هفته‌ هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار انجام می شود.
هفته‌ هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری چهار بازی در روز پنجشنبه و چهار دیدار در روز جمعه برگزار می‌شود.



* نفت مسجد سلیمان – استقلال تهران



شاگردان امیر قلعه‌نویی این روزها وضعیتی بسیار مناسب دارد و صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر هستند. آنها با 13 گل زده بهترین خط حمله را دارند، این در حالی است که نفت مسجد سلیمان در انتهای جدول با تنها یک گل زده قرار گرفته است.



امیر قلعه‌نویی مدعی شده این دیدار به هیچ وجه بازی ساده‌ای برای تیمش نیست، چرا که اعتقاد دارد حریفش به لحاظ انگیزشی وضعیت بسیار مناسبی دارد. شاید حق با امیر قلعه‌نویی باشد. نفت برای اولین بار در زمین خودش میزبان یک تیم بزرگ است و شرایط غیر قابل پیش‌بینی ورزشگاه این تیم می‌تواند کار آبی پوشان را خیلی سخت کند.



استقلال در این دیدار مگویان، کریمی، صادقی و عمران زاده را در اختیار ندارد و امیر قلعه‌نویی احتمالا تغییرات زیادی را در ترکیب تیمش انجام می‌دهد.



از سوی مقابل نیز حامد محمودی از نفت مسجد سلیمان محروم این تیم محسوب می‌شود.



* سپاهان – ملوان



سپاهانی‌ها بعد از چند هفته‌ نتایج ضعیف باید به مصاف ملوانی بروند که در این فصل چندان خوب ظاهر نشده است. نتایج اخیر ملوان به گونه‌ای بوده که سرمربی این تیم قبول کرده که احتمال دارد جایش را به یک فرد دیگری بدهد.



در سوی مقابل نیز شاگردان کرانچار که ابتدای فصل را توفانی آغاز کردند در هفته‌های اخیر چندان موفق نبودند. آنها در هفته‌ گذشته در داربی اصفهان به تساوی رسیدند و برای عقب نیفتادن از استقلال صدرنشین مجبور به شکست ملوان هستند.



ملوانی‌ها ظاهرا در این دیدار چندین مصدوم دارند و این کار سپاهان را کمی ساده‌تر می‌کند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می‌توان انتظار یک پیروزی قاطعی از سوی سپاهان در این دیدار داشت.


* استقلال خوزستان – پدیده



استقلال خوزستان یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. آنها با وجود عملکرد مناسب در نتیجه‌گیری بدشانس هستند و باید دید مصاف آنها با پدیده چه سرانجامی خواهد داشت. پدیده مشهد فراتر از انتظارات در این دوره از رقابت‌ها حاضر شده و شاگردان مرزبان به دنبال شکست استقلال خوزستان در اهواز هستند تا شانسی برای صدرنشینی در این هفته‌ داشته باشند.



استقلال خوزستان در این دیدار روح الله سیف اللهی و دیاکیته دروازه‌بان خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و باید دید که آیا شاگردان عبدالله ویسی به طلسم بدشانسی‌هایشان در این دیدار پایان می‌دهند یا خیر.



* گسترش فولاد – نفت تهران



گسترش فولاد در هفته‌های گذشته به هیچ وجه در حد انتظار ظاهر نشده و این تیم از نقاط ضعف پرشماری برخوردار است. مهدی تارتار با وجود داشتن زمان مناسب نمایش‌های جالبی را شاگردانش ارائه نمی‌دهند و شاید در صورت ادامه این روند جایش را به یک مربی دیگر بدهد.



گسترش فولاد در حالی محکوم به پیروزی برابر نفت تهران است که شاگردان علیرضا منصوریان در هفته‌های گذشته بسیار پر افت و خیز نشان دادند. آنها از ادامه یک روند ثابت ناکام بودند و یکی از تیم‌های غیرقابل پیش‌بینی لیگ برتر محسوب می‌شوند.



تساوی در این دیدار به درد هیچ یک از طرفین نمی‌خورد و همین مساله احتمال نمایش یک بازی هجومی را از سوی دو تیم بالا می‌برد.



* پیکان – فولاد



پیکانی‌ها یکی از تیم‌هایی بودند که با هزینه زیادی وارد لیگ برتر شدند و انتظار می‌رود تا نمایشهای دلپذیری ارائه دهند، اما حضور آنها در رده پانزدهم جدول بدون گل زده و یک پیروزی گواه از وضعیت بحرانی این تیم است.



فولادی‌ها نیز از طراوت فصل گذشته خود فاصله گرفته‌اند و بعید است با ادامه این روند در رقابت‌های آسیایی به موفقیت خاصی برسند.



مصاف پیکان و فولاد در حالی برگزار می‌شود که برنده این دیدار در یک حالت روانی مناسب قرار می‌گیرد و بازنده آن از وضعیت فعلی‌اش به وضعیت بدتری وارد می‌شود.



* راه‌آهن – صبا



دو تیم بازنده در هفته‌ گذشته رقابت‌های لیگ برتر احتمالا کم تماشاگرترین بازی هفته‌ را انجام می‌دهند. راه آهنی‌ها با هدایت استیلی نتایج بدی را نگرفتند. هر چند که انتقاداتی از حمید استیلی بابت بازی دادن شیث رضایی می‌شود، اما این سرمربی اعتقاد دارد تیمش به لحاظ ساختار دفاعی مشکل دارد.



راه‌آهن در صورت پیروزی برابر صبا می‌تواند تا رده هفتم بالا بیاید و این در حالی است که برای شاگردان مرفاوی این عدد تا رده چهارم می‌رسد.



* سایپا – ذوب آهن



این روزها که از مجید جلالی انتقاد زیادی می‌شود، این مربی منتقدان را به بی‌انصافی متهم می‌کند. با این حال انتقاداتی که از جلالی می‌شود تاکنون بر روند این تیم تاثیر خاصی نگذاشته است. سایپایی‌ها تیمی کم تجربه نشان دادند که نمی‌توانند نمایش‌هایی یکسان و ادامه دار را ارائه دهند.



در سوی دیگر این میدان ذوب آهن حضور دارد که شرایطش مشابه سایپا است. تیم یحیی گل محمدی نیز تاکنون نتوانسته آنچه را که از آنها توقع می‌رفت ارائه دهد و این دیدار احتمالا یکی از این دو تیم را از بحران فعلی خارج می‌کند.



* پرسپولیس – تراکتورسازی



حساس‌ترین بازی هفته‌ هفتم رقابت‌های لیگ برتر بین این دو تیم برگزار می‌شود. شاگردان علی دایی بعد از پیروزی هفته‌ گذشته برابر صبا با روحیه‌ای بهتر به میدان می‌روند و امیدوار هستند تا بتوانند تراکتورسازی را هم در تهران شکست دهند. آنها فصل گذشته نیز در تهران تراکتورسازی را شکست دادند و بر خلاف استقلال در تهران چندان مشکل خاصی با تراکتورسازی ندارد.



رسول خطیبی، سرمربی تراکتورسازی مدعی شده که تیمش توانایی شکست پرسپولیس را دارد. او احتمالا روی ادینیو حساب ویژه‌ای باز کرده و امیدوار است که این مهاجم برزیلی در این دیدار به تیمش کمک زیادی کند.



دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی در حالی برگزار می‌شود که بنا به اعلام سازمان لیگ تنها 10 درصد از ورزشگاه آزادی در اختیار تبریزی‌ها خواهد بود و شاید همین مساله به تنش های پیش‌بینی نشده منجر شود.



تراکتورسازی در صورت پیروزی در این دیدار شانس صدرنشینی دارد و پرسپولیس هم اگر سه امتیا‌ز این بازی را به دست آورد از بحران هفته‌های قبلش به طور کامل خارج می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها